325
|

Τα λάφυρα μίας μάχης

Γιούλα Ράπτη Γιούλα Ράπτη 22 Νοεμβρίου 2013, 00:41

Τα λάφυρα μίας μάχης

Γιούλα Ράπτη Γιούλα Ράπτη 22 Νοεμβρίου 2013, 00:41

Για περισσότερο από μια εβδομάδα ο πόλεμος μεταξύ των εφημερίδων ΤΑ ΝΕΑ και η ΑΥΓΗ περιελάμβανε σκληρούς τίτλους, γελοιογραφίες που μπήκαν στο στόχαστρο, κατηγορίες που έπεφταν σαν το χαλάζι. Απέδωσε άραγε και κυκλοφοριακά αυτή η μάχη; Αν δει κανείς τα δελτία κυκλοφορίας η απάντηση είναι “όχι”, ή μάλλον “μία η άλλη”. Οι αναγνώστες που ενημερώνονται σε μεγάλο βαθμό πια από το Διαδίκτυο  δεν συγκινήθηκαν να πάνε μέχρι το περίπτερο.

Η ιστορία ξεκίνησε με το γνωστό πια σκίτσο του Δ. Χατζόπουλου στα ΝΕΑ για την Ζωή Κωνσταντοπούλου και την Ραχήλ Μακρή. Τη μέρα εκείνη τα ΝΕΑ εμφανίζουν κυκλοφορία  12.308, με μείωση κατά 331 φύλλα από την προηγούμενη μέρα και πτώση 2,6% σε σχέση με την αντίστοιχη μέρα της προηγούμενης εβδομάδας.

Την επομένη η ΑΥΓΗ απαντά με κίτρινα χρωματισμένο πρωτοσέλιδο και τίτλο “Η διαπλοκή χτυπάει κίτρινο” κατηγορώντας την εφημερίδα και τον σκιτσογράφο για σεξισμό και λάσπη.Αυτό της δίνει 74 επιπλέον φύλλα, και την ανεβάζει στα 1.076 φύλλα και 17,6% αύξηση στην εβδομαδιαία μέτρηση, ενω τα ΝΕΑ αυξάνονται κατα 719 φύλλα στα 13.027 και κατά 3,9% εβδομαδιαία.

Η αντεπίθεση των ΝΕΩΝ την επομένη με πρωτοσέλιδο “Βοήθεια. Λογοκρισία” αυξάνει την κυκλοφορία κατά 419 φύλλα (13.446) αλλά την επομένη εμφανίζει μείωση 552 φύλλων (12.894).  Η διαμάχη συνεχίζεται με τη Αυγή να μιλάει για “εφημερίδα της κυβερνήσεως”, και τα ΝΕΑ για “αήθη επίθεση κατά της ελευθερίας του τύπου”, αλλά και τις δύο εφημερίδες να επανέρχονται με μικρές αυξομειώσεις στις κυκλοφορίες τους. Εντυπωσιακή είναι η άνοδος που σημειώνει η Αυγή της Κυριακής από 3.401 σε 5.017 φύλλα (κατά 47,5%) καθώς το ενδιαφέρον στράφηκε στην εσωτερική στον ΣΥΡΙΖΑ σύγκρουση μετά, το γνωστό επίσης, άρθρο του Βασίλη Μουλόπουλου εναντίον του Πέτρου Τατσόπουλου.

Αλλά αυτή είναι η μία αλήθεια, των αριθμών. Η άλλη είναι ότι οι εφημερίδες, ακόμη κι όταν δεν αγοράζονται, εξακολουθούν να δημιουργούν κεντρικά πολιτικά θέματα προς συζήτηση, να διαμορφώνουν κλίμα, να αλλάζουν ισορροπίες, να βάζουν τη δική τους ατζέντα. Άλλωστε αυτή η συζήτηση κυριάρχησε όλη την προηγούμενη εβδομάδα και στα ηλεκτρονικά μέσα και στα social media.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News