387
Απο αριστερά: o επικεφαλής του τμήματος Τουρισμού του ΟΟΣΑ, Αλέν Ντουπεϊρά, η δημοσιογράφος Χριστίνα Πουτέτση και ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Γιάννης Ρέτσος | .

Φόρουμ Δελφών: Η βιωσιμότητα του τουρισμού απαιτεί αλλαγή νοοτροπιών

Protagon Team Protagon Team 2 Μαρτίου 2019, 17:56
Απο αριστερά: o επικεφαλής του τμήματος Τουρισμού του ΟΟΣΑ, Αλέν Ντουπεϊρά, η δημοσιογράφος Χριστίνα Πουτέτση και ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Γιάννης Ρέτσος
|.

Φόρουμ Δελφών: Η βιωσιμότητα του τουρισμού απαιτεί αλλαγή νοοτροπιών

Protagon Team Protagon Team 2 Μαρτίου 2019, 17:56

Την αλλαγή νοοτροπιών και στερεοτύπων από το πολιτικό σύστημα και τους επιχειρηματίες μέχρι τις τοπικές κοινωνίες προκειμένου να επιτευχθεί βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, έθεσε ως προτεραιότητα ο Γιάννης Ρέτσος, πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) μετέχοντας στις εργασίες του Φόρουμ των Δελφών.

Ο κ. Ρέτσος βρέθηκε δίπλα στον επικεφαλής του τμήματος Τουρισμού του ΟΟΣΑ, Αλέν Ντουπεϊρά σε μια συζήτηση που συντόνισε η δημοσιογράφος του Protagon, Χριστίνα Πουτέτση.

Ο επικεφαλής του ΣΕΤΕ επεσήμανε τις μεγάλες προκλήσεις που αποτελούν για τον τουρισμό η καλύτερη διαχείριση των προορισμών αλλά και ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών προκειμένου να ενισχυθεί η αποτελεσματικότητα των επιχειρήσεων και του Δημόσιου τομέα αλλά και η βελτίωση των εμπειριών που βιώνουν οι ξένοι επισκέπτες στη χώρα μας.

Ο κ. Ρέτσος αναφέρθηκε σε πρόσφατες έρευνες, σύμφωνα με τις οποίες, τα 2/3 των ταξιδιωτών εμφανίζονται διατεθειμένοι να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα για υπηρεσίες που συνδέονται με τον πολιτισμό.

Άλλες έρευνες για τις τάσεις που διαμορφώνονται στις νεότερες γενιές ταξιδιωτών, αυτών που έχουν «κωδικοποιηθεί» ως «Millenials» ή «generation X», επιβεβαιώνουν το γεγονός πως οι νέες γενιές ταξιδιωτών ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για όλα όσα αφορούν τις  τοπικές κοινωνίες στους προορισμούς που επισκέπτονται.

Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ αναφέρθηκε με έμφαση στον κρίσιμο ρόλο των νέων τεχνολογιών, τόσο στην αποτελεσματικότερη λειτουργία των επιχειρήσεων και του Δημόσιου τομέα αλλά και τη ριζική αναβάθμιση των εμπειριών των επισκεπτών. Είναι σημαντικό, εξήγησε, να μπορείς να έχει ένας επισκέπτης  ηλεκτρονικά το εισιτήριο εισόδου σου σε έναν αρχαιολογικό χώρο ή μια εφαρμογή (app), να μπορεί να του εξηγεί με διαφορετικό τρόπο (ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ή την ηλικία του) που βρίσκεται και τι βλέπει.

Τουριστικό προϊόν, επιχειρήσεις και προορισμοί αλληλοσυνδέονται όπως εξήγησε ο κ. Ρέτσος με αποτέλεσμα το ένα να επηρεάζει θετικά ή αρνητικά το άλλο.

O Αλέν Ντουπεϊρά τόνισε πως η αειφορία είναι στο επίκεντρο της ανταγωνιστικότητας του τουρισμού και πως αποτελεί μεγάλη πρόκληση η ανάπτυξη του τουρισμού να συμβαδίζει με την αειφορία.

Ο κ. Ντουπεϊρά ανέφερε ότι χρειάζεται η συνεχής και αγαστή συνεργασία του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα προκειμένου η τουριστική βιομηχανία να προσαρμοστεί απέναντι στις νέες προκλήσεις που έρχονται στο μέλλον. Παράλληλα σημείωσε ότι το υπουργείο Τουρισμού πρέπει να δουλέψει στενά σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο με τους αρμόδιους δημόσιους φορείς.

Τέλος ο κ. Ντουπεϊρά τόνισε την αναγκαιότητα η τουριστική βιομηχανία να «αγκαλιάσει» την καινοτομία και τον ψηφιακό μετασχηματισμό, ώστε να καταφέρει να κάνει πιο ελκυστικό το τουριστικό προϊόν και να παρέχει πιο ποιοτικές υπηρεσίες.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...