Ο Άη Βασίλης πάει Κίνα!
Ο Άη Βασίλης πάει Κίνα!
Ο Άη Βασίλης θα πάρει το φινλανδικό «διαβατήριο» στους εορτασμούς ανά τον κόσμο; Αυτός είναι ο εθνικός στόχος της Φινλανδίας, που έχει πείσει την οικουμένη ότι το σύμβολο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς κατάγεται από τη φινλανδική Λαπωνία, συγκεκριμένα από το χωριό Ροβανιέμι. Κι επειδή ζούμε σε εποχές μεγάλου διεθνούς ανταγωνισμού, η Φινλανδία θέλει να εκτείνει και να εμβαθύνει τη… χρησικτησία της πάνω σ΄ αυτή τη διεθνή συμβολική φιγούρα.
Ο Άη Βασίλης, ή «πατέρας των Xριστουγέννων» (Père Noël) είναι η πιο γνωστή φινλανδική «μάρκα» στον κόσμο και η επιχείρηση που διαχειρίζεται αυτό τον μύθο, θέλει να επεκτείνει τις δραστηριότητές της – τόσο μέσα στον χρόνο, όσο και μέσα στον κόσμο. Οι δύο μήνες των γιορτών (που προσελκύουν χιλιάδες επισκεπτών στη Φινλανδία) είναι περιορισμένη περίοδος – «δεν έχουμε αξιοποιήσει όλες τις δυνατότητες που μας δίνει αυτή η συμβολική φιγούρα» λένε από την εταιρεία Santa Claus Licencing, εξηγώντας ότι σχεδιάζουν να διεισδύσουν και σε χώρες που δεν είναι χριστιανικές και άρα οι γιορτές τους δεν συμπίπτουν με τον χρόνο εορτασμού του Άη Βασίλη. Όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά (Le Nouvel Observateur) χάρη στους Ρώσους τουρίστες για παράδειγμα, η σεζόν του Ροβανιέμι εκτείνεται ως τα μέσα Ιανουαρίου, καθώς κατά το Ιουλιανό ημερολόγιο των Ρώσων τα Χριστούγεννα εορτάζονται το βράδυ της 6ης προς τις 7 Ιανουαρίου…
Η συμπαθητική φιγούρα του Άη Βασίλη εξάλλου σχεδιάζεται να λανσαριστεί σε παιχνίδια βίντεο, σε μεγάλες διεθνείς διοργανώσεις, σε πάρκα αναψυχής και σε συμπληρωματικά-παράγωγα προϊόντα. Κι αυτό, διότι έχει εκτιμηθεί ότι ο Άη Βασίλης «συμβολίζει την καλή υγεία, την αλληλεγγύη, διαχέει αξίες όπως είναι η χαρά της προσφοράς χωρίς ανταπόδοση» σημειώνεται. Και (καθώς μιλούμε για τη Φινλανδία, για μια οργανωμένη δηλαδή κοινωνία) η πρωτοβουλία της επιχείρησης υποστηρίζεται σταθερά από τον Οργανισμό Τουρισμού της χώρας και από τη «Finnair» που πυκνώνει τις πτήσεις της από/προς Ασία.
Το Φινλανδικό Κοινοβούλιο προ 10ημέρου ενέκρινε ένα κονδύλι 300.000 ευρώ για την προώθηση του Άη Βασίλη στην Κίνα – «στην Ασία, ο Άη Βασίλης δεν θα έχει χρονικούς περιορισμούς» υποστηρίχθηκε κι επισημάνθηκε, πως δεδομένου ότι στο Ροβανιέμι υπάρχουν πολλοί Γιαπωνέζοι τουρίστες, υπάρχουν βάσιμες ενδείξεις ότι οι δυνατότητες διείσδυσης στην τουριστική αγορά της Κίνας, του Χονγκ Κονγκ, της Σιγκαπούρης ή της Νότιας Κορέας είναι πολύ μεγάλες και έχουν μείνει αναξιοποίητες.
Εξάλλου, σημειώνεται στο δημοσίευμα, ο Άη Βασίλης ήδη έχει δώσει τα διαπιστευτήρια της αλληλεγγύης του, καθώς τα δύο τελευταία χρόνια επισκέπτεται τα παιδιά της Φουκουσίμα μοιράζοντας δώρα…
Ως προς την αντιπαράθεση του Φινλανδικού Άη Βασίλη με τον αμερικανικό Santa Claus, οι Φινλανδοί υποστηρίζουν ότι «ο δικός μας είναι σε καλύτερη υγεία, είναι πιο λεπτός, δεν φορά μαύρες μπότες αλλά καφέ κατασκευασμένες στη Λαπωνία και, κυρίως, δεν λέει όλη την ώρα «χο-χο-χο!»…
(Κλείνοντας, να σας πω τη σκέψη μου: η τουριστική αξιοποίηση του Άη Βασίλη στη Φινλανδία αποτελεί μιαν επένδυση σ΄ έναν μύθο, ανάλογο του Λοχ Νες. Και ο μύθος σε έναν βαθμό είναι το υποκατάστατο της ιστορίας. Η κάθε μια χώρα έστησε λοιπόν μια τουριστική βιομηχανία διεθνούς εμβέλειας πάνω σε αυτό το ελάχιστο παραμύθι. Στα καθ’ ημάς, ιστορία και μύθος μαζί, δεν κατασκευάζονται – αναδύονται από τη γη, τις πέτρες και τη θάλασσα της χώρας. Ας μη συνεχίσω την πικρή σκέψη μου, ευφυείς είστε, καταλάβατε.
Επίσης, το διεθνές τουριστικό λανσάρισμα του Άη Βασίλη υποστηρίζεται από το Κοινοβούλιο και τον Οργανισμό Τουρισμού της Φινλανδίας. Μήπως μπορείτε να μου θυμίσετε, πώς υποστηρίζεται η αξιοποίηση των νησιών από την ελληνική Πολιτεία, όταν πολλά απ΄ αυτά έχουν πολύ περιορισμένες και πολύ ακριβές δυνατότητες πρόσβασης. Η Φινλανδία πουλά τον Άη Βασίλη στη Σιγκαπούρη και στην Ελλάδα σήμερα, ο τουρίστας δεν μπορεί να φτάσει στη Σύρο Παρασκευή απόγευμα και στη Σίφνο Τρίτη, Πέμπτη, Σάββατο… Καλές σας γιορτές!)
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News