Υπάρχουν περίπου 100 άτομα που μισούν τις διαφημίσεις του Jumbo. Σίγουρα είναι πολύ περισσότεροι, αλλά τουλάχιστον τόσοι έχουν κάνει like συνολικά στα 7 group που έχουν δημιουργηθεί στο facebook με κοινό αίτημα να σταματήσουν οι διαφημίσεις της εταιρείας. Μπορώ να τους καταλάβω. Όχι τόσο επειδή δεν μου αρέσουν, αλλά γιατί εκνευρίζομαι με τον τρόπο που μπορούν να σε κάνουν να παραμιλάς. Για την ακρίβεια, να σιγομουρμουράς τον σκόπο χωρίς καν να γνωρίζεις τους στίχους. Η μόνη φορά που τους θυμόμουν ήταν πριν πολλά χρόνια, μια αποκριά, όταν όλα τα ραδιόφωνα «αγανακτούσαν» που δεν έχει τι να βάλει η γριά στο καρναβάλι. Μου είχε αρέσει και είχα γελάσει. Το παραδέχομαι σκύβοντας το κεφάλι για να κρύψω την ντροπή μου. Το ίδιο κάνω και τώρα.
Το νέο τηλεοπτικό σποτ των Jumbo είναι μια παρωδία. Μα κυρίως, είναι έξυπνο. Δεν θα σταθώ στο αισθητικό μέρος. Αυτό εξάλλου είναι υποκειμενική υπόθεση. Αλλά η σύλληψη πως το Jumbo ακουστικά μοιάζει με το Django είναι μεγαλειώδης. Στην ουσία, πρόκειται για μία παραλλαγή του newsjacking και του meme-jacking που χρησιμοποιούνται στον χώρο του marketing παγκοσμίως. Μόνο που αυτήν τη φορά, αντί να «εκμεταλλευτούν» κάποια είδηση της επικαιρότητας ή κάποιου διαδικτυακού trend αντιστοίχως, πήραν τα βασικά χαρακτηριστικά ενός blockbuster: ήρωα, σύντομη πλοκή και μουσική.
Θα το έβρισκε χαριτωμένο ο Ταραντίνο αν μάθαινε την ύπαρξη αυτού του διαφημιστικού σποτ; Δεν το ξέρω. Θα εξαγριώσει τους φανατικούς Έλληνες θαυμαστές του σκηνοθέτη και των ταινιών του; Ούτε αυτό το ξέρω. Εκείνο όμως που γνωρίζω με βεβαιότητα, είναι πως για άλλη μια φορά, τα Jumbo κατάφεραν να τα θαλασσώσουν την τελευταία στιγμή. Καθώς, για κάποιο ανεξήγητο λόγο, αποφάσισαν πως ένα σποτ δεν είναι αρκετό. Πρέπει να ακολουθήσει και δεύτερο, λίγα λεπτά αργότερα, στο οποίο ο «Τιμωρός των σχολικών λιστών» αναμετράται με μία κόλλα για να μας ενημερώσει για τις μειωμένες τιμές σε επώνυμα προϊόντα. Και κάπως έτσι, από την εμπνευσμένη παρωδία ξαναγυρνάς απότομα στο επίπεδο σούπερ μάρκετ. Με τη Στανίση να σου κλείνει το μάτι.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News