H παράδοση των τροχαίων
H παράδοση των τροχαίων
Οι πασχαλινές παραδόσεις είναι πολλές. Όσες αγγίζουν την προσωπική, την οικογενειακή, την παρεϊκή ζωή έχουν τα ωραία τους, έχουν και τα λιγότερο ωραία: την αίσθηση της άνοιξης, τις μελωδίες και τις μυρωδιές, το παγανιστικό και το χριστιανικό μαζί, την επιστροφή στην έστω ταλαιπωρημένη παράδοση, το συναπάντημα με φίλους και γνωστούς, το γλέντι, την κατάνυξη και τα βαρελότα από δίπλα. Όσα αγγίζουν τη δημόσια, την επίσημη ζωή είναι πολύ λιγότερο υπερασπίσιμα: η υποδοχή του Αγίου Φωτός με (θου Κύριε, φυλακήν τω στόματί μου!) τιμές αρχηγού Κράτους, η παρουσία βαθύτατα αδιάφορων πολιτικών οφικιαλίων σε ακολουθίες και λιτανείες, η αντίστοιχη παρουσία αδιάφορων ανά τα στρατόπεδα για το ψήσιμο του αρνιού και το τσούγκρισμα των αυγών (μέχρι και ο Κώστας Σημίτης είχε προσχωρήσει, οπότε…).
Φέτος, ο κατεξοχήν επίσημος παράγων -ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κάρολος Παπούλιας- είχε την πρωτοβουλία, αρκετά πριν από τις γιορτές, να γεφυρώσει τη δημόσια με την ιδιωτική παράδοση. Σε τι αναφερόμαστε; Αναφερόμαστε στην αδιανόητη εκείνη «παράδοση» της πασχαλινής εξόδου, που συνδυάζεται με κάποιες εκατοντάδες τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα -στην πραγματικότητα, τροχαία εγκλήματα- ανά την Ελλάδα. Που, κάθε χρόνο τα προαναγγέλλει η (πανομοιότυπη) προειδοποίηση της Τροχαίας, καμιά φορά πέφτει ο κλήρος και σε υπουργό. Που επιχειρείται να περιοριστούν με «κυκλοφοριακές ρυθμίσεις» και εξαγγελίες καλύτερης αστυνόμευσης. που, εν συνεχεία, τα έχουμε να τα παρακολουθούμε ως «εκατόμβη» ή ως «τραγωδία» ανά τα κανάλια. Μέχρι να φτάσουμε στον απολογισμό θυμάτων κατά την επιστροφή. Και… άντε και του χρόνου!
Τι σχέση έχει μ’ αυτά ο Κάρολος Παπούλιας; Σκέφτηκε και συγκάλεσε, υπό τη δική του προεδρία, την εν πολλοίς διακοσμητική Επιτροπή (Διυπουργική είναι, αν δεν το είχατε καταγράψει) Οδικής Ασφάλειας. Με την προσδοκία να ταρακουνήσει από την αυτάρεσκη επανάπαυση των «αρμοδίων». Τα συζήτησαν, τα διεκτραγώδησαν, ως φαίνεται συμφώνησαν ότι χρειάζεται σχεδιασμός και επίπονη προσπάθεια, συμφώνησαν και να ξανασυνέλθουν επί το αυτό – τα γνωστά και αναμενόμενα. Χρήσιμα πράγματα. Χρήσιμα, αλλά…
… Αλλά αν δεν διαολοστείλει κάποιος, στα σοβαρά, τους επικεφαλής της Τροχαίας που ακροβολίζουν -π.χ. στη λαιμητόμο Κορίνθου-Πατρών, που «ευτυχώς», έχει καταστεί αδιάβατη από τα μη-έργα, οπότε… δεν μπορείς να κινηθείς, άρα δεν μπορείς και να εμπλακείς σε μετωπική!- τους ταλαίπωρους άνδρες τους με το άθλιο εκείνο μηχάνημα παρακολούθησης των υπερβάσεων ταχύτητας, πού; μα ακριβώς εκεί όπου ο δρόμος είναι άνετος και ασφαλής οπότε μπορεί κανείς να προσπεράσει με ασφάλεια, να κόβουν κλήσεις και να παρενοχλούν την κίνηση, δεν γίνεται τίποτε! Γιατί; Διότι εκατό μέτρα παρακάτω, εκεί όπου δεν είναι διπλός ο δρόμος (και όπου δεν έχει σκιά ώστε να παρκάρει άνετα το περιπολικό), εκεί αναπτύσσουν ταχύτητα εκ του ασφαλούς – και καλά οι παλαβωμένοι ΙΧήδες, αλλά ακόμη και οι νταλίκες, και οι διπλές νταλίκες και τα βυτιοφόρα που προσπερνάνε χαρωπά. Εκεί, ούτε περιπολικό, ούτε ενδιαφέρον! Αν δεν ξηλώσει επίσης τα γαλόνια των άλλων εκείνων των βαθμοφόρων, που δίνουν την εντολή να περιμαζεύουν τα όργανα μετά την κρασοκατάνυξη στους επαρχιακούς δρόμους τους πιωμένους οδηγούς, με την άλλη άθλια συσκευή που φυσάνε – αλλά μόνον τα Ι.Χ. «εκτός ζώνης» (δηλαδή με πινακίδες Αθήνας ή Θεσσαλονίκης), αλλά που κόβουν μεν πρόστιμα και μαζεύουν άδειες, όμως εν συνεχεία αφήνουν τους ίδιους οδηγούς να συνεχίσουν τη μεθυσμένη πορεία τους για να φύγουν, πάλι δεν γίνεται τίποτε!
Αν είναι να σπάσει η φρικτή αυτή παράδοση του να σκοτώνεται ο κόσμος στις μεγάλες εξόδους της χρονιάς -κυρίως στη φετινή πασχαλινή έξοδο, που είναι και καλοκαίρι- χρειάζεται οι «αρμόδιοι» να σοβαρευτούν. Να αφήσουν ήσυχες τις δηλώσεις και τις συμβολικές (ή, τις πονηρές κινήσεις-ενέδρες κοκ.) και να ασχοληθούν με την ουσία. Ίσως ο Κάρολος Παπούλιας να ξανακαλούσε μια σύσκεψη της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, μετά τις γιορτές. Αυτήν τη φορά… για την ουσία.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News