Οκτώ μοντέλα, ντυμένα με τις τόσο χαρακτηριστικές δημιουργίες του Κριστιάν Ντιoρ, φορέματα γλυπτά, με ιδανικούς όγκους, απόλυτα γεωμετρημένα πατρόν, αυστηρότητα στη ραφή, αλλά και με αισθησιaκή θηλυκότητα στάθηκαν στο βράχο της Ακρόπολης. Η φωτογράφιση έγινε πριν από ακριβώς 56 χρόνια, όπως θυμάται το περιοδικό Paris Match στην ειδική ενότητα vintage που διαθέτει στο Instagram.
Σήμερα αυτές οι φωτογραφίες θεωρούνται από τις θρυλικές του οίκου μόδας. Ο Κριστιάν Ντιόρ κυριολεκτικά μεσουρανούσε τότε, είχε δώσει μια μοναδική ώθηση στη γαλλική μόδα καθιστώντας την κυρίαρχη και καθοριστική για την παγκόσμια σκηνή. Και ναι, τόλμησε να φωτογραφίσει τις δημιουργίες του δίπλα στο θαύμα της παγκόσμιας αρχιτεκτονικής και τέχνης, τον Παρθενώνα. Εβαλε τα μοντέλα του δίπλα στις Καρυάτιδες, επιχειρώντας να δημιουργήσει μια εικόνα που θα εγγραφεί στην αιωνιότητα, καταγράφοντας τη μετάβαση και ταυτόχρονα την πρωταρχική μορφή της γυναικείας φιγούρας.
Τη φωτογράφιση έκανε ο στενός συνεργάτης του Ντιόρ, ο Ζαν Πιερ Πεντραζίνι, συνεργάτης του Paris Match. O γαλλοσουηδός φωτογράφος πέθανε λίγα χρόνια αργότερα, το 1956 κατά τη διάρκεια αποστολής στη Βουδαπέστη για να καταγράψει τις εξεγέρσεις, όπου και τραυματίστηκε.
Κοιτάζοντας ξανά αυτές τις εικόνες μέσα από το vintage αρχείο του Paris Match, δεν μπορεί να μην αναλογιστεί κανείς πόσο θαμπώνει η εικόνα της Ελλάδας και του πλούτου της από την όλο και πιο διστακτική, όλο και πιο αυστηρή στάση του υπουργείου Πολιτισμού απέναντι σε προτάσεις για φωτογραφίσεις και κινηματογραφίσεις από διεθνή μέσα και μεγάλες ξένες παραγωγές. Σε μια χώρα που επί σχεδόν δέκα χρόνια ανακοινώνει φορολογικά κίνητρα για την προσέγγιση διεθνών παραγωγών και προσπαθεί να συνδέσει τον τουρισμό με τον πολιτισμό.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News