Τελευταία φορά που ακούσαμε το όνομα του Σπύρου Θεοδωρόπουλου ήταν πέρυσι τον Δεκέμβριο όταν η πιάτσα τον είχε εμπλέξει σε σχέδιο εξαγοράς του Παναθηναϊκού. Τους Πράσινους –καίτοι Πράσινος– δεν τους πήρε τελικά και ίσως είναι κρίμα. Διότι τώρα η αγορά θέλει τον κ. Θεοδωρόπουλο να πουλάει την Chipita σε αμερικανικό κολοσσό έναντι 1,5 δισ. δολαρίων!
Ο ίδιος το διαψεύδει. Το protothema.gr ανακίνησε το θέμα αλλά ο κ. Θεοδωρόπουλος, σε σχετική επικοινωνία απάντησε: «Η Chipita δεν έχει πουληθεί σε κανέναν πολυεθνικό όμιλο και όλα τα δημοσιεύματα δεν ευσταθούν».
Ωστόσο παράγοντες της αγοράς θεωρούν τελειωμένο ένα deal χωρίς προηγούμενο: αγοραστής της Chipita φέρεται να είναι ο αμερικανικός κολοσσός της βιομηχανίας τροφίμων, Mondelez,, με τζίρο 25 δισ. δολαρίων και 85.000 εργαζομένους ανά τον κόσμο.
Κατά το ρεπορτάζ πρόκειται για μια συμφωνία που θα αλλάξει τα δεδομένα και θα δώσει ώθηση όχι μόνο στον ελληνικό όμιλο, αλλά και στην εικόνα της χώρας ως επενδυτικού προορισμού.
Βέβαια και αυτό δεν είναι ακριβές. Η Chipita είναι μεν ελληνική, αλλά το βασικό της περιουσιακό στοιχείο είναι η επέκτασή της σε αγορές της Ανατολικής Ευρώπης. Παράγοντες της αγοράς επεσήμαναν ότι αυτό είναι που ενδιαφέρει κυρίως τους αμερικανούς επενδυτές – η πρόσβαση σε αυτές τις αγορές και στην περίπτωση που προχωρήσει η συμφωνία δεν θέλουν να επενδύσουν χρήματα στην Ελλάδα, αλλά να επεκταθούν σε χώρες όπου δεν έχουν ισχυρή παρουσία.
Η Mondelez μετρά ήδη μεγάλο κύκλο εργασιών στην Ελλάδα: στις αρχές της δεκαετίας έφτασαν περίπου στα 215 εκατ. ευρώ. Διαχειρίζεται επιτυχημένα σήματα όπως τα Merenda, Lacta, Oreo, Trident, Dentyne, Cadbury, Halls και τα τυριά Philadelphia.
Επίσης, είχε συζητηθεί από την εταιρεία και η εξαγορά του σήματος Παυλίδης. Η Mondelez παλιότερα ήταν γνωστή ως Kraft Foods. Από το 2012 όμως άλλαξε επωνυμία και σύνθεση περνώντας στη νέα εποχή.
Μολονότι η Chipita διαθέτει σημαντική παραγωγική δραστηριότητα στη χώρα μας, δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 56 χώρες, με 19 εργοστάσια σε πολλές χώρες, 68 γραμμές παραγωγής και με διαρκείς επενδύσεις ή εμπορικές τοποθετήσεις σε αγορές από την ελληνική, τη βουλγαρική και την τουρκική έως την Πολωνία, την Ινδία, το Μεξικό, τη Σαουδική Αραβία και την Γκάνα.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News