«Ας μην κρυβόμαστε. Το Amazon της Ελλάδας είμαστε!». Πίσω από αυτή τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δήλωση που έκανε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο διευθύνων σύμβουλος των Public Χρήστος Καλογεράκης, κρύβεται ένα καλά δομημένο πρότζεκτ, με το οποίο η μεγάλη ελληνική αλυσίδα εγκαινιάζει μια νέα εποχή για το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Το πρώτο ελληνικό marketplace είναι γεγονός. Τα Public παρουσίασαν τη νέα τους επιχειρηματική πρωτοβουλία, αλλάζοντας με θεαματικό τρόπο τον χάρτη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα. Με μία επένδυση ύψους ενός εκατομμυρίου ευρώ, το public.gr μετατρέπεται στον απόλυτο e-commerce προορισμό, σε ένα τεράστιο on line mall που φιλοξενεί μικρά και μεγάλα ελληνικά καταστήματα.
Δίνεται με αυτόν τον τρόπο η ευκαιρία σε ελληνικά καταστήματα να ενώσουν τις δυνάμεις τους με τα Public, αποκτώντας το δικό τους shop in a shop στο public.gr. Με άλλα λόγια, αντί οι χρήστες του Ιντερνετ, οι οποίοι κάνουν όλο και πιο συχνά τις αγορές τους διαδικτυακά, να χάνονται μέσα στην τόση υπερπροσφορά, θα μπορούν πλέον να καταφεύγουν για τις αγορές τους στο ολοκαίνουργο marketplace των Public.
Με 41 εκατομμύρια επισκέπτες σε ετήσια βάση, το public.gr εμπλουτίζει την γκάμα των προϊόντων του. Πλέον, δεν θα βρίσκετε εκεί μόνο προϊόντα τεχνολογίας και ψυχαγωγίας, αλλά και: βρεφικά είδη, είδη σπιτιού και smart living, γυμναστικής και σπορ, προσωπικής φροντίδας, χόμπι και ελεύθερου χρόνου, αυτοκινήτου και μηχανής, ταξιδιού και εποχικά.
Για την ανάδειξη του public.gr στο πρώτο marketplace στην Ελλάδα, τα Public συνεργάστηκαν με τη διεθνή εταιρεία Mirakl, η οποία προσφέρει σε επίπεδο τεχνολογίας την κορυφαία παγκοσμίως πλατφόρμα. Η συγκεκριμένη εταιρεία διαθέτει 45χρονη εμπειρία σε θέματα marketplace, έχοντας συνεργαστεί με κορυφαίους λιανεμπόρους σε όλον τον κόσμο, όπως Best Buy, Walmart, Fnac-Darty, κ.ά.
«Κάνοντας τις αγορές σου μέσω του εμπλουτισμένου public.gr, κερδίζεις χρόνο, δίνεις τη δυνατότητα στους Ελληνες να αγοράσουν από ελληνικές εταιρείες, χωρίς να επιβαρυνθούν με υψηλά κόστη shipping, όπως συμβαίνει όταν αγοράζεις προϊόντα από το εξωτερικό. Δημιουργούμε ουσιαστικά ένα νέο κανάλι πωλήσεων και ένα ισχυρό κλαμπ πολλών και διαφορετικών εταρειών. Προσφέρουμε κορυφαία on line εξυπηρέτηση μέσα από ένα φιλικό και εύχρηστο site που έχει ήδη δώσει τις εξετάσεις του» τόνισε ο κ. Καλογεράκης.
Πώς επιλέχτηκαν να προστεθούν οι συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων στα «ηλεκτρονικά ράφια» αυτής της καλοστημένης ιντερνετικής αγοράς; Ο διευθύνων σύμβουλος εξήγησε το σκεπτικό. «Οι μηχανές αναζήτησης μας έδειξαν τον δρόμο: αν για παράδειγμα δεις ότι υπάρχουν περισσότερες από 500 αναζητήσεις για ένα συγκεκριμένο προϊόν, ένα βρεφικό καροτσάκι ας πούμε, σκέφτεσαι ότι θέλεις να το συμπεριλάβεις στη λίστα με τα προϊόντα σου».
Οι πρώτες συνεργασίες αφορούν μεταξύ άλλων εταιρίες όπως οι: Baby City, Blue Green, GRC TECH, Just Baby, Kiddo, Kidscom, Koolfly, Lapin House, Medisana, Mother Vision, Munchkin, One of One, Outdoor Market, Peramax, Power Force, Safe Bebe, Terramare, Tsirikos, Unigreen, Visual Store, Zakcret Sports, Zeus, Δημητριάδης, ενώ η ομάδα συνεργατών συνεχώς διευρύνεται.
Και όπως εξήγησε ο Χρήστος Καλογεράκης, «θα γίνουν καμπάνιες, αλλά και προσφορές, προκειμένου να καταλάβει ο κόσμος ότι από εδώ και πέρα στο public.gr δεν θα βρίσκει μόνο βιβλία, γραφική ύλη και προϊόντα τεχνολογίας, αλλά και καροτσάκια και είδη καταδύσεων και αθλητικά είδη και ένα σωρό άλλα πράγματα».
Την πρωτοβουλία χαιρέτισε ο πρόεδρος του GRECA, (Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου) Φώτης Αντωνόπουλος, δηλώνοντας πανευτυχής με το φιλόδοξο πρότζεκτ και τονίζοντας τη σημασία του εγχειρήματος, τόσο για την προώθηση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα όσο και για την εξοικείωση των Ελλήνων με τις on line αγορές.
Η ομάδα συνεργατών συνεχώς διευρύνεται, καθώς στα ήδη υπάρχοντα καταστήματα επιθυμούν να προστεθούν πολλά ακόμη. Το συνεργαζόμενο κατάστημα πρέπει να καλύπτει τις επιθυμίες του πελάτη, ενώ ο πελάτης θα έχει τη δυνατότητα να αξιολογεί on line τις υπηρεσίες που θα του παρέχει το κάθε κατάστημα που θα βρίσκεται κάτω από τη στέγη του public.gr. Οι υπεύθυνοι των Public τόνισαν ότι θα κοιτάζουν πολύ συχνά τα «αστεράκια» αξιολόγησης, προκειμένου να διασφαλίσουν ότι όσοι επιλέγουν να κάνουν τις αγορές τους από εκεί, μένουν ευχαριστημένοι και είναι διατεθειμένοι να επιστρέψουν. Οποιο κατάστημα δεν αφήνει ικανοποιημένους τους πελάτες, αργά ή γρήγορα θα αναγκάζεται να αποχωρήσει από αυτή την ιντερνετική κοινότητα-αγορά.
Αν θέλεις να γίνεις το «Amazon της Ελλάδας», οφείλεις να προσέχεις την κάθε λεπτομέρεια.
ΤΑ PUBLIC ΜΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ
- Λειτουργούν 53 καταστήματα, 49 σε Ελλάδα, 4 σε Κύπρο και 2 on-line shops.
- Απασχολούν 1.700 εργαζομένους
- Παρέχουν 1.156.000 διαφορετικά προϊόντα
- Το 2017 66 εκατομμύρια επισκέπτες πέρασαν κάποιο κατώφλι των Public, είτε σε φυσικό κατάστημα, είτε on line.
- Τα Public ήταν ο πρώτος λιανέμπορος που λάνσαρε την ημέρα του Black Friday με τις προσφορές που δημιουργούν ουρές πελατών.
- Το 64% των Ελλήνων προτιμά τις αγορές μέσω χρεωστικής κάρτας.
- Το 31% των Ελλήνων κάνει 1 στις 2 αγορές του μέσω Ιντερνετ.
- Το 27% των Ελλήνων προτιμά να αγοράζει από e-commerce site που διαθέτει και φυσικό κατάστημα – με αυτόν τον τρόπο νιώθει μεγαλύτερη ασφάλεια αν κάτι πάει λάθος με την on line αγορά.
- Το μεγαλύτερο μέρος των αγορών θα πραγματοποιείται τα επόμενα χρόνια ηλεκτρονικά και μέσω κινητού τηλεφώνου – όχι πλέον desktop.
- To 2015 τα Public αύξησαν κατά 40.000 τίτλους τα βιβλία στο on line κατάστημά τους.
- Το public.gr έχει 41 εκατομμύρια επισκέπτες τον χρόνο.
- Τα Public έχουν 1 εκατομμμύριο followers στα social media.
- To 20% του συνολικού τζίρου των Public προέρχεται από το public.gr.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News