505
|

National Geographic: Καρέ-καρέ τι (μπορεί να) συνέβη στην πτήση ΜΗ370

Protagon Team Protagon Team 25 Σεπτεμβρίου 2018, 10:12

National Geographic: Καρέ-καρέ τι (μπορεί να) συνέβη στην πτήση ΜΗ370

Protagon Team Protagon Team 25 Σεπτεμβρίου 2018, 10:12

Ηταν 8 Μαρτίου 2014, όταν το αεροπλάνο των Μαλαισιανών Αερογραμμών απογειώθηκε από την Κουάλα Λουμπούρ με προορισμό το διεθνές αεροδρόμιο του Πεκίνου. Στο αεροπλάνο επέβαιναν 227 επιβάτες από 15 χώρες, καθώς και 12 μέλη πληρώματος. Ηταν 8 Μαρτίου όταν το Boeing 777-200ER χάθηκε από τα ραντάρ. Εκτοτε τίποτα.

Πώς χάθηκε ολόκληρο αεροπλάνο; Πού; Τι συνέβη;

Νέες εκθέσεις, νέες έρευνες και τώρα ένα νέο ντοκιμαντέρ επιχειρεί να ρίξει φως στα αίτια της πιθανολογούμενης -καθώς δεν έχει βρεθεί τίποτα- συντριβής.

Καθώς έχουν περάσει 1.662 ημέρες από την εξαφάνιση του αεροπλάνου το National Geographic επιχείρησε τη δική του έρευνα και έφτιαξε και το δικό του βίντεο προσομοίωσης για το τι συνέβη με τη μοιραία πτήση της Malaysia.

Σύμφωνα με το National Geographic και το επεισόδιο της σειράς «Drain the oceans» που καταπιάνεται με την πτήση θρίλερ της Malaysia, αφού το Boeing 777 έμεινε από καύσιμα, σταμάτησε να λειτουργεί ο δεξιός κινητήρας. Λίγα λεπτά αργότερα, σταμάτησε και η λειτουργία του αριστερού, με την πλοήγηση του αεροσκάφους να είναι πλέον αδύνατη. Η «βουτιά θανάτου» ύστερα από ένα εφιαλτικό σπιράλ στον αέρα και η συντριβή στον απέραντο Ινδικό Ωκεανό για το τεράστιο Boeing ήταν πλέον αναπόφευκτη.

Πολλά στοιχεία, λίγες απαντήσεις

Το ντοκιμαντέρ παρακολουθεί λεπτό προς λεπτό την πορεία των γεγονότων, από το ομαλό ξεκίνημα της πτήσης μέχρι την μυστηριώδη εξαφάνιση από τα ραντάρ.

Την τελευταία ένδειξη ότι κάτι δεν πάει καλά έδωσε ένα στρατιωτικό ραντάρ στη Μαλαισία που έδειξε το MH370 να αλλάζει πορεία και να κινείται έξω από τη ζώνη που καλύπτει το ραντάρ. Αυτό το σημείο ήταν βόρεια από τη Σουμάτρα της Ινδονησίας, το τελευταίο γνωστό στίγμα του αεροσκάφους.

Αυτό δεν σημαίνει ότι συνετρίβη κάπου αλλά μπορεί να συνέχισε να πετά κανονικά σε πορεία εντελώς διαφορετική από αυτή που είχε αρχικά.

Η πορεία μετά την απογείωση ως την τελευταία επαφή στα ραντάρ

Όπως εξηγεί στο ντοκιμαντέρ ένας ειδικός «από τη στιγμή που το αεροσκάφος πήρε την στροφή χωρίς να ειδοποιήσει τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας, όλα είναι πιθανά».

Και προσθέτει: «Μπορεί να είναι τρομοκρατία, σκόπιμη πράξη από το πλήρωμα, μπορεί να είναι αστοχία στο ηλεκτρικό σύστημα».

Πάντως – και αυτό επισημαίνει το ντοκιμαντέρ- το αεροσκάφος συνέχισε να στέλνει σήματα που κατέγραψαν δορυφόροι πάνω από τον Ινδικό Ωκεανό. Η έρευνα των ειδικών έστρεψε τις έρευνες νότια, σε σημείο δυτικά από τις ακτές της Αυστραλίας.

Ενδιαφέροντα στοιχεία υπόσχονταν οι καταγραφές από τα υδρόφωνα που έχουν τοποθετηθεί στον ωκεανό για την καταγραφή της γεωλογικής δραστηριότητας ή της θαλάσσιας ζωής.

Ούτε και από εκεί προέκυψε κάτι αξιοσημείωτο ή τουλάχιστον κάτι που να κατευθύνει τις έρευνες.

Επειτα οι ερευνητές στράφηκαν στην έρευνα του βυθού με σόναρ. Βρήκαν παμπάλαια ναυάγια, πλούτισαν τις γνώσεις τους για τα υποθαλάσσια όρη, αλλά και πάλι δεν προέκυψε κάτι.

Ενα από τα κομμάτια που ξεβράστηκαν χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά: είναι το πλαστικό περίβλημα της οθόνης στην πλάτη των καθισμάτων

Ολα αυτά, όπως αναφέρει το National Geographic, παρά το ότι στην άλλη άκρη του Ινδικού, άρχισαν να ξεβράζονται κομμάτια που ταυτοποιήθηκαν σαν μέρη του μοιραίου αεροσκάφους.

Θα βρεθεί ποτέ;

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...