Λίγες ώρες απομένουν μέχρι την παρουσίαση, την Τετάρτη το μεσημέρι, του ευρωπαϊκού σχεδίου για το υδρογόνο και του κεντρικού του ρόλου στο ενεργειακό σύστημα της ΕΕ τα επόμενα χρόνια, και όλοι ανυπομονούν να δουν τις λεπτομέρειες της επονομαζόμενης «Πράσινης Συμφωνίας» (Green Deal) που θα αποτελέσει έναν χάρτη πορείας για την μετάβαση σε μια κλιματικά ουδέτερη Ευρώπη έως το 2050.
Η συμφωνία αυτή βρίσκεται στον πυρήνα του πρωτόγνωρου χρηματοδοτικού πακέτου ανάκαμψης που έχει εξαγγείλει η Ευρωπαϊκή Ένωση για την αντιμετώπιση των συνεπειών από την πανδημία του κορονοϊού.
Η Κομισιόν κατάρτισε το σχέδιο με τίτλο «Next Generation EU», συνολικού ύψους 750 δισεκατομμυρίων ευρώ εκ των οποίων η Ελλάδα αναμένεται να λάβει τα προσεχή χρόνια 32 δισεκατομμύρια.
Το σχέδιο ανάκαμψης στοχεύει στην οικοδόμηση μιας πολύ πιο καθαρής, ψηφιακής, βιώσιμης Ευρώπης όπου δεν θα αποκλείεται κανένα κράτος – μέλος από την αύξηση της ανθεκτικότητας του σε μελλοντικές περιβαλλοντικές κρίσεις όπως είναι η κλιματική κρίση.
Κάτι που σημαίνει ότι θα πρέπει το προσεχές διάστημα να αυξηθούν οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως είναι ο αέρας και ο ήλιος, που θα παράγουν ηλεκτρισμό χωρίς να προκαλούν μόλυνση του φυσικού περιβάλλοντος ή να έχουν επιπτώσεις στην υγεία των ανθρώπων.
Όπως έχει ήδη δεσμευτεί η επίτροπος Ενέργειας Κάντρι Σίμσον, η ευρωπαϊκή στρατηγική ενεργειακής μετάβασης της Κομισιόν, με την καθοδήγηση της επικεφαλής της, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, «χτίζεται» γύρω από το υδρογόνο, με στόχο 30ετίας την οικοδόμηση μιας πιο πράσινης, ψηφιακής, βιώσιμης Ευρώπης.
Το υδρογόνο, που παράγεται από προερχόμενη από ανανεώσιμες πηγές ηλεκτρική ενέργεια, θεωρείται κλειδί στην ενεργειακή μετάβαση προς την πράσινη οικονομία.
Το υδρογόνο, το οποίο χρησιμοποιείται σήμερα κυρίως σε ορισμένους βιομηχανικούς τομείς όπως η χημική βιομηχανία και ο χάλυβας, επιτρέπει αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας, όποια και αν είναι η προέλευσή της, ενώ μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με κυψέλες καυσίμου δημιουργώντας ελπίδες για την οικολογική μετάβαση στις μεταφορές.
Στόχος της Κομισιόν είναι αφενός η δημιουργία ειδικών εργοστασίων υδρογόνου και αφετέρου η αύξηση της ικανότητας παραγωγής «πράσινου» υδρογόνου στην ΕΕ στα 4 gigawatts μέχρι το 2024 και «το λιγότερο 40 gigawatts» μέχρι το 2030.
Όπως αναφέρει η Κομισιόν, το υδρογόνο μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στη δραστική μείωση των εκπομπών ρύπων «πριν από το 2030» και «να ανοίξει το δρόμο για μια κλιματικά ουδέτερη οικονομία μέχρι το 2050, αντικαθιστώντας πλήρως τα ορυκτά καύσιμα ακόμη και σε «δύσκολους» τομείς όπως η χαλυβουργία και τα χημικά».
Η Επιτροπή εκτιμά ότι θα μπορούσαν να επενδυθούν έως και 180 δισ. ευρώ στην παραγωγή καθαρού υδρογόνου έως το 2050.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News