Ανεπαισθήτως
Ανεπαισθήτως
O πληθωρισμός είναι κάτω από εκείνον της ευρωζώνης, το έλλειμμα έχει φτάσει στο 1/3 σχεδόν του 2009, το κόστος ανά μονάδα εργασίας μειώνεται αλλά επειδή όλα αυτά άνοιξαν απλά το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας, η διαφορά στην αξία των εισαγωγών από τις εξαγωγές θα προσεγγίσει και πάλι εφέτος τα 14 δις ευρώ. Σε μία σημερινή του συνέντευξη στον Νίκο Χρυσολωρά της «Καθημερινής» ο Ντάνιελ Γκρός, διευθυντής του Κέντρου Ευρωπαϊκών Μελετών (CEPS) προτείνει για να υπάρξει πιο γρήγορα αποτέλεσμα την φορολόγηση των εισαγωγών (οχημάτων, ηλεκτρικών, ηλεκτρονικών ειδών) με «φόρο πολυτελείας» και τον περιορισμό των μετακινήσεων των Ελλήνων στο εξωτερικό.
Ασφαλώς και κάποια είδη μπορούν να επιβαρυνθούν με φόρους πολυτελείας αλλά αυτά είναι τα λιγότερα και πάντως όχι τα αυτοκίνητα και τα ηλεκτρονικά καθώς κάτι τέτοιο θα προσέκρουε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού κεκτημένου. Παρ όλα αυτά με ευρώ ή χωρίς, η εγχώρια αγορά πάει σε ένα δραματικό περιορισμό των σχέσεων με τον κόσμο γύρω της. Οι αεροπορικές εταιρείες διακόπτουν η μία μετά την άλλη τις πτήσεις τους εξ αιτίας της πτώσης της ζήτησης, μετά τις γαλλικές τράπεζες οι φαρμακευτικές Bristol και Novartis κοιτάζουν «έξω», έτσι και αλλιώς όλες οι πολυεθνικές έχουν εντολή κάθε απόγευμα να στέλνουν τα χρήματα από τις εισπράξεις της ημέρας σε λογαριασμούς του εξωτερικού.
Όμως αυτό που προτείνει ο Ντάνιελ Γκρός είναι ο περιορισμός της αλυσίδας των εξαγωγών από τον εισαγωγέα και όχι από τον τελικό κρίκο της λιανικής. Τα δέκα χρόνια της συμμετοχής μας στο κοινό νόμισμα δώσαμε 185 δις ευρώ από δανεικά για να εισάγουμε. Καμία άλλη οικονομία στην Ευρώπη δεν έχει αυτοκτονήσει τόσο πλουσιοπάροχα. Καμιά 35αριά από τα δίς αυτά κατευθύνθηκαν σε γερμανικές εξαγωγές προς την Ελλάδα. Με δανεικά. Τώρα αποκλειόμαστε από τον κόσμο επειδή ο ταξιθέτης ανακάλυψε ότι είχαμε μπει στην παράσταση με το εισιτήριο άλλου. Αλλά οι δασμοί δεν είναι απάντηση στην Ευρώπη…
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News