Πώς θα γίνει τελικά η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των μαθητών; Η είδηση ότι ένα διεθνώς αναγνωρισμένο πρόγραμμα που αρχικά είχε εγκριθεί από το υπουργείο Παιδείας, πάγωσε εξαιτίας των ενστάσεων της Εκκλησίας (εδώ) έφερε ξανά τη Νίκη Κεραμέως στην αμήχανη θέση να δίνει εξηγήσεις. Είχε μόλις προηγηθεί πριν από λίγες ημέρες η ανάκληση, μετά τον σάλο, εγκυκλίου του υπουργείου Παιδείας που καλούσε τους μαθητές να συμμετάσχουν σε εκδήλωση της οργάνωσης «Χριστιανική Αγωγή» (εδώ).
Το απόγευμα της Δευτέρας λοιπόν, η κυρία Κεραμέως και το υπουργείο Παιδείας προέβησαν σε μια σειρά από διευκρινιστικές δηλώσεις.
«Η εισαγωγή της σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία έχει ήδη δρομολογηθεί από το υπουργείο, και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) επεξεργάζεται ήδη σχετικές προτάσεις.
»Με αφορμή την παρουσίαση των προτεραιοτήτων μας, έχουμε προαναγγείλει ότι η σεξουαλική αγωγή θα περιλαμβάνεται στις νέες θεματικές που θα ενταχθούν στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα και θα αποσκοπούν πρωτίστως στην καλλιέργεια των ήπιων δεξιοτήτων των μαθητών, στην ενίσχυση της ενταξιακής και συμπεριληπτικής εκπαιδευτικής πολιτικής εν γένει και στη διαμόρφωση πιο σφαιρικών προσωπικοτήτων των μαθητών.
»Μάλιστα, τις προσεχείς ημέρες το ΙΕΠ θα δημοσιεύσει ανοιχτή πρόσκληση υποβολής εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εκπαιδευτικού υλικού για όλες τις επιμέρους νέες θεματικές, οι οποίες και θα οργανώνονται σε 4 βασικούς θεματικούς πυλώνες, προκειμένου να υλοποιηθεί η πιλοτική εφαρμογή των νέων προγραμμάτων από το ερχόμενο σχολικό έτος.
»Στο πλαίσιο αυτό, θα κληθούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι φορείς – συμπεριλαμβανομένων εκείνων που υλοποιούν ήδη πετυχημένα προγράμματα στα σχολεία τα οποία αφορούν στις θεματικές όπως εθελοντισμός, οδική ασφάλεια, πρόληψη από εξαρτήσεις, ρομποτική, σεξουαλική αγωγή – να καταθέσουν τις προτάσεις τους και σχετικό υλικό ανά θεματική.
»Είναι δέσμευσή μας να εκσυγχρονίσουμε το σχολείο, ώστε να εφοδιάσουμε τους μαθητές μας και με σύγχρονες δεξιότητες που θα τους επιτρέπουν να αξιοποιούν καλύτερα τη γνώση και να ανταποκρίνονται σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον», καταλήγει η υπουργός.
Η συζήτηση που ξέσπασε την Δευτέρα το πρωί αφορούσε στο βραβευμένο διεθνώς πρόγραμμα για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας «Παίζω με τον Φρίξο και μαθαίνω για το σώμα μου και τις διαπροσωπικές σχέσεις», το οποίο αποσύρθηκε για να… επανεξεταστεί από το υπουργείο Παιδείας.
Οι νομοθετικές πρωτοβουλίες
Κατά τα άλλα, μιλώντας στη Βουλή, η κυρία Κεραμέως ενημέρωσε την Εθνική Αντιπροσωπεία για τις νομοθετικές πρωτοβουλίες που θα ακολουθήσουν το επόμενο διάστημα:
-Για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, θα κατατεθούν διατάξεις για τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία. «Ο προγραμματισμός του υπουργείου είναι να λειτουργήσουν από τον Σεπτέμβριο 24 πρότυπα σχολεία και 38 πειραματικά σχολεία σε όλη τη χώρα, κατανεμημένα σε όλη την επικράτεια».
-Το υπουργείο προετοιμάζει διατάξεις για την επαναφορά του σχολικού συμβούλου, «κοντά στη σχολική μονάδα».
-Εισάγονται νέες θεματικές στο σχολείο, στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα. «Νέες θεματικές που έχουν να κάνουν, με τη σεξουαλική αγωγή, με τον εθελοντισμό, με την επιχειρηματικότητα, με την οδική ασφάλεια, θεματικές που στοχεύουν στο να προσδώσουν στα νέα παιδιά μία πιο σφαιρική διαπαιδαγώγηση. Όλα αυτά ήδη πιλοτικά από το ερχόμενο έτος», όπως ενημέρωσε η Νίκη Κεραμέως.
-Σε φάση επεξεργασίας είναι νέο πλαίσιο για την επαγγελματική εκπαίδευση, «στο οποίο οι κοινωνικοί εταίροι θα έχουν πολύ σημαντικό ρόλο να παίξουν, για να μπορέσουμε να γεφυρώσουμε το σημαντικό χάσμα που υπάρχει σήμερα μεταξύ εκπαίδευσης και πραγματικών αναγκών στην αγορά εργασίας».
-Για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, υπό επεξεργασία βρίσκονται διατάξεις που «θα αφορούν στη μεγαλύτερη εξωστρέφεια των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, τη διευκόλυνση αγγλόφωνων προγραμμάτων, κοινών προγραμμάτων, διεθνών προγραμμάτων, διπλών προγραμμάτων, καλοκαιρινών προγραμμάτων». Στόχος, όπως είπε η υπουργός, είναι η Ελλάδα να καταστεί ένα περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης το οποίο θα προσελκύει φοιτητές απ’ όλο τον κόσμο. «Θα ακολουθήσει και το συνολικό θεσμικό πλαίσιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση».
Η υπουργός αναφέρθηκε στις επικείμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες, στο πλαίσιο συζήτησης επίκαιρης ερώτησης της βουλευτού του Κινήματος Αλλαγής Χαράς Κεφαλίδου, αναφορικά με την εθνική στρατηγική για τη βελτίωση της Παιδείας.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News