Δριμεία κριτική για το μήνυμα που θέλησε να περάσει στα 92α βραβεία της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου η ηθοποιός Νάταλι Πόρτμαν, άσκησε η Ρόουζ ΜακΓκόουαν.
Αφορμή στάθηκε το παλτό του οίκου Dior που φορούσε η Πόρτμαν στην τελετή των Οσκαρ, πάνω στο οποίο ήταν κεντημένα τα ονόματα των σκηνοθετριών που απορρίφθηκαν από τις υποψηφιότητες, όπως γράφει και ο Guardian.
Η ΜακΓκόουαν, η οποία έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στο να ανοίξει ο φάκελος «σεξουαλική κακοποίηση» στη βιομηχανία του θεάματος, με ποστ που έκανε στο Facebook αποκάλεσε την Πόρτμαν απατεώνισσα και υπογράμμισε ότι προσβάλλει όλες τις άλλες ακτιβίστριες.
«Ο τρόπος διαμαρτυρίας της Πόρτμαν είναι βαθύτατα προσβλητικός προς όλους εμάς που πραγματικά αγωνιζόμαστε και υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματα των γυναικών», έγραψε. Παράλληλα, διευκρίνισε ότι δεν γράφει το σχόλιο από φθόνο, αλλά από την αηδία που αισθάνθηκε μόλις το είδε.
Κάτι που δεν ήταν ξεκάθαρο, καθώς η κριτική της ΜακΓκόουαν δεν σταμάτησε στο φόρεμα της Πόρτμαν, αλλά συνεχίστηκε και προς τα συστημικά Μέσα, τα οποία έγραψαν επαινετικά σχόλια για το άουτφιτ της αμερικανοϊσραηλινής ηθοποιού και τη χαρακτήρισαν «γενναία».
«Γενναία; Ούτε κατά διάνοια. Πιο πολύ μοιάζει με ηθοποιό που υποκρίνεται στην πραγματική της ζωή ότι νοιάζεται για τις γυναίκες και τον φεμινισμό και θέλει να τραβήξει μια συγκεκριμένη στιγμή τα φώτα της δημοσιότητας πάνω της, παρά με μία γυναίκα με πραγματικούς στόχους. Οι περισσότερες άλλωστε αυτό κάνουν», σχολίασε.
Απαντώντας η βραβευμένη με Οσκαρ Νάταλι Πόρτμαν στις βολές τις φεμινίστριας ηθοποιού, είπε ότι «συμφωνώ με την ΜακΓκόουαν, είναι ανακριβές να με αποκαλούν γενναία επειδή φοράω ένα παλτό με ονόματα γυναικών πάνω του. Ο όρος “γενναία” είναι κάτι που έχει συνδεθεί με δράσεις γυναικών όπως αυτές που έχουν καταθέσει υπό μεγάλες πιέσεις κατά του Χάρβεϊ Γουάινσταϊν τις τελευταίες εβδομάδες», αφήνοντας να εννοηθεί ότι υπήρξαν γυναίκες που κατέθεσαν ψευδείς μαρτυρίες.
Αμέσως, η ΜακΓκόουαν τής θύμισε ότι σε όλη την καριέρα της έχει δουλέψει μόνο με δύο σκηνοθέτριες και η μία από αυτές ήταν η ίδια. «Αυτό είναι αλήθεια, έχω κάνει λίγες ταινίες με γυναίκες. Στη μακρά μου καριέρα είχαν την ευκαιρία να συνεργαστώ μόνο μερικές φορές με σκηνοθέτριες… Δυστυχώς οι ταινίες που προσπάθησα να κάνω και δεν έγιναν είναι φαντάσματα της Ιστορίας».
Οπως τόνισε η Πόρτμαν, αρκετές φορές βοήθησε σκηνοθέτριες να προσληφθούν σε ταινίες και σειρές, όμως λόγω των σκληρών καταστάσεων που αντιμετώπιζαν κατά τη διάρκεια της εργασίας, εξαναγκάζονταν σε παραίτηση. Ωστόσο, όσες κατάφεραν τελικά να ολοκληρώσουν κάποια ταινία, δεν μπόρεσαν κάνουν το επόμενο βήμα, δηλαδή να περάσουν από τις βαριές «πόρτες» με τις υποψηφιότητες των Οσκαρ. «Θέλω να πω ότι προσπαθούσα και συνεχίζω να προσπαθώ. Και ακόμη κι αν δεν έχω πετύχει ως τώρα, είμαι αισιόδοξη ότι κάποια βήματα έχουν γίνει».
Η ΜακΓκόουαν της απάντησε και πάλι χαρακτηρίζοντάς την παπαγαλάκι. «Εσύ η ίδια είσαι το πρόβλημα. Εσύ είσαι η πιο καινούργια σε μια μακρά λίστα γυναικών ηθοποιών που προσποιούνται ότι νοιάζονται για τις γυναίκες. Και στην πραγματικότητα δεν κάνουν τίποτα».
Το σίριαλ το δύο γυναικών αναμένεται να συνεχιστεί, ίσως και σε κάποια δικαστική αίθουσα…
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News