609
Οι συρμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας (φωτογραφία αρχείου) | ΠΑΠΑΝΙΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ/Intime

Μετρό Θεσσαλονίκης: Στο 90% η ολοκλήρωση των εργασιών

Protagon Team Protagon Team 29 Μαρτίου 2022, 17:01
Οι συρμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας (φωτογραφία αρχείου)
|ΠΑΠΑΝΙΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ/Intime

Μετρό Θεσσαλονίκης: Στο 90% η ολοκλήρωση των εργασιών

Protagon Team Protagon Team 29 Μαρτίου 2022, 17:01

Με τις κυλιόμενες σκάλες του σταθμού «Αγία Σοφία» στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ολοκληρώνεται η εγκατάσταση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού στους 12 από τους 13 συνολικά σταθμούς του έργου της βασικής γραμμής, επισήμανε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος.

Την Τρίτη, συνεργεία της «Αττικό Μετρό» τοποθέτησαν τις κυλιόμενες σκάλες με τη βοήθεια γερανού στην αριστερή πλευρά του σταθμού Αγίας Σοφίας, ενώ έχουν ήδη τοποθετηθεί αυτές στη δεξιά πλευρά.

«Οι κυλιομένες σκάλες που τοποθετούνται στο σταθμό “Αγία Σοφία” του Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι οι τελευταίες εσωτερικές σκάλες που παραλήφθηκαν και μπαίνουν στη θέση τους», είπε ο κ. Ταχιάος μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

«Προφανώς η σημερινή τοποθέτησή τους έκανε μεγαλύτερη αίσθηση στον κόσμο, επειδή ακριβώς ο σταθμός βρίσκεται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης».

Ετσι, κυλιόμενες σκάλες έχουν πλέον όλοι οι σταθμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης στη βασική γραμμή, εκτός από τον σταθμό «Βενιζέλου». Εκεί, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Αττικό Μετρό, «οι αρχαιολογικές εργασίες προχωρούν με αμείωτη ένταση –η πρόοδός τους έχει ξεπεράσει το 97%– και η κατασκευή του θα γίνει «με απόλυτο σεβασμό στα αρχαία, τα οποία θα αναδειχθούν με τον τρόπο που έχουμε δεσμευθεί», δήλωσε.

«Μετά την τοποθέτηση των κυλιόμενων στους σταθμούς, γίνεται η σύνδεσή τους στο δίκτυο ηλεκτροδότησης και έτσι αφού τεθούν σε λειτουργία, γίνονται και οι όποιες ρυθμίσεις κριθεί ότι απαιτούνται», εξήγησε.

Συνεργεία της Αττικό Μετρό τοποθετούν τις κυλιόμενες σκάλες στον σταθμό «Αγία Σοφία» του Μετρό Θεσσαλονίκης, την Τρίτη – thestival.gr
Στο 90% οι εργασίες κατασκευής στη βασική γραμμή

Υπογραμμίζοντας ότι η κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης προχωρά με «ταχύτατο ρυθμό», ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό σημείωσε ότι οι εργασίες για την ολοκλήρωση των σταθμών βρίσκονται σε «πολύ προχωρημένο στάδιο και συνολικά, η πρόοδος που έχει συντελεστεί, υπερβαίνει το 90%».

Οπως διευκρίνισε, «η πιο σημαντική διαδικασία που γίνεται σήμερα και σε διαρκή βάση, είναι οι υπόγειες δοκιμαστικές διαδρομές των συρμών του Μετρό, γεγονός που μας επιτρέπει και τη διενέργεια των σχετικών ρυθμίσεων των συστημάτων».

Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Ταχιάος, εξέφρασε την βεβαιότητά του ότι στα τέλη του 2023, το έργο θα παραδοθεί στους πολίτες.

Οι 18 συρμοί που παραλήφθηκαν και θα εξυπηρετούν τη βασική γραμμή από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως και το σταθμό Νέας Ελβετίας, είναι πλήρως αυτοματοποιημένοι και εξοπλισμένοι με συστήματα υψηλής τεχνολογίας, ώστε να διασφαλίζεται η άριστη λειτουργία τους, αλλά και η αναβαθμισμένη εμπειρία μετακίνησης και η ασφάλεια των επιβατών. Τονίζεται ότι έχουν κατασκευαστεί από τη Hitachi Rail, θυγατρική της Hitachi, η οποία είναι και μέλος της κοινοπραξίας εργολάβου της βασικής γραμμής του Μετρό.

Tο Μετρό Θεσσαλονίκης χρησιμοποιεί αυτόματες, χωρίς οδηγούς (driverless), τετράδυμες αυτοκινητάμαξες τεσσάρων βαγονιών, μήκους περίπου 51,5 μέτρων. Ο κάθε συρμός θα έχει χωρητικότητα 450 επιβατών.

Το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, που προβλέπεται να ολοκληρωθεί στις 31 Δεκεμβρίου του 2023, περιλαμβάνει:

-13 σύγχρονους σταθμούς με κεντρική αποβάθρα (απόσταση μεταξύ σταθμών: 500-600 μέτρων, μήκος κεντρικής αποβάθρας: 60 μ.)

-9,6 χλμ. γραμμής με δυο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς

-18 υπεραυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό και χωρητικότητα 450 ατόμων.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα διαθέτει:

-μέγιστη ικανότητα μεταφοράς : 18.000 επιβάτες την ώρα ανά κατεύθυνση

-αμαξοστάσιο έκτασης 50.000 τμ. στην περιοχή της Πυλαίας

-σύστημα αυτόματων θυρών επί των αποβαθρών σε κάθε σταθμό, για να λειτουργήσει σε συντονισμό με τους συρμούς, μέσω του συστήματος σηματοδότησης.

Η εκτιμώμενη ημερήσια επιβατική του κίνηση ανέρχεται σε 250.000 επιβάτες.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης, θεωρείται το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό, αναπτυξιακό και περιβαλλοντικό έργο υποδομής που κατασκευάζεται σήμερα στη χώρα μας, μία επένδυση που για τις δύο υπό κατασκευή γραμμές ξεπερνάει το 1,5 δισ. ευρώ.

Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του βασικού έργου (βασικής γραμμής) και της επέκτασης προς την Καλαμαριά, αναμένεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 313.000 επιβάτες.

Επιπροσθέτως, με τη λειτουργία του έργου στο σύνολό του, θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 57.000 ΙΧ λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους ημερησίως.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...