Ευρωπαίοι, κυρίως Γερμανοί, ανώτερου εισοδηματικού και μορφωτικού επιπέδου, ηλικίας από 25 έως 54 ετών, που ήρθαν στην Ελλάδα για διακοπές «Ήλιο και Θάλασσα», έχοντας κάνει προκράτηση, συνθέτουν το προφίλ των τουριστών της χώρας τη διετία 2016 – 2017.
Αυτά είναι τα βασικά χαρακτηριστικά των ταξιδιωτών που προκύπτουν στη νέα μελέτη που συνέταξε το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), με βάση στοιχεία της ΙPK Ιnternational.
Τη μερίδα του λέοντος κατέλαβαν το 2017 οι ευρωπαίοι τουρίστες (20,5 εκατ. αφίξεις), έναντι των μη Ευρωπαίων (2,6 εκατ. αφίξεις), ενώ όλες οι αγορές κατέγραψαν αύξηση της τουριστικής ροής, με εξαίρεση την αγορά της Ρωσίας η οποία εμφάνισε οριακή μείωση (-0,5%). Τις υψηλότερες ποσοστιαίες αυξήσεις είχαν οι αγορές της Ολλανδίας (+24,1%), της Γερμανίας (+17,8%) και των ΗΠΑ (+12%).
Σε σχέση με τα μερίδια ταξιδίων ανά αγορά, η Γερμανία ανέβηκε στην πρώτη θέση, εκτοπίζοντας το Ηνωμένο Βασίλειο στη δεύτερη. Ακολουθούν στην τρίτη και στην τέταρτη θέση η Γαλλία και η Ιταλία αντίστοιχα. Οι έξι κύριες αγορές (Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ιταλία, ΗΠΑ, Ολλανδία) αντιπροσώπευαν για το 2017 το 46,9% του συνόλου των επισκεπτών στη χώρα.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης – στην οποία δεν περιλαμβάνονται στοιχεία από τις αγορές της Κύπρου, της Αλβανίας και της ΠΓΔΜ – ο αριθμός των τουριστών που πραγματοποίησαν τουλάχιστον μία διανυκτέρευση στην Ελλάδα το 2017, αυξήθηκε κατά 9,8% σε σχέση με το 2016, φθάνοντας σχεδόν τα 23 εκατ. Στη μελέτη δεν περιλαμβάνονται στοιχεία
Το «Ηλιος και Θάλασσα» κυριαρχεί ως σκοπός ταξιδιού
Ο κυριότερος λόγος επιλογής της Ελλάδας ως προορισμού, από την πλειοψηφία των τουριστών, ήταν η πραγματοποίηση των διακοπών τους (88,8% και για τα δύο έτη) με την επίσκεψη σε φίλους και συγγενείς (3,8% το 2016 και 4,4% το 2017), τον συνεδριακό τουρισμό (3,1% το 2016 και 3% το 2017) και τα παραδοσιακά επαγγελματικά ταξίδια (2,4% το 2016 και 2,5% το 2017) να ακολουθούν σε μεγάλη απόσταση. Οι τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα για διακοπές και για τα δύο έτη, στην πλειοψηφία τους επέλεξαν την Ελλάδα για τον Ήλιο και τη Θάλασσα (70,4% το 2016 και 68,4% το 2017) και ακολούθως για Περιηγητικό Τουρισμό (11,3% το 2016 και 12,8% το 2017), City Break (7,2% το 2016 και 8% τo 2017) και Κρουαζιέρα (4,2% το 2016 και 4% το 2017). Τα υπόλοιπα τουριστικά προϊόντα εμφάνισαν χαμηλά μερίδια που δεν ξεπερνούν στο σύνολο τους και για τα δύο έτη το 2%.
Άνδρες και γυναίκες ηλικίας από 25 έως 54 ετών
Με βάση το φύλο, το 2016 οι γυναίκες κατέλαβαν ποσοστό 51,6% στο μερίδιο των τουριστών, ενώ για το 2017 οι άνδρες ήταν οριακά περισσότεροι με ποσοστό 50,5%. Η πλειοψηφία των τουριστών προέρχεται κυρίως από τις ηλικίες 25 έως 54 ετών (64,8% το 2016 και 64,6% το 2017). Όλες οι ηλικιακές ομάδες σημείωσαν αύξηση στον αριθμό των επισκεπτών μεταξύ 2016 και 2017. Οι υψηλότερες αυξήσεις καταγράφηκαν στις ηλικίες 25 έως 34 ετών (+775 χιλ.) και ακολούθως στις ηλικίες 65 έως 74 ετών (+275 χιλ.), 15 έως 24 ετών (+239 χιλ.) και 35 έως 44 ετών (207 χιλ.).
Από ανώτερη εισοδηματική τάξη το 58,9%
Oι περισσότεροι τουρίστες που επέλεξαν την Ελλάδα για διακοπές, προέρχονταν από την ανώτερη εισοδηματική τάξη (57,8% το 2016 και 58,9% το 2017) και στη συνέχεια από τη μέση – ανώτερη (24,7% το 2016 και 23,7% το 2017). Οι τουρίστες με οικογενειακό εισόδημα μέσο-κατώτερο και κατώτερο οικογενειακό εισόδημα, αντιπροσώπευαν το 13,2% και 4,2% το 2016 και το 13,9% και 3,5% το 2017 αντίστοιχα. Σε απόλυτους αριθμούς, οι τουρίστες που προέρχονταν από την ανώτερη εισοδηματική τάξη αυξήθηκαν κατά 1,19 εκατ., από τη μέση-ανώτερη κατά 210.000 και από την μέση – κατώτερη κατά 344.000.
Παρόμοια εικόνα προκύπτει και με το επίπεδο εκπαίδευσης των τουριστών, καθώς η πλειοψηφία είχε ανώτερο μορφωτικό επίπεδο. Ειδικότερα, το 2017 οι τουρίστες με ανώτερο μορφωτικό επίπεδο εκπαίδευσης αυξήθηκαν κατά 1,14 εκατ. σε σχέση με το 2016, με μέσο κατά 487.000 και με κατώτερο κατά 186.000.
Το Internet κύριο μέσο ενημέρωσης
Αναφορικά με το μέσο ενημέρωσης, η πλειοψηφία των τουριστών που επισκέφθηκαν την Ελλάδα είχε ενημερωθεί από το Internet (84,6% το 2016 και 85,3% το 2017) και ακολούθως από ταξιδιωτικό πρακτορείο (43,9% το 2016 και 44% το 2017), φίλους και συγγενείς (17,9% το 2016 και 19,6% το 2017) και κατάλογο tour operator (10,8% τo 2016 και 9,3% το 2017). Σε σχέση με το Internet, η πλειοψηφία των τουριστών ενημερώθηκε από ιστοσελίδες καταλύματος (47,8% το 2016 και 49,7% το 2017), προορισμού (42,1% το 2016 και 44,1% το 2017), tour operator (39,3% το 2016 και 38,7% το 2017), μεταφορικών μέσων (30,7% το 2016 και 31,5% το 2017), αξιολόγησης (29,6% το 2016 και 30,4% το 2017) και κρατήσεων (26,7% το 2016 και 28,9% το 2017).
Οι περισσότεροι τουρίστες είχαν προχωρήσει σε προκράτηση των διακοπών τους (93% το 2016 και 93,2% το 2017). Οι κυριότεροι τρόποι κράτησης ήταν μέσω Ιnternet (73,8% τo 2016 και 79,6% το 2017) και ακολούθως σε ταξιδιωτικό πρακτορείο (38,3% το 2016 και 40,4% το 2017), σε ξενοδοχείο ή άλλο κατάλυμα (10,7% το 2016 και 12,3% το 2017) και σε γραφείο μεταφορικού μέσου (8,9% το 2016 και 10,4% το 2017). Η πλειοψηφία των τουριστών είχε κάνει κράτηση μέσω προσωπικού υπολογιστή (96,3% το 2016 και 95,3% το 2017).
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News