Όταν μπαίνεις στο site του Δήμου Πειραιά, σε καλωσορίζει η φωνή της Μελίνας που τραγουδάει -φυσικά- «Τα παιδιά του Πειραιά». Πόσο αναμενομένο. Κι όμως, υπάρχει κάτι που δεν το περιμένετε. Σας ορκίζομαι, είμαι 101% σίγουρη πως αν παίξουμε ανάποδα το mp3, θα ακουστεί το Hotel California των Eagles. Ο Εωσφόρος στο τετράγωνο. Ένας αυτός που «κρύβεται» πίσω από τους στίχους του τραγουδιού κι ένας αυτός που σε πιάνει στην προσπάθειά σου να βγεις από τον Πειραιά μετά και την πρώτη φάση των μονοδρομήσεων. Γιατί πλέον το «you can check out any time you like, but you can never leave» θα μπορούσε κάλλιστα να γίνει από μπάνερ στο δημαρχείο μέχρι και σύνθημα στην Θύρα 7.
Δεν θα κάτσω να σας αναφέρω λεπτομέρως τι ισχύει και πού. Εάν δεν γνωρίζετε και ενδιαφέρεστε, μπορείτε να διαβάσετε συνοπτικά τις αλλαγές εδώ, μα κυρίως να απολαύσετε το ενημερωτικό βίντεο που έχει κυκλοφορήσει.
Πριν συνεχίσω, να σημειώσω πως εάν δεν γνωρίζετε τις αλλαγές, είστε πολύ τυχεροί, σε βαθμό που σας ζηλεύω. Καθότι, αυτό σημαίνει πως δεν κινείστε στην περιοχή του Πειραιά και κατά συνέπεια δεν έχει προστεθεί στη ζωή σας ένας επιπλέον παράγοντας που αυξάνει τον χαμένο, μα πολύτιμο, χρόνο σας.
Η αλήθεια είναι πως όταν στην αρχή διάβασα για το σχέδιο των μονοδρομήσεων, ήμουν συγκρατημένα αισιόδοξη και αυτό, διότι ανάμεσα στην είδηση, αναφερόταν πως προϋπόθεση των μονοδρομήσεων ήταν η απομάκρυνση των σταθμευμένων αυτοκινήτων στις μεγάλες λεωφόρους. Ευτυχώς, η πραγματικότητα ήρθε να σβήσει κάθε ψήγμα αισιοδοξίας, όπως συμβαίνει πάντα σε αυτήν την πλάση. Κοινώς, όχι μόνο δεν απομακρύνθηκαν, αλλά συνεχίζει μέχρι και σήμερα ακάθεκτα το extreme sport «διπλοπαρκάρισμα με ή χωρίς τα alarm αναμμένα». Φυσικά, ως αποτέλεσμα, έχουμε καταφέρει να δημιουργείται τρομερή κίνηση ακόμη και σε ώρες και δρόμους που δεν υπήρχε μέχρι τώρα.
Κι ερχόμαστε κατευθείαν στην προφανή ερώτηση: «Και η Τροχαία τι κάνει;». Αυτό πλέον όμως συγκαταλέγεται στα ρητορικά ερωτήματα και η μόνη πιθανή απάντηση θυμίζει συμμετοχή σε δημοσκόπηση: «Δεν ξέρω/Δεν απαντώ». Στα 14 χρόνια που μένω Πειραιά, η Τροχαία κινείται στα όρια του αστικού μύθου. Όλοι έχουμε ακούσει για αυτήν, μα κανείς δεν την έχει δει. Αλλά ας υποθέσουμε πως κατά έναν μαγικό τρόπο εμφανίζεται και αποφασίζουν μαζί με τον Δήμαρχο να απομακρύνουν τα σταθμευμένα. Πού θα πάνε αυτά; Το ξαναπαίζουμε σε στυλ δημοσκόπησης: ΔΞ/ΔΑ. Γιατί, για όποιον ξέρει την περιοχή, γνωρίζει πολύ καλά πως τα διαθέσιμα parking αδυνατούν να καλύψουν τις ανάγκες.
Και τι να κάνουμε λοιπόν; Να μην κάνουμε μονοδρομήσεις; Να μην έρθει το μετρό; Να μην έρθει το τραμ; Να μην εξελιχθούμε ως πόλη; Να τα κάνουμε όλα αυτά, μαζί σας κι εγώ. Αλλά πρώτα, θα πρέπει να έχει υπάρξει ένας υποτυπώδης σχεδιασμός βάσει των πραγματικών συνθηκών. Για να το πω διαφορετικά, δεν μπορεί να εξαγγέλλει ο Δήμαρχος Πειραιά ότι ΘΑ υπάρξουν υπόγειες θέσεις στάθμευσης. Πότε θα δημιουργηθούν αυτές; Διότι η δεύτερη φάση μονοδρομήσεων είναι πολύ κοντά και ακολουθεί το καλοκαίρι. Και ξέρετε τι συμβαίνει τότε; Έρχονται τα κρουαζιερόπλοια και μαζί με αυτά έρχονται και τα πούλμαν που παραλαμβάνουν τους τουρίστες για να τους μεταφέρουν στην Αθήνα. Φανταστείτε λοιπόν: πούλμαν, αυτοκίνητα, σταθμευμένα, διπλοπαρκαρισμένα, λεωφορεία και τραμ, όλα μαζί στον ίδιο δρόμο. Και δεν ζει και ο Χατζιδάκις να γράψει μουσική για τη νέα βερσιόν του Hotel California…
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News