Για την νέα κυβέρνηση είναι στοίχημα η απλούστευση και οι φιλικές υπηρεσίες του Δημοσίου προς τον πολίτη, τις επιχειρήσεις και τα στελέχη του Δημοσίου, ανέφερε στην ομιλία του κατά τη συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης.
Οπως τόνισε, «απλούστευση των διαδικασιών δεν είναι μόνο η ψηφιοποίησή τους. Είναι μια παλέτα ενεργειών που σκοπό έχουν να μετασχηματίσουν πλήρως την εμπειρία του πολίτη όταν συναλλάσσεται με το Δημόσιο.
» Με αυτό λοιπόν τον στόχο, το υπουργείο θα αναλάβει την πρωτοβουλία για την ανάπτυξη Εθνικού Πλαισίου Απλούστευσης Διαδικασιών και Μείωσης της Γραφειοκρατίας. Το σχέδιο αυτό θα περιλαμβάνει τη δημιουργία μητρώου διοικητικών διαδικασιών του Δημοσίου, προσβάσιμο από τους πολίτες, ώστε να ξέρουν ποιες διαδικασίες ισχύουν και για ποια υπόθεσή τους και την έναρξη οριζόντιου προγράμματος μέτρησης και μείωσης διοικητικών βαρών της νομοθεσίας προς επιχειρήσεις και πολίτες, παρόμοιο με εκείνο που είχε «τρέξει» το 2014 ο τότε υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και σημερινός πρωθυπουργός, με τον ΟΟΣΑ».
Η κυβέρνηση, επισήμανε ακόμη, θα ξαναφέρνει στο προσκήνιο τα ΚΕΠ, θα τα ενδυναμώσει και θα τα εκσυγχρονίσει. «Τα ΚΕΠ είναι από τους πιο επιτυχημένους θεσμούς του ελληνικού κράτους και γι’ αυτό απολαμβάνουν της εμπιστοσύνης των Ελλήνων πολιτών. Παρόλα αυτά, τα τελευταία χρόνια έχουν παραμεληθεί», είπε.
«Βασική αρχή του σχεδιασμού αποτελεί η παροχή κάθε ψηφιακής υπηρεσίας από ένα κεντρικό σημείο. Για τον σκοπό αυτό δημιουργείται μία κεντρική Διαδικτυακή Πύλη, το gov.gr, ένα κεντρικό σημείο εισόδου και ψηφιακής εξυπηρέτησης, όπου θα είναι συγκεντρωμένες όλες οι ψηφιακές λύσεις και όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν όλοι οι πολίτες και λοιποί συναλλασσόμενοι με το Δημόσιο», είπε ο υπουργός.
Το σύστημα 112
Ο κ. Πιερακκάκης ανέφερε ότι το σύστημα 112 θα είναι διαθέσιμο στο τέλος του έτους. «Η βασική υποδομή του συστήματος είναι ήδη λειτουργική και αυτό που τώρα προσπαθούμε να κατοχυρώσουμε είναι ότι σε συνεργασία με τους κατασκευαστές τηλεφώνων η υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη σε όλους τους πολίτες και για όσο το δυνατόν περισσότερες συσκευές. Έχουμε επίσης ήδη δεσμευτεί πως μέσα σε λίγες εβδομάδες, σε συνεργασία με τους παρόχους, η ΓΓ Πολιτικής Προστασίας θα έχει στη διάθεσή της μια “ενδιάμεση λύση”. Αυτή θα αφορά τη δυνατότητα αποστολής SMS σε επιλεγμένες περιοχές, σε περίπτωση που υπάρξει η σχετική αναγκαιότητα», είπε ο υπουργός.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News