Νεα πολεμική προκάλεσε διαφήμιση χαρτιού υγείας (πολυτελείας) στη Βραζιλία, λόγω του σλόγκαν που επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν οι διαφημιστές για την προώθηση του προϊόντος.
Πρόκειται για χαρτί υγείας πολυτελείας, όπως μαρτυρά και το πομπώδες όνομα που του έδωσε η εταιρεία Santher που το παράγει. «Personal VIP Black» ήταν το ευφάνταστο όνομα που του έδωσαν οι υπεύθυνοι της εταιρείας με έδρα το Σάο Πάολο, οι οποίοι όμως δεν έμειναν εκεί αλλά ολοκλήρωσαν την καμπάνια επιλέγοντας ως πρωταγωνίστρια της διαφήμισης, τη γνωστή -στη χώρα- ηθοποιό Μαρίνα Ρούι Μπαρμπόζα και σλόγκαν το «Black is Beautiful.
Mε τη μόνη διαφορά ότι η ηθοποιός που επελέγη ως πρόσωπο της διαφήμισης, είναι μία λευκή κοκκινομάλλα και το σλόγκαν παραπέμπει σε αντιρατσιτικό σύνθημα – κίνημα της δεκαετίας του ’60.
Geplaatst door Família Personal op Maandag 23 oktober 2017
Τυχαίο; Ατυχής σύμπτωση; Λεπτομέρειες, θα μπορούσε να πει κανείς; Σε μία χώρα όμως όπου πάνω από το 50% του πληθυσμού της είναι μαύροι ή μιγάδες, διαφημιστές και διαφημιζόμενοι επιμένουν να επιλέγουν λευκά πρόσωπα για την προώθηση των προϊόντων.
Η Μαρίνα Ρούι Μπαρμπόζα εμφανίζεται μάλιστα στη διαφήμιση γυμνή, καλύπτωντας μόνο τα επίμαχα σημεία με το μαύρο χαρτί υγείας (χαρτί πολυτελείας μην το ξεχνάμε).
Ακτιβιστές και σχολιαστές στη Βραζιλία κατηγόρησαν την εταιρεία ότι οικειοποιήθηκε με απαράδεκτο τρόπο το όνομα του κινήματος τη δεκαετία του ’60 που διαδόθηκε σε όλο τον κόσμο και χρησιμοποιήθηκε ως βασικό σύνθημα από τον Στιβ Μπίκο -αγωνιστή κατά του απαρτχάιντ, «πατέρα» του Κινήματος της Μαύρης Συνείδησης στη Νότιο Αφρική και εμπνευστή της εξέγερσης της νεολαίας του Σοβέτο το 1976, ο οποίος πέθανε μετά από βασανιστήρια της αστυνομίας.
«Ανθρωποι πέθαναν για να είναι η έκφραση αυτή ζωντανή ακόμα και σήμερα, άνθρωποι συνεχίζουν να πεθαίνουν και η έκφραση αυτή είναι ακόμα πιο σημαντική και επίκαιρη από ποτέ», σχολίασε ο συγγραφέας Αντερσον Φράνκα στο Facebook. «Στη Βραζιλία όμως, αν κλικάρεις #blackisbeautiful αυτό που θα βρεις είναι κωλόχαρτο», σημέιωσε χαρακτηριστικά. Την ίδια ώρα στα social media πλήθαιναν οι αντιδράσεις για την έμπνευση των διαφημιστών και των υπευθύνων της Santher που ενέκριναν την επίμαχη διαφήμιση.
A gente vê racismo em tudo ou cês são convenientemente cegos? #blackisbeautiful #personalvipblack pic.twitter.com/SEaxkoxj57
— Lip (@moreiralipe_) October 23, 2017
Όπως σηνήθως γίνεται σε ανάλογες περιπτώσεις (βλ. Dove), η διαφημιστική εταιρεία που ήταν υπεύθυνη για το τελικό αποτέλεσμα της καμπάνιας, ανακοίνωσε ότι λυπάται αν προκάλεσε ή πρόσβαλε με το επίμαχο σλόγκαν, το οποίο και απέσυρε από το υπόλοιπο της καμπάνιας (στις φωτογραφίες κάτω η διαφήμιση χωρίς το «black is beautiful»).
Geplaatst door Família Personal op Vrijdag 20 oktober 2017
Gostaríamos de esclarecer que jamais tivemos qualquer intenção de provocar uma discussão de cunho racial através da…
Geplaatst door Família Personal op Dinsdag 24 oktober 2017
Νομικοί και άλλοι ειδικοί του τομέα της διαφήμισης στη Βραζιλία, επισήμαναν πάντως ότι το συγκεκριμένο περιστατικό είναι απλά το τελευταίο σε μία σειρά από ανάλογα κρούσματα που έχουν στιγματίσει τη διαφημιστική βιομηχανία της χώρας.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News