Σήμερα ο πλανήτης φιλοξενεί περίπου 7 δισ. ανθρώπους. Από αυτούς, μόνο οι 3,2 δισ. έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Και από αυτούς, πλέον, οι 2 δισ. είναι χρήστες του Facebook. Είναι μια αδιαμφισβήτητη επιτυχία. Αλλά και ένα νούμερο που γεννά θλίψη και ανησυχία. Περισσότεροι από 3,8 δισ. άνθρωποι του κόσμου δεν έχουν το προνόμιο της online σύνδεσης –και αυτό είναι το μικρότερο από τα προβλήματά τους. Παράλληλα αυτοί οι δύο δισεκατομμύρια άνθρωποι που επηρεάζονται από το facebook αποφασίζουν για τις ζωές τους…
Αλλά ο αριθμός των 2 δισ. μηνιαίων χρηστών είναι μία τεράστια επιτυχία που μόλις κατέγραψε η εταιρεία («κοινότητα» τη λέει ο ίδιος) του Μαρκ Ζάκερμπεργκ. Σχεδόν τα δύο τρίτα από τους ανθρώπους που έχουν πρόσβαση στο Ιντερνετ έχουν και από έναν λογαριασμό στο Facebook. Και η τιτάνια εταιρεία που «φέρνει κοντά» ανθρώπους καλεί τους χρήστες να γιορτάσουν την επιτυχία με ένα προσωποποιημένο βίντεο που θα αναρτηθεί στο προφίλ του.
As of this morning, the Facebook community is now officially 2 billion people!We're making progress connecting the…
Geplaatst door Mark Zuckerberg op Dinsdag 27 juni 2017
«Από αυτό το πρωί, η κοινότητα του Facebook μετρά επισήμως 2 δισ. ανθρώπους!», έγραψε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Facebook, σε σχόλιό του στον προσωπικό του λογαριασμό την Τρίτη. «Κάνουμε πρόοδο στη διασύνδεση του κόσμου, ας φέρουμε τον κόσμο ακόμη πιο κοντά. Είναι τιμή μου να διανύω αυτό το ταξίδι μαζί σας», σχολίασε, με συγκρατημένο ενθουσιασμό ο Ζάκερμπεργκ.
Το Facebook, ακόμη και 13 χρόνια μετά τη γέννησή του, εξακολουθεί να διατηρεί το ρεκόρ ανάμεσα στα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ως προς τον αριθμό ενεργών χρηστών. Το YouTube καταγράφει 1,5 δισ., το Whatsapp (που ανήκει στη Facebook) 1,2 δισ., το WeChat 889 εκατ., το Twitter 328 εκατ. Μάλιστα, από το 2012, που καταγράφηκε το ρεκόρ του ενός δισ. χρηστών στο Facebook, ο πληθυσμός του αυξάνεται ολοένα με ταχύτερους ρυθμούς. Και ταυτόχρονα αυξάνεται και ο χρόνος που περνούν οι χρήστες μέσα στο δίκτυο.
Προσοχή. Με μεγάλη δύναμη, έρχεται και μεγάλη ευθύνη, όπως έλεγε και ο θείος του Spiderman. Και πλέον συζητείται ανοικτά η ευθύνη που φέρει το Facebook -ανάμεσα σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης- για τον εθισμό ανθρώπων στο Διαδίκτυο, για την αποξένωση, για τη live μετάδοση εγκλημάτων ή αυτοκτονιών, για τη μετάδοση ψευδών ειδήσεων, ακόμη και για την εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ!
«Φτάνουμε ένα μέγεθος όπου αξίζει να δούμε με προσοχή πώς μπορούμε να κάνουμε τα social media μία θετική δύναμη που να υπηρετεί το καλό», είπε ο διευθύνων σύμβουλος προϊόντων, Κρις Κοξ. «Υπάρχει μία βαθιά αίσθηση υποχρέωσης σε κάθε τμήμα της εταιρείας. Πρέπει να βελτιωθούμε πολύ στην κατανόηση του πώς χρησιμοποιείται το προϊόν», τόνισε, προσθέτοντας ότι γι’ αυτό ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο ο ιδρυτής της Facebook. Κάνει έρευνα.
1/Zuck isn't running for President. He's trying to understand the role the product he created played in getting this one elected.
— Nathan Hubbard (@NathanCHubbard) June 25, 2017
Οπως σχολίασε και ο Νέιθαν Τάμπαρντ, πρώην επικεφαλής του τμήματος μάρκετινγκ στο Twitter: «(Ο Ζάκερμπεργκ) δεν κατεβαίνει για πρόεδρος. Προσπαθεί να κατανοήσει τον ρόλο που έπαιξε το προϊόν που δημιούργησε στο να εκλεγεί ο σημερινός».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News