240
|

Make My Day 18.0

Αρης Μαλανδράκης Αρης Μαλανδράκης 28 Σεπτεμβρίου 2014, 00:03

Make My Day 18.0

Αρης Μαλανδράκης Αρης Μαλανδράκης 28 Σεπτεμβρίου 2014, 00:03

«Καλή διαφήμιση είναι εκείνη που πουλάει ένα προϊόν χωρίς να επιστήσει την προσοχή σε αυτό» είχε πει ο «πατέρας της διαφήμισης», Ντέιβιντ Όγκιλβι. Την αλήθεια των λόγων του επιβεβαιώνει ένα τηλεοπτικό σποτ, που θεωρείται από τα πιο επιδραστικά της σύγχρονης εποχής έχοντας κερδίσει περισσότερα βραβεία από οποιοδήποτε άλλο στην ιστορία της διαφήμισης. Ο λόγος για μια βρετανική παραγωγή με τίτλο «Δημιουργώντας την κίνηση», που προβλήθηκε το 2003 με αφορμή την κυκλοφορία της έβδομης γενιάς Accord από την Honda. Παρουσιάζει πολλά επιμέρους εξαρτήματα του αυτοκινήτου, που κινούνται (σε ενιαία λήψη) καταλήγοντας στο ολοκληρωμένο μοντέλο.

Η ιδέα στηρίχθηκε στο λεγόμενο «μηχανισμό Γκόλντμπεργκ», από το όνομα του Αμερικανού γελοιογράφου Ρουμπ Γκόλντμπεργκ (1883 -1970), που είχε σκιτσάρει συσκευές για εκτέλεση απλών εργασιών με τους πιο πολύπλοκους τρόπους. Στη διαφήμιση της Honda, περισσότερα από 85 εξαρτήματα του αυτοκινήτου κινούνται ακολουθώντας μια αλυσιδωτή αντίδραση. Το μεγαλύτερο μέρος της κίνησης αυτής γίνεται σε απόλυτη σιωπή. Οι μόνοι ήχοι που ακούγονται προέρχονται από τα μεταλλικά εξαρτήματα, καθώς κυλούν ή προσκρούουν το ένα στο άλλο. Η σιωπή «σπάει» όταν, στο τέλος αυτής της αλυσιδωτής κίνησης, ενεργοποιείται το CD player στο ταμπλό του αποσυναρμολογημένου Accord, που αρχίζει να παίζει το κομμάτι των Sugarhill Gang «Rapper’s Delight».

Ο σκηνοθέτης Αντουάν Μπαρντού-Ζακέ και το συνεργείο του, αποτελούμενο από σχεδιαστές του αμαξώματος, μηχανικούς και ένα γλύπτη, δούλεψαν επτά μήνες για τη δημιουργία αυτού του τηλεοπτικού σποτ που, τηρώντας πιστά την αρχή του Όγκιλβι, αποκαλύπτει στο φινάλε τι ακριβώς διαφημίζει.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News