356
Το υπουργείο Μεταφορών κινητοποιείται, καθώς η εικόνα των περισσότερων μέσων μαζικής μεταφοράς βαίνει συνεχώς επιδεινούμενη | ΙΝΤΙΜΕNEWS

Η Αθήνα θα έχει 800 νέα λεωφορεία έως το τέλος του 2021

Protagon Team Protagon Team 12 Ιανουαρίου 2020, 10:12
Το υπουργείο Μεταφορών κινητοποιείται, καθώς η εικόνα των περισσότερων μέσων μαζικής μεταφοράς βαίνει συνεχώς επιδεινούμενη
|ΙΝΤΙΜΕNEWS

Η Αθήνα θα έχει 800 νέα λεωφορεία έως το τέλος του 2021

Protagon Team Protagon Team 12 Ιανουαρίου 2020, 10:12

Διεθνή διαγωνισμό για την προμήθεια 800 νέων λεωφορείων, εκ των οποίων τα 200 να είναι ηλεκτρικά, ετοιμάζεται να προκηρύξει το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, όπως αναφέρει σχετικό ρεπορτάζ του Νίκου Χασαπόπουλου στο «Βήμα της Κυριακής».

«Η κατάσταση με τις αστικές συγκοινωνίες είναι απελπιστική. Από τα 1.800 λεωφορεία που υπάρχουν στο Λεκανοπέδιο, μόνο τα 800 λειτουργούν, και τα περισσότερα από αυτά με προβλήματα» εξηγεί ο υπουργός Κώστας Αχ. Καραμανλής.

Η αξία των νέων λεωφορείων ανέρχεται σε 500 εκατ. ευρώ. Και στο ερώτημα πού θα βρεθεί το μισό δισ. ευρώ ο υπουργός απαντά: «Πρόκειται για έναν διαγωνισμό-μαμούθ με κονδύλια που θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και από εθνικούς πόρους». Και συμπληρώνει:

«Οντως το πρόβλημα με τις αστικές συγκοινωνίες έχει οξυνθεί. Ωσάν οι κάτοικοι της Αττικής (αλλά και των άλλων πόλεων) τις έχουν απαξιώσει, ενώ κάθε φορά που γίνεται απεργία δημιουργείται χάος στους δρόμους».

Και οι αριθμοί λένε την πραγματικότητα: Σύμφωνα με στοιχεία, το 2014 οι εισπράξεις από τις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής ήταν 217 εκατ. ευρώ. Το 2018 περιορίστηκαν στα 150 εκατομμύρια, ενώ αυξήθηκε η κρατική χρηματοδότηση στις αστικές συγκοινωνίες.

Πολλά λεωφορεία «κανιβαλίζονται», ώστε να λειτουργήσουν με τα ανταλλακτικά τους τα υπόλοιπα. Αλλά και για τα ανταλλακτικά επικρατεί χάος. Οπως καταγγέλλεται στο υπουργείο Μεταφορών, όποιος πάει και ζητήσει μεταχειρισμένο ανταλλακτικό το παίρνει χωρίς πολλές διατυπώσεις.

Ακόμα έχει διαπιστωθεί κλοπή πετρελαίου από τα λεωφορεία σε τέτοιον βαθμό που το υπουργείο αναγκάζεται να πάρει μέτρα εγκαθιστώντας ειδικά μηχανήματα αποφυγής της πετρελαιοκλοπής.

Τα περισσότερα λεωφορεία έχουν ήδη ηλικία 27 ετών.

Η εικόνα των περισσότερων μέσων μαζικής μεταφοράς βαίνει συνεχώς επιδεινούμενη, με τα «πέτρινα χρόνια» της κρίσης να έχουν επιβαρύνει τους οργανισμούς συγκοινωνιών σε τέτοιον βαθμό που ακόμα και η είσοδος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου δεν μπόρεσε να αναβαθμίσει το επίπεδο των υπηρεσιών. Αλλά, όπως είδαμε παραπάνω, ούτε και τις εισπράξεις

Ο χαρακτήρας των συγκοινωνιακών φορέων πάσχει από «διπολισμό» τα τελευταία χρόνια.

Η κατάσταση του στόλου των αστικών λεωφορείων _σημειώνει το ρεπορτάζ _ παραπέμπει σε τριτοκοσμικές χώρες, με τις στάσεις να πλημμυρίζουν από κόσμο που προσδοκά να βρει μια θέση μέσα σε ένα απαρχαιωμένο λεωφορείο, προκειμένου να μπορέσει να φτάσει στον τελικό προορισμό του, χωρίς κλιματισμό σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, με υψηλές θερμοκρασίες το καλοκαίρι και κρύο τις περισσότερες ημέρες του χειμώνα.

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...