Έτσι θα διώξουμε τους τουρίστες
Έτσι θα διώξουμε τους τουρίστες
Τον Ιούλιο έλεγε το REUTERS ότι «παρά την κρίση και τα πρόσφατα επεισόδια στην Αθήνα, οι Έλληνες αξιωματούχοι προβλέπουν αύξηση της τουριστικής κίνησης κατά 10% το φετινό καλοκαίρι». Όντως αύξηση τουριστική σημειώθηκε. Λίγο τα γεγονότα στη Μέση ανατολή, λίγο η διαφήμιση της χώρας μας πάντως αύξηση υπάρχει. Υπάρχει όμως και αυτό το «Αλλά»..
Μέσα σε 45 μέρες, από πρώτης Ιουλίου μέχρι το δεκαπενταύγουστο, το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕ.Π.ΚΑ) δέχτηκε 154 κλήσεις καταναλωτών «φορτωμένων» με παράπονα. Οι 3 κλήσεις ανά ημέρα είναι βέβαια μειωμένος αριθμός σε σχέση με το καλοκαίρι του 2010 αλλά υπενθυμίζουμε ότι τα παράπονα τα κάνουν οι Έλληνες και όχι ο Γερμανός ή ο Γάλλος ή ο Αμερικανός που δεν ξέρει σε ποια υπηρεσία να απευθυνθεί. Και φέτος ο αριθμός των αλλοδαπών τουριστών είναι σαφώς μεγαλύτερος από αυτόν των Ελλήνων. Από αυτές λοιπόν τις καταγγελίες οι 58 αφορούν τα ταξίδια (αεροπορικά, οργανωμένα, ακτοπλοΐα), οι 84 αφορούν ξενοδοχεία ενώ υπάρχουν και 2 για τις ενοικιάσεις αυτοκινήτων. Κοντολογίς οι παρατυπίες ξεκινάνε από την αρχή ενός ταξιδιού μέχρι την επιστροφή.
Στα ταξίδια παρατηρήθηκαν αθετήσεις προγράμματος ταξιδιού αλλά και υποσχέσεων που αφορούσαν κατηγορίες ξενοδοχείων, ποιότητα μέσων μεταφοράς κ.λπ. Επίσης ακυρώνονταν αυθαίρετα πτήσεις ενώ καθυστερούσαν έως και τρεις μήνες να επιστραφούν τα χρήματα, από τις ακυρώσεις. Ενώ αν ήθελε κάποιος να αλλάξει ημερομηνία πτήσης πλήρωνε πρόστιμο έως και 115 ευρώ. Όσο για τις μεγάλες καθυστερήσεις των πλοίων και των αεροπλάνων αλλά και την απώλεια ή καταστροφή αποσκευών δεν χρειάζονται συστάσεις.
Όταν λοιπόν έφταναν στο προορισμό τους πολλοί επισκέπτες αντιμετώπιζαν τη «ραχοκοκαλιά» των προβλημάτων. Ξενοδοχείο απαιτούσε, τουλάχιστον 4ήμερη διαμονή, για να κλείσει δωμάτιο. Ενώ σε κατάλυμα του Ιονίου πέρυσι η τιμή δωματίου ήταν 60 ευρώ, φέτος εκτοξεύτηκε στα 100 ευρώ, για το ίδιο δωμάτιο. Το πιο εξοργιστικό ήταν ότι τα όσα οι καταναλωτές έβλεπαν στην ιστοσελίδα του καταλύματος δεν ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα. Πολλοί ξενοδόχοι απαίτησαν να εισπράξουν μεγαλύτερα ποσά, από αυτά που ανέγραφαν, στην ιστοσελίδα τους. Καταλύματα, για τα οποία είχαν γίνει κρατήσεις, δεν ανταποκρινόταν, στις υποσχέσεις παροχών, που έδωσαν οι ιδιοκτήτες τους. Π.χ. «Το δωμάτιο διαθέτει θέα στη θάλασσα». Το δωμάτιο δεν έβλεπε θάλασσα. «Το ξενοδοχείο είναι 4 αστέρων». Η ποιότητα του καταλύματος ήταν πολύ χαμηλότερη με συνθήκες υγιεινής και καθαριότητα υποβαθμισμένες, χωρίς κλιματισμό, κιτρινισμένο νερό με βαριά οσμή, από δική τους γεώτρηση, σεντόνια βρώμικα και υδραυλικά υπό διάλυση. «Το ξενοδοχείο μας είναι 200 μέτρα από τη θάλασσα» ή «το ξενοδοχείο βρίσκεται στο κέντρο της πόλης». Στην πραγματικότητα χρειαζόταν αυτοκίνητο για να πας στη θάλασσα, αφού η απόσταση ήταν αρκετά χιλιόμετρα έξω από την πόλη. Και φυσικά ακόμα και στη βιομηχανία rent to car παρατηρήθηκαν ζητηματάκια με κάποια αυτοκίνητα σε κακή κατάσταση, που δεν κλείδωναν, με άχρηστες ζώνες ασφαλείας και οι αερόσακους, ενώ δεν έκλειναν και οι πόρτες.
Και φυσικά το κερασάκι στην τούρτα ήταν καταγγελίες, για υπερβολικές τιμές (ξαπλώστρες, ποτά, νερά, αναψυκτικά κ.λπ.), παραβίαση αγορανομικών διατάξεων, σε χώρους εστίασης, καθώς αλκοολούχα ποτά χρεώνονταν, ως φαγητό, για να «κλέψουν» κάποιοι τη διαφορά του Φ.Π.Α. Και η ελληνική «σπεσιαλιτέ» καταπάτηση του αιγιαλού και δυσκολίες πρόσβασης στη θάλασσα. Μάλιστα, αυτό είναι βιογραφικό.
Οι παρατυπίες που αναφέρει το ΚΕ.Π.ΚΑ δυστυχώς δεν σταματάνε εκεί. Κάτι τέτοιο δικαιολογείται φυσικά αφού απ’ ότι φαίνεται πολλοί βρήκαν τους τρείς μήνες του καλοκαιριού που θα θρέψει τους 9 και «βαράνε» ευτελίζοντας τη προσφορά και ανεβάζοντας το κόστος. Στην Ελλάδα ο ένας στους πέντε εργαζόμενους απασχολείται στο τομέα του τουρισμού. Μη σας κάνει εντύπωση αν έρθει η στιγμή που αυτός ο ένας θα παρακαλάει τους υπόλοιπους τέσσερις αν έχει υπόψη καμιά δουλίτσα.
Για καταγγελίες ή περισσότερες πληροφορίες μπορούμε να απευθυνθούμε στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τηλ. 2310-233333, ώρες 09:00 – 14:30.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News