514
Γαβρόγλου και Κεραμέως τον περασμένο Ιούλιο στην τελετή παράδοσης-παραλαβής του υπουργείου Παιδείας. Τώρα το κλίμα έχει αλλάξει | INTIMENEWS

Η Κεραμέως θέλει η Ιστορία να διαμορφώνει εθνική συνείδηση – ο Γαβρόγλου την κατηγορεί για σκοταδισμό

Protagon Team Protagon Team 6 Σεπτεμβρίου 2019, 14:49
Γαβρόγλου και Κεραμέως τον περασμένο Ιούλιο στην τελετή παράδοσης-παραλαβής του υπουργείου Παιδείας. Τώρα το κλίμα έχει αλλάξει
|INTIMENEWS

Η Κεραμέως θέλει η Ιστορία να διαμορφώνει εθνική συνείδηση – ο Γαβρόγλου την κατηγορεί για σκοταδισμό

Protagon Team Protagon Team 6 Σεπτεμβρίου 2019, 14:49

Μια φράση της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως σε ραδιοφωνική της συνέντευξη, αρκούσε για να δημιουργήσει πολιτικό θέμα. Και δεν ήταν αυτό που είπε για τους σημαιοφόρους στις παρελάσεις (εδώ). Ηταν η πρόθεσή της να αλλάξει την Ιστορία που διδάσκονται οι μαθητές, η οποία πρόσφατα άλλαξε μετά από δύο χρόνια διαβουλεύσεων, ώστε, όπως είπε χαρακτηριστικά «να πάψει να είναι κοινωνικού χαρακτήρα» αλλά «να αναπτύσσει την εθνική συνείδηση».

Αυτή η δήλωση της κυρίας Κεραμέως έδωσε την ευκαιρία στον ΣΥΡΙΖΑ να κάνει λόγο για επιστροφή στη δεκαετία του ’50 κατηγορώντας την υπουργό ότι «στο μυαλό της “εθνική συνείδηση” δεν συμβιβάζεται ούτε με την κατανόηση του κοινωνικού χαρακτήρα της Ιστορίας ούτε με την ανάπτυξη κριτικής σκέψης, αλλά κυρίως με την αναπαραγωγή της μασημένης εθνοπατριδόπληκτης τροφής με την οποία το εκπαιδευτικό σύστημα τάιζε τα παιδιά του από τον Εμφύλιο και μετά» –αυτό ήταν το πρωτοσέλιδο και το κεντρικό άρθρο της κομματικής «Αυγής» την Παρασκευή.

Εδώ βέβαια υπάρχει ένα λεπτό ζήτημα, καθώς η κυρία Κεραμέως μπορεί στους επικριτές της να παραθέτει το Σύνταγμα, το οποίο στο Αρθρο 16 (παρ.2) σημειώνει ρητά: «H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες».

Η ένσταση από την άλλη είναι το γιατί πρέπει η εθνική συνείδηση να διαμορφωθεί μέσω του μαθήματος της Ιστορίας και όχι κάποιου άλλου.

Και στη διαμάχη έσπευσε να συμμετάσχει ο προκάτοχος της κυρίας Κεραμέως, Κώστας Γαβρόγλου.

Ο τέως υπουργός Παιδείας κατηγόρησε τη διάδοχό του για «σκοταδισμό» και υποστήριξε ότι η διαδικασία με την οποία πρόσφατα επαναπροσδιορίστηκε το περιεχόμενο της Ιστορίας ήταν άψογη επιστημονικά και διδακτικά.

Σε ανάρτησή του στο Facebook ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε χαρακτηριστικά:

«Η Υπουργός Παιδείας ξαναχτυπά.

Άγνοια, εμπάθεια, ιδεολογικός πόλεμος ή ασχετοσύνη για επιστημονικά θέματα; Μάλλον όλα μαζί.

Μία αναγκαία διευκρίνιση μετά τις δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας για το μάθημα ιστορίας. Μετά από συζητήσεις που κράτησαν δύο χρόνια, η ομάδα εργασίας για το μάθημα ιστορίας στα σχολεία που είχε συστήσει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και στην οποία συμμετείχαν καθηγητές Πανεπιστημίων και της Μέσης Εκπαίδευσης, απέστειλε το πόρισμα της στο ΙΕΠ. Το ΙΕΠ έστειλε την γνωμάτευση του στο Υπουργείο Παιδείας και δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ ως Υπουργική Απόφαση το πόρισμα της ομάδας εργασίας. Δηλαδή έχει ήδη καθοριστεί επισήμως το περιεχόμενο του μαθήματος, οι τρόποι προσέγγισης των θεμάτων από το Δημοτικό μέχρι και τη Β’ Λυκείου, με Υπουργικές Αποφάσεις που ξεπερνούν τις 250 σελίδες. Αυτό συνιστά προϋπόθεση για την προκήρυξη για τη συγγραφή των βιβλίων, την οποία το ΙΕΠ άρχισε να υλοποιεί. Όσα είπε η Υπουργός δεν είναι γενικές απόψεις αλλά στοχεύουν στην ακύρωση μιας επιστημονικά και διδακτικά άψογης πρότασης.

Ως προς τις επιπτώσεις όσων είπε η Υπουργός για το μάθημα ιστορίας και την εθνική συνείδηση μαζί και για τη σημαία και την αριστεία, σχολιάστηκαν από πολλές και πολλούς. Ο σκοταδισμός δεν έχει αφετηρία μόνον το Υπουργείο Εργασίας. Κατοικοεδρεύει και στο Μαρούσι».

Και επειδή αυτά δεν μένουν ποτέ χωρίς έναν Παύλο Πολάκη να πει τη δικιά του άποψη από το Facebook, ο πρώην αν. υπουργός Υγείας χαρακτήρισε την υπουργό Παιδείας «μίξη βαλκάνιας ορθόδοξης ταλιμπανικής Ακροδεξιάς με το νεοφιλευθερισμό της Θάτσερ».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...