Η Αθήνα καταλαμβάνει την 30ή θέση στον χάρτη των πιο πολυσύχναστων πόλεων παγκοσμίως από την 35η που ήταν το 2020, ενώ ο μέσος οδηγός στο τρέχον έτος είχε 70 χαμένες ώρες μποτιλιαρισμένος, από τις 37 ώρες που είχε πέρυσι.
Τα στοιχεία που παρουσιάζει η εταιρεία αναλύσεων INRIX Inc, η οποία ειδικεύεται στις μεταφορές, είναι αποκαλυπτικά:
Ο μέσος όρος ταχύτητας στο κέντρο της Αθήνας είναι 24 χλμ./ώρα, όταν πέρυσι ήταν 26 χλμ./ώρα και το 2019 ήταν 19 χλμ./ώρα. Περιφερειακά του Κέντρου, η μέση ταχύτητα είναι 35 χλμ./ώρα, δηλαδή όσο πέρυσι, ενώ το 2019 ήταν 32 χλμ./ώρα. Τέλος, μέσα στον αστικό ιστό της Αθήνας, ο μέσος όρος ταχύτητας είναι 14 χλμ./ώρα, όταν πέρυσι ήταν 15 χλμ./ώρα.
Οξύ είναι το κυκλοφοριακό πρόβλημα και στη Θεσσαλονίκη, η οποία βρίσκεται στην 48η θέση, παγκοσμίως, στον χάρτη των πολυσύχναστων πόλεων, ενώ ο μέσος οδηγός μέσα στο 2021 είχε συνολικά 22 χαμένες ώρες.
Ο μέσος όρος ταχύτητας το 2020 στο κέντρο της πόλης ήταν 20 χλμ./ώρα, ενώ το 2019 ήταν μόλις 18 χλμ./ώρα. Λίγο πιο περιφερειακά, η μέση ταχύτητα ήταν 23 χλμ./ώρα το 2020, έναντι 25 χλμ./ώρα που ήταν το 2019. Μέσα στον αστικό ιστό, ο μέσος όρος ταχύτητας ήταν 18 χλμ./ώρα το 2020, έναντι 13 χλμ./ώρα που ήταν το 2019.
Στη μελέτη που υπογράφεται από τον αναλυτή της INRIX Inc, Bob Pishue, σημειώνεται ότι «η κίνηση στους δρόμους είναι ένας δείκτης στενά συνδεδεμένος με την οικονομική δραστηριότητα και την ανάκαμψη. Οι έντονες διαφορές είναι το αποτέλεσμα των διαφορετικών προσεγγίσεων των κυβερνήσεων στους περιορισμούς της πανδημίας, των δομών των πόλεων, των επιχειρηματικών κέντρων στο κέντρο της πόλης και της ικανότητας των εργαζομένων να δουλεύουν από απόσταση».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News