Εν μέσω έντασης που εκτονώθηκε με την αποχώρηση του ΣΥΡΙΖΑ από τη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσων, εγκρίθηκε τελικά ο διορισμός του Γιάννη Αντωνίου στη θέση του προέδρου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Παρουσιάζοντας τον κ. Αντωνίου η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μίλησε για έναν «άνθρωπο των έργων» που «γνωρίζει τα προβλήματα» στον χώρο της Εκπαίδευσης και εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι «θα υπηρετήσει στο ακέραιο την Εκπαίδευση».
Διαμετρικά αντίθετη ήταν η άποψη που εξέφρασε για τον κ. Αντωνίου ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης.
Η εκπαίδευση, υποστήριξε ο πρώην υπουργός Παιδείας, «απειλείται από τον δογματισμό του κ. Αντωνίου», εφορμώμενος από πρόσφατη δήλωση του προταθέντος της κυβέρνησης για τη θέση του προέδρου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής ότι «το ρολόι των μεταρρυθμίσεων θα γυρίσει στο 2014» και «θα γκρεμίσουμε όσα έχτισε το 2015-19 ο ΣΥΡΙΖΑ».
Μεταξύ άλλων ο κ. Φίλης αποκάλεσε τον κ. Αντωνίου πρωταγωνιστή της διάλυσης της Παιδείας στα χρόνια των μνημονίων. «Είναι ανεπιθύμητος από την εκπαιδευτική κοινότητα και ακατάλληλος να ηγηθεί του ΙΕΠ», τόνισε και εκτίμησε πως «έρχονται μαύρες μέρες για τα σχολεία».
Η υπουργός Παιδείας χαρακτήρισε «λυπηρή» τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ. «Είναι λυπηρή η στάση της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Είναι πραγματικά λυπηρό και ελπίζω να αναθεωρήσει», αρκέστηκε να πει η κυρία Κεραμέως.
Τη δυσαρέσκειά της για τον διορισμό Αντωνίου εξέφρασε και η ΟΛΜΕ, λέγοντας ότι «οι θέσεις του είναι μακριά από τις θέσεις και τις διεκδικήσεις του κλάδου»
Μιλώντας ενώπιον της κοινοβουλευτικής επιτροπής, ο ίδιος ο κ. Αντωνίου τάχθηκε υπέρ των ίσων ευκαιριών σε όλους τους μαθητές για πρόσβαση σε υψηλού επιπέδου δημόσια εκπαίδευση.
Στις προτεραιότητες της προεδρίας του έθεσε την εκπόνηση νέων προγραμμάτων σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και την έκδοση νέων βιβλίων, την επέκταση της εφαρμογής νέων, δημιουργικών μεθόδων διδασκαλίας καθώς και την εκπόνηση προγραμμάτων Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού «ενσωματωμένου με οργανωμένο τρόπο στο σχολείο».
Ως βασικό στόχο έθεσε επίσης, την ανασυγκρότηση των προτύπων και πειραματικών σχολείων, ώστε να επεκταθούν σε όλη τη χώρα, καθώς και την ίδρυση προτύπων ΕΠΑΛ.
Ο Γιάννης Αντωνίου τάχθηκε υπέρ της επαναθέσπισης της τράπεζας θεμάτων («ανοίγει -είπε- τον δρόμο για ένα πιστοποιημένο εθνικό απολυτήριο») και σημείωσε ότι θα εισηγηθεί ένα νέο σύστημα επιλογής στελεχών Εκπαίδευσης, με την εκ νέου θέσπιση Σχολικών Συμβούλων.
Ως προς τη γνωμοδότηση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσων, θετική γνώμη δια των εκπροσώπων τους εξέφρασαν η ΝΔ, το Κίνημα Αλλαγής και η Ελληνική Λύση και αρνητική γνώμη ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΚΕ.
Το βιογραφικό του νέου προέδρου του ΙΕΠ
Ο δρ. Ιωάννης Αντωνίου σπούδασε στο Φιλοσοφικό Τμήμα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στο Διαπανεπιστημιακό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών Ιστορίας, Φιλοσοφίας των Επιστημών και της Τεχνολογίας από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και το ΕΚΠΑ, από όπου έλαβε και το διδακτορικό του δίπλωμα.
Έχει πάνω από 40 χρόνια θητεία στην εκπαίδευση. Επιπλέον, έχει διατελέσει Αντιπρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής Προτύπων Πειραματικών Σχολείων, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, διδάσκων στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο και Επιστημονικός Συνεργάτης στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Αναλυτικότερα, από το 2011 έως το 2015, διετέλεσε Αντιπρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής Προτύπων Πειραματικών Σχολείων (ΔΕΠΠΣ), συμπράττοντας μεταξύ άλλων στη σύνταξη του νόμου 3966/11, σχετικά με την ίδρυση του θεσμού των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων, στη διαμόρφωση των κριτηρίων αξιολόγησης, καθώς και στο σχεδιασμό και την επιλογή των 60 σχολείων που αποτέλεσαν το δίκτυο των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων.
Από το 2013 έως το 2015 διετέλεσε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), με κύριες αρμοδιότητες τη συγκρότηση επιτροπών για την επεξεργασία του νέου προγράμματος σπουδών του Λυκείου και το σχεδιασμό προγράμματος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών.
Έχει εργαστεί ως επιστημονικός συνεργάτης (2002-2006) στον Τομέα Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών (ΑΚΕΔ) της Σχολής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών (ΣΕΜΦΕ) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και του τμήματος Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, αλλά και ως μέλος του Συνεργαζόμενου Διδακτικού Προσωπικού (2006-2016) στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Έχει πολυετή θητεία στη Δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ενώ έχει διατελέσει, μεταξύ άλλων, Διευθυντής στο 2ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών (2007-2015). Στην ιδιωτική εκπαίδευση έχει εργαστεί μεταξύ των ετών 1976-1982 και 2015-2017.
Έχει πλούσιο συγγραφικό και ερευνητικό έργο.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News