Θα κάνετε πεντάλ από το Άμστερνταμ στην Αθήνα;
Θα κάνετε πεντάλ από το Άμστερνταμ στην Αθήνα;
Xοντρό μπουφάν, εσωθερμική φόρμα, μια βαθειά αναπνοή και φύγανε. Την Τρίτη 6/12 γύρω στις 11 με 12 το πρωί και οι δύο τους πάτησαν την πρώτη πεταλιά για να ξεκινήσουν το σημαντικότερο ίσως ταξίδι στη ζωή τους με ποδήλατο. Πόλη εκκίνησης το Άμστερνταμ μια μεγάλη ναυτική δύναμη κάποτε. Προορισμός η Αθήνα, μια επίσης ιστορική θαλασσοκράτειρα. Από το ένα A στο A(A-msterdam to A-thens). Ενδιάμεσοι σταθμοί θα είναι το Βέλγιο, Λουξεμβούργο, Γερμανία, Γαλλία, Ελβετία, Αυστρία, και Ιταλία. Πρόκειται για μια απόσταση που ξεπερνάει τα 2000 χλμ. με αναμενόμενο χρόνο διάρκειας τις 20 μέρες περίπου.
Αυτή η ιδέα του Παύλου Ευμορφίδη, ιδρυτή της εταιρίας Coco-Mat, να πραγματοποιήσει ένα τέτοιο ταξίδι με τον 21χρονο γιό του Βίλελμ μου φάνηκε τρελή όπως και σε πολλούς που αράζουν στον καναπέ. Όταν μίλησα τηλεφωνικά μαζί του ήμουν περίεργος να ακούσω το λόγο που θα υπομείνει αυτός και ο γιός του την υγρασία των κεντροευρωπαϊκών δασών και τις κολλημένες στον πάτο θερμοκρασίες των ελβετικών βουνών. Άλλωστε με ένα αεροπλανάκι θα έκανε τη δουλειά του. Η απάντηση ακούστηκε φυσική παρά τις διακοπές του ήχου: «Αν εγώ ένας 53χρονος κάνω τόσα χιλιόμετρα με ποδήλατο μέσα στο χειμώνα, πες μου γιατί δεν μπορεί ένα νέο παιδί στην Αθήνα να κάνει 5 χιλιόμετρα για να πάει στη δουλειά του;». «Βαγγέλη, ανεβείτε στα ποδήλατα» μου έλεγε κοντολογίς! Οπότε κατάλαβα ότι δεν πρόκειται για τρελό ταξίδι αλλά εκστρατεία που επιδιώκει να φέρει στην πατρίδα μας τη λογική του Slow Bicycle που εναντιώνεται στην ταχύτητα και τη χρήση του αυτοκινήτου στις πόλεις.
Ο Παύλος Ευμορφίδης έχει παρακολουθήσει στην Αθήνα 4 συνέδρια σχετικά με το θέμα και αυτό που του έκανε θλιβερή εντύπωση ήταν ότι όλοι μετακινούνταν με αυτοκίνητο ενώ αρκετοί ήταν αυτοί που είχαν και δύο ακόμα αμάξια. «Έχε χάρη που οι εξατμίσεις των αμαξιών είναι πίσω και όχι μπροστά γιατί τότε θα βλέπαμε πόσο άθλιο είναι να τρώμε το καυσαέριο του μπροστινού μας.» μου έλεγε. «Δεν πρέπει να είμαστε δήθεν, ας πάρουμε το ποδηλατάκι μας και ας ιδρώσουμε και λίγο δεν έγινε τίποτα». Μα όταν του ανέφερα ότι η Αθήνα δεν έχει καν ποδηλατοδρόμους ο ίδιος ήταν κάθετος: «Δεν δέχομαι ότι δεν υπάρχουν οι υποδομές για ποδήλατα, αυτό είναι μια φτηνή δικαιολογία διότι τις προϋποθέσεις τις δημιουργούμε εμείς οι ίδιοι».
Δεν μπορώ να ξέρω αν θα έχει αντίκρισμα το εγχείρημα των δύο φίλων καθώς τα 2000 χλμ. που θα διανύσουν φαντάζουν πάρα πολύ λίγα συγκριτικά με το τεράστιο χάσμα που χωρίζει την απλή λογική με τη νοοτροπία πολλών στην Ελλάδα. Ωστόσο το σημαντικό είναι ότι επιχειρείται να δοθεί ένα μήνυμα όχι από τη πολυθρόνα αλλά από τη σέλα υπό αντίξοες συνθήκες.
Εξάλλου εδώ σημασία δεν έχει που πηγαίνεις αλλά πως και στην περίπτωση του Παύλου με ποιον..
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News