Το σχέδιο για την επόμενη ημέρα της Aegean Αirlines, εν μέσω της χειρότερης κρίσης που όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, έχει βιώσει στην 20ετή πορεία του στις αεροματαφορές, συζήτησε με μετόχους και αναλυτές ο πρόεδρος της εταιρείας Ευτύχης Βασιλάκης.
Περιγράφοντας κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης τις επιπτώσεις από τον κορονοϊό στα μεγέθη της Aegean, o κ. Βασιλάκης χαρακτήρισε απαραίτητη την κρατική ενίσχυση της εταιρείας, για πολλούς λόγους.
Κυρίως, εστίασε στο γεγονός ότι η Aegean ανήκει στους λιγοστούς αερομεταφορείς στην Ευρώπη που δεν έχουν στηριχθεί, γεγονός που -όπως σημείωσε- θα επηρεάσει την ανταγωνιστικότητά της.
«Κάνουμε ό,τι μπορούμε και δεν είναι δυνατόν να μη στραφούμε για βοήθεια και στο κράτος, πολύ περισσότερο όταν άλλες αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη το έχουν πράξει και μάλιστα με μεγάλα κεφάλαια. Ακόμη και αν υπήρχε η σκέψη να μη στραφούμε σε κρατική ενίσχυση, δεν θα ήταν δίκαιο, από τη στιγμή που το πράττουν οι υπόλοιποι ανταγωνιστές μας στην Ευρώπη», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Βασιλάκης.
Εάν η εταιρεία δεν λάβει κρατική στήριξη, υπογράμμισε, τότε το μέγεθός της – ο στόλος και το δίκτυο των προορισμών της – θα συρρικνωθεί δίχως προηγούμενο και παρέπεμψε στο πλαίσιο που έχει δημιουργήσει η Ευρωπαϊκή Ενωση το οποίο, όπως είπε, «προβλέπει συγκεκριμένα εργαλεία και κανόνες, ώστε τα κράτη να είναι σε θέση να υποστηρίξουν τις εταιρείες, είτε κάθετα είτε οριζόντια».
Στο σημείο αυτό, ο κ. Βασιλάκης απέκλεισε κάθε σενάριο κρατικοποίησης της Aegean. Ωστόσο, δεν άνοιξε τα χαρτιά του για τον τρόπο με τον οποίο το κράτος θα μπορούσε να ενισχύσει την εταιρεία, αναμένοντας προφανώς τις «λύσεις» που θα προταθούν τις επόμενες ημέρες από την κυβέρνηση.
Κατά πληροφορίες, η ολοκλήρωση της συμφωνίας της κυβέρνησης με την Aegean θεωρείται θέμα χρόνου, με τον πρόεδρο του Ομίλου να αναφέρει -πάντα κατά τις ίδιες πηγές- ότι το ύψος της κρατικής βοήθειας δεν θα είναι αρκετές φορές μεγαλύτερο από την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας.
Αναφερόμενος στα οικονομικά στοιχεία, ο κ. Βασιλάκης είπε ότι για το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς, το μηνιαίο κόστος έχει περιοριστεί στα 26-28 εκατ. ευρώ, με την εταιρεία να «καίει» ρευστότητα ύψους 40 εκατ. ευρώ τον μήνα.
Οπως ο ίδιος εκτίμησε, το τρίτο τρίμηνο θα είναι καλύτερο, δεδομένου ότι αναμένεται να βελτιωθούν οι ταμειακές ροές (Cash flow). Ωστόσο, προέβλεψε ότι θα απαιτηθούν μήνες έως ότου τα έσοδα μιας πτήσης να ξεπεράσουν το κόστος (variable cost).
Στις αρχές Ιουλίου, οπότε αναμένεται να ξεκινήσουν και πάλι τα δρομολόγια εξωτερικού, θα επανέλθει περίπου το 25% του πτητικού έργου, το οποίο θα ξεπεράσει το 50% μέχρι τον Σεπτέμβριο.
Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία παραμένει σταθερά προσανατολισμένη στην μείωση του κόστους, γεγονός που φέρνει σε πρώτο πλάνο την επαναδιαπραγμάτευση με την Airbus του προγράμματος αγοράς των νέων αεροσκαφών, καθώς και με τις εταιρείες εκμίσθωσης αεροσκαφών και άλλους προμηθευτές.
Σε ό,τι αφορά το προσωπικό, το 70% βρίσκεται σε καθεστώς αναστολής, ενώ οι επόμενες κινήσεις θα εξαρτηθούν από το πρόγραμμα στήριξης των εργαζομένων, στο πρότυπο του γερμανικού kurzabeit, που θα ανακοινώσει η κυβέρνηση.
Ηδη, η εταιρεία δεν ανανέωσε τις συμβάσεις περίπου 150 εποχικών υπαλλήλων, ενώ και ο αριθμός των πιλότων θα μειωθεί κατά 20%.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News