Με κεντρικό μήνυμα «Ενας Στόχος: Η πρωτιά!», πραγματοποιήθηκε στις 4 και 5 Απριλίου στην Καλαμπάκα, το πρώτο Συνέδριο Πωλήσεων της ΕΚΟ ΑΒΕΕ για το 2017. Περισσότεροι από 100 συμμετέχοντες από τις πωλήσεις λιανικής (πρατήρια), αλλά και τις βιομηχανικές πωλήσεις της εταιρείας, συζήτησαν τα σημαντικά θέματα κάθε Διεύθυνσης, ενώ παράλληλα αναλύθηκαν προτάσεις βελτίωσης σε πολλούς τομείς των πωλήσεων.
Στις εργασίες του Συνεδρίου παραβρέθηκαν ο πρόεδρος της ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ Ευστάθιος Τσοτσορός, ο διευθύνων σύμβουλος Γρηγόρης Στεργιούλης, ο γενικός διευθυντής νομικών υπηρεσιών του Ομίλου ΕΛΠΕ Ιωάννης Αψούρης, η γενική διευθύντρια ανθρώπινου δυναμικού και διοικητικών υπηρεσιών Ομίλου Σταματία Ψυλλάκη και ο γενικός διευθυντής εσωτερικού ελέγχου Ομίλου Αγγελος Κόκοτος.
Στα ιδιαίτερα ενθαρρυντικά οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου το 2016, για δεύτερη συνεχή χρονιά, αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΠΕ επισημαίνοντας ότι τα συγκρίσιμα EBITDA της Εμπορίας ανήλθαν σε €100 εκατ., ενώ οι ισχυρές ταμειακές ροές βοήθησαν σημαντικά στην ενίσχυση της θέσης του Ομίλου στη χρηματοπιστωτική αγορά. «Ειδικότερα, η εγχώρια εμπορία, σημείωσε αύξηση των συγκρίσιμων πωλήσεων κατά 7,1% -παρά την μείωση της συνολικής κατανάλωσης καυσίμων- οδηγώντας σε αύξηση των μεριδίων αγοράς, τόσο στην δασμολογημένη αγορά όσο και στην αδασμολόγητη», υπογράμμισε ο κ. Στεργιούλης. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην υψηλή ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στα πρατήρια ΕΚΟ και ΒΡ όπως καταδεικνύουν όλες οι έρευνες αγοράς, προσθέτοντας ότι σε διαρκή αυξητική πορεία βρίσκονται και οι πωλήσεις προϊόντων και υπηρεσιών εκτός καυσίμων (NFR), λόγω της επέκτασης των υφιστάμενων συνεργασιών και της παροχής νέων υπηρεσιών και προϊόντων που βελτιώνουν την κερδοφορία των πρατηρίων και στοχεύουν στην ανάπτυξη του πελατολογίου.
«Βασική προτεραιότητα του Ομίλου για τα επόμενα χρόνια αποτελεί η διασφάλιση της διάθεσης των προϊόντων Διύλισης μέσω ενός ελεγχόμενου δικτύου στην εσωτερική αγορά και ταυτόχρονα να αποτελέσει το βραχίονα για τη διάθεση καινοτόμων ενεργειακών προϊόντων και υπηρεσιών στους έλληνες καταναλωτές», κατέληξε στην ομιλία του ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ.
Ο γενικός διευθυντής εγχώριας και διεθνούς εμπορίας Ομίλου ΕΛΠΕ, Ρομπέρτο Καραχάννας, αναφέρθηκε στη μεγάλη αύξηση μεριδίων που σημείωσαν τα σήματα ΕΚΟ και ΒΡ μέσα στο 2016, η οποία συνεχίζεται και κατά τους πρώτους μήνες του 2017. Ευχαρίστησε την ομάδα πωλήσεων για τη δική της ιδιαίτερα σημαντική συνεισφορά στην επιτυχία αυτή και ζήτησε από όλους τους συνέδρους να συνεχίσουν την προσπάθεια, καθώς η αύξηση μεριδίων αποτελεί έναν από τους βασικούς στόχους της εταιρείας και για το τρέχον έτος.
Οπως ανακοίνωσε ο κ. Καραχάννας, παρά τις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες η εταιρεία θα συνεχίζει να βελτιώνει την εικόνα των πρατηρίων ΕΚΟ και ΒΡ με επενδύσεις εκατομμυρίων ευρώ μέσα στα επόμενα χρόνια. Ειδικότερα, μέσα στο 2017 θα ολοκληρωθεί η πρώτη φάση εφαρμογής της νέας εταιρικής εικόνας σε 165 μεγάλα πρατήρια BP, ενώ και στην ΕΚΟ θα συνεχιστεί το πλάνο ομογενοποίησης της εικόνας των πρατηρίων, κυρίως στην επαρχία. Επισήμανε δε, ότι ο εστιασμός της εμπορίας δεν είναι μόνο στον τομέα των καυσίμων αλλά γενικότερα της ενέργειας, θέτοντας ιδιαίτερη έμφαση στις πωλήσεις και υπηρεσίες προϊόντων αίθουσας.
«Τόσο η ΕΚΟ, όσο και η ΒΡ, θα συνεχίσουν να επενδύσουν στην ανάπτυξη προϊόντων, προσφέροντας στον καταναλωτή ποιοτικά και καινοτόμα καύσιμα. Ειδικά για την ΒΡ, το 2017 θα είναι μια πολύ σημαντική χρονιά, αφού ετοιμάζει τη νέα γενιά καυσίμων της η οποία αναμένεται να εντυπωσιάσει τους έλληνες οδηγούς», επεσήμανε ο γενικός διευθυντής εγχώριας και διεθνούς εμπορίας. Επιπλέον, τόνισε πως θα συνεχιστούν οι επενδύσεις στους τομείς υγραερίου και λιπαντικών, ώστε να προχωρήσει το πλάνο ανάπτυξης των πωλήσεων σε αυτές τις δυο κατηγορίες το οποίο ξεκίνησε πέρυσι και ήδη έχει καταγράψει σημαντικά αποτελέσματα.
Τέλος, ιδιαίτερη μνεία έκανε στις εκτός καυσίμων πωλήσεις προϊόντων μέσα από τις αίθουσες των πρατηρίων, αναφέροντας ως παράδειγμα τις αγορές της Βόρειας και Κεντρικής Ευρώπης. Οπως είπε χαρακτηριστικά, «τα έσοδα από πωλήσεις προϊόντων εκτός καυσίμων (όπως καφές, σνακ, τσιγάρα, κτλ.) σε χώρες όπως η Αγγλία και η Γερμανία, φτάνουν σε πολλές περιπτώσεις στο 60% των συνολικών εσόδων των πρατηρίων». Εκτίμησε δε, ότι η τάση αυτή θα έρθει και στην Ελλάδα αφού ήδη σε κάποια πρατήρια της εταιρείας η συμμετοχή των πωλήσεων από την αίθουσα ξεπερνά το 40% των συνολικών εσόδων. Με δεδομένο αυτό, ανακοίνωσε την πρόθεση της εταιρείας να προχωρήσει στον εκσυγχρονισμό αιθουσών και τη δημιουργία νέου σχεδιασμού, το οποίο θα υλοποιηθεί μέσα στο 2017.
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΟΡΥΚΤΕΛΑΙΑ, Παναγιώτης Πετρούλιας, δήλωσε ότι και το Α’ τρίμηνο του 2017 παρουσιάζεται αύξηση των μεριδίων της Εταιρείας έναντι του ανταγωνισμού, παρότι το σύνολο της αγοράς είναι πτωτικό. «Τούτο σημαίνει ότι η ΕΚΟ διαθέτει τα απαραίτητα εργαλεία για να αντιστέκεται επιτυχώς στις διακυμάνσεις της αγοράς, κατέχουσα βαθιές ρίζες στη συνείδηση του καταναλωτή. Αυτό της επιτρέπει να ξεπερνά στις πρόσκαιρες δυσκολίες, έχοντας κατακτήσει την εμπιστοσύνη του αγοραστικού κοινού με προϊόντα τεχνολογίας, αλλά και με εγγυημένη πώληση για κάθε λίτρο καυσίμου της», επεσήμανε στην ομιλία του ο κ. Πετρούλιας.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News