Οδηγάρα μου, εσύ!
Οδηγάρα μου, εσύ!
Μπορεί να κυκλοφορείς με αυτοκίνητο ή μηχανή στην Ελλάδα και να σου συμβεί κάποιο ατύχημα. Μπορεί, όμως, απλώς, να πίνεις αμέριμνος τον καφέ σου και να εμπλακείς σε… τροχαίο.
Εννοείται ότι «τρελά» ατυχήματα μπορούν να συμβούν παντού στον κόσμο. Εδώ στην Ελλάδα, όμως, αυτά που συμβαίνουν δεν αποτελούν αποτέλεσμα μόνο μιας «κακιάς στιγμής», αλλά έχουν να κάνουν με πιο κεφαλαιώδη ζητήματα: Με έλλειψη οδηγικής παιδείας και με κακοσυντηρημένα οχήματα.
Την Τρίτη, αστικό λεωφορείο έπεσε πάνω σε καφετέρια στα Ιλίσια, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί μία γυναίκα – ευτυχώς ελαφρά.
Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, ο οδηγός του λεωφορείου, στην προσπάθειά του να αποφύγει αυτοκίνητο που παραβίασε τον κόκκινο σηματοδότη, έχασε τον έλεγχο του οχήματός του, το οποίο συγκρούστηκε με το ΙΧ και έπεσε στην προθήκη της καφετέριας.
Πριν από περίπου τρεις εβδομάδες, στη Σπάρτη, μια νταλίκα προσέκρουσε σε… διπλοκατοικία, μπαίνοντας στην κυριολεξία μέσα σε υπερυψωμένο ισόγειο διαμέρισμα διώροφης κατοικίας. Ευτυχώς -και πάλι- που δε συνέβη κάτι παραπάνω από υλικές ζημιές. Δηλαδή, σκέψου να βλέπεις Μουντιάλ στο σαλόνι σου και, στα καλά καθούμενα, να σου έρθει επίσκεψη μια νταλίκα.
Δεν νομίζω ότι χρήζει ιδιαίτερης ανάλυσης η οδηγική συμπεριφορά πολλών οδηγών στη χώρα μας. Άλλωστε, είναι γνωστό το πώς πάρα πολλοί απέκτησαν δίπλωμα. Η έκφραση «νύχτα το πήρες;», είναι ενδεικτική, στο υπουργείο Μεταφορών καταβάλλουν φιλότιμες προσπάθειες για να εξαλειφθούν τα «φακελάκια» προς τους εξεταστές – και ήδη πάνε πολύ καλά.
Έπειτα, είναι η αλαζονεία κάποιων οδηγών. Καβαλάνε το όχημά τους και θεωρούν ότι όλοι οι δρόμοι τους ανήκουν, όλοι θα μεριάσουν για να διαβούν, όλοι θα υποκλιθούν στην οδηγική τους ιδιοφυία. Ναι, ταυτόχρονα, είναι οι ίδιοι που θα διπλοπαρκάρουν, που θα αφήσουν το ρημάδι τους πάνω σε διάβαση αναπήρων, που θα περάσουν τον «ελαφρώς κόκκινο» φωτεινό σηματοδότη κ.λπ. – παιδιά, κάν’ τε στην μπάντα, περνάει ο οδηγάρας.
Από την άλλη, είναι τα κακοσυντηρημένα οχήματά τους. Από τον Ιανουάριο ως και τον Απρίλιο του 2014 βεβαιώθηκαν, μόνο από τις υπηρεσίες που ασκούν καθήκοντα Τροχαίας, 10.925 παραβάσεις της νομοθεσίας περί τεχνικού ελέγχου οχημάτων (ΚΤΕΟ). Α, ναι. Και 18.501 παραβάσεις της νομοθεσίας που είναι σχετική με την υποχρεωτική ασφαλιστική κάλυψη. Το οποίο σημαίνει ότι ο δημόσιος κίνδυνος που κυκλοφορεί ανάμεσά μας μπορεί να μην έχει οδηγική παιδεία ή, ακόμα κι αν είναι υπόδειγμα οδηγού, δεν θα μπορέσει να φρενάρει αν χρειαστεί, επειδή δεν έχει τακάκια στα φρένα ή π.χ. «φοράει» φθαρμένα λάστιχα. Και όταν σε τρακάρει, δεν έχει και ασφαλισμένο το όχημά του. Μπίνγκο.
Έτσι, μπορεί να περιμένεις στο φανάρι και να έρθει ο άλλος να σκάσει από πίσω σου, για μια καλησπέρα. Μπορεί να πίνεις ήσυχα τον φρέντο σου σε κάποια καφετέρια και πιθανώς να σου έρθει πεσκέσι το λεωφορείο της γραμμής. Πας στο δικαστήριο τον υπαίτιο και παίρνει όσες αναβολές μπορεί -έχει το νομικό δικαίωμα- ή, στην «καλύτερη» περίπτωση, πληρώνει ένα πρόστιμο και είναι ξανά στους δρόμους, δίπλα σου.
Ναι, στην Ελλάδα φταίνε οι κακοί δρόμοι, η ελλιπής σήμανση, τα κακοσυντηρημένα οχήματα. Πάνω από όλα, όμως, φταίει ο οδηγάρας που ούτε οι εντατικοί έλεγχοι μπορούν να τον σταματήσουν, ούτε οι εξοντωτικές ποινές. Ο οδηγάρας-εγκληματίας κυκλοφορεί ανάμεσά μας κι εσύ εύχεσαι να μη συναντηθούν οι δρόμοι σας, να μην έχεις ποτέ στενές επαφές με τον προφυλακτήρα του. Ειλικρινά, δεν γνωρίζω το αν θα εκλείψει κάποτε αυτό το είδος οδηγάρα «ο Χάρος βγήκε παγανιά».
Καλή μας τύχη, λοιπόν – τι άλλο;
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News