214
|

Τα μυστικά του σινεμά 23.0

Αρης Μαλανδράκης Αρης Μαλανδράκης 17 Νοεμβρίου 2013, 00:10

Τα μυστικά του σινεμά 23.0

Αρης Μαλανδράκης Αρης Μαλανδράκης 17 Νοεμβρίου 2013, 00:10

Στη δωδέκατη, κατά σειρά, ταινία του («Για τα μάτια σου μόνο» – 1981), ο πιο διάσημος μυστικός πράκτορας από καταβολής κινηματογράφου έδρασε (και) στην Ελλάδα, περνώντας από την Κέρκυρα και τα Μετέωρα σε διατεταγμένη αποστολή. Στη χώρα μας, όμως, ο Τζέιμς Μποντ (της περιόδου Ρότζερ Μουρ) έμελε να τα βρει «μπαστούνια». Όχι τόσο από τους θανάσιμους αντιπάλους, αλλά από κάποιους ένθερμους ζηλωτές των ελληνοχριστιανικών ιδεωδών. Τι ακριβώς συνέβη, κάνοντας τον Ρότζερ Μουρ να αντιδράσει με μια ανεπανάληπτη ατάκα; Όταν το συνεργείο βρέθηκε για τις ανάγκες των γυρισμάτων σε κάποιο μοναστήρι της Καλαμπάκας, η παραγωγή ανεστάλη -υποχρεωτικά. Αιτία ήταν οι καλόγεροι των γύρω μοναστηριών, που αντιδρούσαν στην παρουσία κινηματογραφικού συνεργείου και, μάλιστα, για μια ταινία του… τρισκατάρατου για την απεχθή βία, Τζέιμς Μποντ.

Οι μοναχοί κατάφεραν να διακόψουν, για αρκετό διάστημα, τα γυρίσματα, κρεμώντας σεντόνια και πανό με συνθήματα διαμαρτυρίας στις προσόψεις των μοναστηριών και τους γύρω βράχους, καταστρέφοντας, έτσι, το φόντο στο κινηματογραφικό κάδρο. Τη λύση έδωσε, τελικά, μια απόφαση των ελληνικών δικαστηρίων που όριζε ότι οι εξωτερικές όψεις των μοναστηριών αποτελούν δημόσιο χώρο και, επομένως, επιτρέπονται οι κινηματογραφικές λήψεις. Όταν πληροφορήθηκε τον λόγο της διαμαρτυρίας των μοναχών, ο Ρότζερ Μουρ, που παλαιότερα είχε διαπρέψει ως Σάιμον Τέμπλαρ – «Άγιος» στην ομώνυμη τηλεοπτική σειρά, σχολίασε σκωπτικά: «Περίεργο. Δεν έμαθαν ότι στην ταινία πρωταγωνιστεί ένας Άγιος;».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News