-
Η επιστροφή του Αλέξη – I speak very good England– Τσίπρα
Κατά την τετραετία της διακυβέρνησής του ο Αλέξης Τσίπρας –και πιο πριν, αλλά δεν είναι το θέμα μας εδώ– εμφάνισε μια ακατανόητη επιμονή να υποδύεται κάποιον που γνωρίζει καλά αγγλικά.
Ισως ήταν η ανασφάλεια της σύγκρισής του με τους αμερικανοσπουδαγμένους προκατόχους του, ίσως η παντελής αδιαφορία του ότι εκπροσωπεί μια ολόκληρη χώρα, ίσως ότι βαθιά μέσα του ήξερε πως πρέπει να ταυτιστεί με τον μέσο Ελληνα και τα διαχειριστικά αγγλικά τού rooms to let. Πιθανότατα ήταν όλα αυτά μαζί που παρήγαγαν ένα ιλαρό θέαμα με τον Πρωθυπουργό της χώρας μας να προσπαθεί να μιλήσει αγγλικά με αμερικανική προφορά.
Ο κ. Τσίπρας άφησε εποχή με τα αγγλικά του (ένα παράδειγμα μόνο εδώ). Μια εποχή που θα θέλαμε να ξεχάσουμε αλλά ο ίδιος φροντίζει να μας την υπενθυμίζει με κάθε ευκαιρία.
Προ ημερών συμμετείχε στο φόρουμ του ιδρύματος Ambrosetti, στη λίμνη Κόμο, στην Ιταλία. Το ίδρυμα Ambrosetti είναι ένα ιταλικό think tank, ό,τι και αν σημαίνει αυτό. Ο κ. Τσίπρας είπε φυσικά τα δικά του – «πριν πέντε χρόνια που είχα ξαναβρεθεί στο Κόμο, πολλοί πίστευαν ότι ο κίνδυνος για την Ευρώπη προέρχεται από την Αριστερά, αλλά αποδείχθηκε ότι προέρχεται από τη Δεξιά. Από την ακροδεξιά των Σαλβίνι και Λεπέν, τον εθνικό απομονωτισμό του Μπόρις Τζόνσον αλλά και τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές λιτότητας»– αλλά πάλι φρόντισε να καταπλήξει με την ποιότητα των αγγλικών του.
Διότι στο μήνυμά του για τις προκλήσεις της νέας Ευρωπαϊκής Επιτροπής επιχείρησε αρχικά να ευχηθεί στη νέα ηγεσία της Κομισιόν… γκουντ σαξές ιν δέιρ τζομπ (good success in their job). Κανονικά θα μπορούσε να πει I would wish the Commission all the best, I wish them good luck, Ι wish them success in their job κλπ.
Αλλά γκουντ σαξές δεν υπάρχει. Εκτός και αν υπάρχει και το άι γουίς δεμ γκουντ γουίντερ.
-
Η Μαρέβα δείχνει ότι είναι «one of us» και ανοίγει φύλλο για πίτα
Είναι ορισμένα δημόσια πρόσωπα που θέλουν να δείχνουν ότι είναι «one of us», που λένε και οι αγγλοσάξoνες πολιτικοί επιστήμονες. Οτι δεν βρίσκονται απομονωμένοι στα απρόσιτα κέντρα εξουσίας, αλλά είναι και αυτοί απλοί άνθρωποι σαν όλους τους άλλους. Είναι οι όροι του παιχνιδιού της πολιτικής επικοινωνίας, δεν πειράζει.
Η Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη, σύζυγος του Πρωθυπουργού, δεν έκρυψε ότι είναι ένα δημόσιο πρόσωπο. Μπήκε μαζί με τον Κυριάκο Μητσοτάκη στο Μαξίμου ύστερα από την ορκωμοσία της κυβέρνησης, τον συνόδευσε στο Παρίσι για εκείνη την περίφημη συνάντηση με την Μπριζίτ Μακρόν, ενώ συχνά οι δύο τους ποζάρουν σε πιο ανεπίσημες φωτογραφίες που αναρτώνται στα social media αμφοτέρων, ώστε να φιλοτεχνηθεί καλύτερα η δημόσια εικόνα του πρωθυπουργικού ζεύγους.
Και πάλι δεν πειράζει. Η εικόνα και η επικοινωνία είναι ένα προαπαιτούμενο στην πολιτική σκηνή διεθνώς, από τον Τζάστιν Τριντό ως τον Μπόρις Τζόνσον και η Μαρέβα τη φροντίζει επιμελώς στέλνοντας παράλληλα κάποια κοινωνικά μηνύματα. Στο πλαίσιο λοιπόν της παρουσίας του κ. Μητσοτάκη στη ΔΕΘ, η σύζυγός του επισκέφτηκε τον Γυναικείο Αγροτικό Συνεταιρισμό Παραδοσιακών Προϊόντων Αγίου Αντωνίου, που βρίσκεται 35 χλμ. από τη Θεσσαλονίκη.
Εκεί συνοδευόταν από την υφυπουργό Εργασίας Δόμνα Μιχαηλίδου και συζήτησε με τις γυναίκες του συνεταιρισμού. Αλλά δεν έμεινε μόνο σε αυτό. Η κυρία Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη φόρεσε ποδιά και άνοιξε φύλλο για μια πίτα. Ασφαλώς μετά οι φωτογραφίες αναρτήθηκαν στον επίσημο λογαριασμό της στο Instagram, όπου η σύζυγος του Πρωθυπουργού μετρά σχεδόν 27.000 ακολούθους!
-
Καμμένος με καρέκλα, Καμμένος χωρίς καρέκλα
Είναι γνωστό ότι η εξουσία παχαίνει. Αλλά αυτό που δεν είναι δεδομένο είναι ότι η μη εξουσία αδυνατίζει. Τις δύο φωτογραφίες με τον Πάνο Καμμένο τις χωρίζει ακριβώς ένας χρόνος.
Θα μου πείτε, στην πολιτική ένας χρόνος είναι αιωνιότητα και όντως έτσι είναι, αν αναλογιστεί κανείς ότι τον Σεπτέμβριο του 2018 ο κ. Καμμένος είχε δικό του κόμμα, ήταν υπουργός Αμυνας, κυβερνητικός εταίρος, φωτογραφιζόταν με τον αδελφό εν όπλοις Αλέξη Τσίπρα στη ΔΕΘ. Εναν χρόνο μετά ο κ. Καμμένος απλώς πρωταγωνιστεί σε –ενίοτε επεισοδιακές (εδώ)– κρουαζιέρες στο Αιγαίο.
Τέλος πάντων, το ότι εγκατέλειψε την καρέκλα του υπουργείου και του βουλευτή και ιδιωτεύει τού έχει κάνει καλό. Ο κ. Καμμένος εμφανίστηκε την Παρασκευή στην Εισαγγελία Διαφθοράς για να καταθέσει ως μάρτυρας σχετικά με τις καταγγελίες του για τις βίζες του υπουργείου Εξωτερικών επί Νίκου Κοτζιά.
Ηταν ένας κ. Καμμένος μαυρισμένος και απίστευτα αδυνατισμένος. Αυτό δεν είναι αποχή από την πολιτική – πρόγραμμα Weight Watchers είναι.
-
O Μαστοράκης μπήκε στον καβγά για την ταινία του Γαβρά και του απάντησε ο Βαρουφάκης
Φτάσαμε λοιπόν στο σημείο όπου ο Νίκος Μαστοράκης –ο γνωστός Μαστοράκης– χλευάζει τον Κώστα Γαβρά για την ταινία του «Adults in the Room», η οποία έκανε πρεμιέρα στη Βενετία, διχάζοντας κοινό και κριτικούς.
Ο κ. Μαστοράκης, της γνωστής «συνέντευξης» του Πολυτεχνείου, έπιασε το νήμα από εκεί όπου το άφησαν όλοι όσοι επικρίνουν τελευταία τον παγκοσμίου φήμης έλληνα σκηνοθέτη επειδή επέλεξε να κάνει ταινία το πολύκροτο βιβλίο του Γιάνη Βαρουφάκη τον οποίο, όπως καταγγέλλουν, ηρωοποιεί και αγιοποιεί στη μεγάλη οθόνη.
Ο κ. Μαστοράκης, λοιπόν, σχολίασε την ταινία και τις αρνητικές κριτικές, ενώ κατήγγειλε ότι «χρηματοδοτήθηκε» από την προηγούμενη κυβέρνηση αυξάνοντας τεχνητά τον προϋπολογισμό του φιλμ – το «Adults in the Room» επωφελήθηκε του προγράμματος cash rebate που ισχύει για όλες τις ξένες παραγωγές που γυρίζονται στην Ελλάδα.
Εγραψε λοιπόν ο κ. Μαστοράκης στο Facebook. (γράφει χωρίς τόνους και έχει αυτό ένα ενδιαφέρον):
Στον κ. Μαστοράκη δεν απάντησε ο κ. Γαβράς αλλά το ΜέΡΑ25 για λογαριασμό του κ. Βαρουφάκη.
Η πρεμιέρα της τελευταίας ταινίας του Κώστα Γαβρά «Adults in the Room», βασισμένη στο βιβλίο του Γιάνη Βαρουφάκη που εξιστορεί το χρονικό της διαπραγμάτευσης του 2015, αποτέλεσε ένα γεγονός που αναμενόμενα ερέθισε το θυμικό της μερίδας των συμπολιτών μας που τω καιρώ εκείνω έκλεινε μαζικά ραντεβού στα τατουατζίδικα για να χτυπήσει σε εμφανή σημεία τις περήφανες ρήσεις «Γερούν Γερά» και «Βάστα Σόιμπλε».
Άνθρωποι που αυτοπροσδιορίζονται ως το ανάχωμα στο λαϊκισμό και τους ακραίους, συνεννοήθηκαν διαδικτυακά για να καταψηφίσουν μαζικά την ταινία στο IMDB, με απώτερο σκοπό οι υποψήφιοι θεατές να αποθαρρυνθούν από τη χαμηλή βαθμολογία και να αποφύγουν να δουν την ταινία. (Τις υπόλοιπες μέρες ανάβουν καντήλι στο Αόρατο Χέρι που αυτορρυθμίζει την Αγορά).
Δεν έχει νόημα να τους απαριθμήσουμε έναν-έναν, δε θα μας έφτανε ούτε η βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας. Αλλά αξίζει να σταθούμε σε έναν μόνο, που συμβολίζει εμβληματικά ό,τι ερεβώδες σέρνει μαζί του το φαινόμενο.
Ο Νίκος Μαστοράκης, που το εμβληματικότερο γεγονός της αμφιλεγόμενης καριέρας του ήταν η περίφημη «συνέντευξη»-ανάκριση στο ΚΕΒΟΠ των φοιτητών του Πολυτεχνείου αμέσως μετά την εξέγερση του ’73, (που ο απόηχός της τον οδήγησε εκτός Ελλάδος για αρκετά χρόνια μέχρι να τον επανασυστήσουν στο ελληνικό κοινό Μπερλουσκονικοί ολιγάρχες), αποφάσισε ότι θα θέσει το πνευματικό του ανάστημα στην υπηρεσία αποδόμησης του Γαβρά και της ταινίας του (που όπως και οι υπόλοιποι διαπρύσιοι εχθροί της, δεν την έχει δει καν).
Ανάμεσα σε εκφράσεις χαμαιτυπείου οι οποίες ωστόσο συνιστούν υποκειμενική προσωπική άποψη (και αισθητική), προχωράει αδίστακτα και στη δημιουργία/αναπαραγωγή ψευδών ειδήσεων όσον αφορά τη χρηματοδότηση της ταινίας. Σύμφωνα με τη Μαστοράκειο αφήγηση, η οποία βασίζεται σε μη κατονομαζόμενα ρεπορτάζ ΜΜΕ, το ποσό που έλαβε η παραγωγή της ταινίας ως επιστροφή σύμφωνα με το νόμο Παππά, ισούται με το σύνολο του προϋπολογισμού της ταινίας, αφήγημα που βλέπουμε να επιστρατεύεται και από πλειάδα πύρινων αρθρογράφων με το σχηματικό «με τα λεφτά των φορολογούμενων, ο Γαβράς κι ο Βαρουφάκης κάνουν την προπαγάνδα τους».
Όσοι έχουν ρίξει μια ελάχιστη ματιά στον εν λόγω νόμο, γνωρίζουν ότι κανένα «λεφτό» κανενός φορολογούμενου δεν πάει σε κανέναν κινηματογραφιστή, αντίθετα τους επιστρέφεται ένα μέρος των χρημάτων που ήδη επενδύσανε οι ίδιοι.
Δεν τα ξέρει αυτά ο κ. Μαστοράκης; Δύσκολο, γιατί δε χρειάζεται να διαβάσει τα τρισκατάρατα «αριστερά ΜΜΕ» για να πληροφορηθεί την αλήθεια. Ας διαβάσει τη «newspaper of record», του ομίλου που εμβληματικοί δημοσιογράφοι μεταπήδησαν στα κυβερνητικά βουλευτικά έδρανα. Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Μαστοράκης σίγουρα δεν ενδιαφέρεται να πληροφορηθεί την αλήθεια. Στην πρόσκλησή μας να ακούσει την πραγματικότητα, προτίμησε να μονώσει τον τοίχο του με μπλοκάρισμα.
Η μάχη γύρω από την ταινία θα αναζωπυρωθεί όταν η ταινία ανοίξει στις αίθουσες για το κοινό. Η αποδόμηση ενός μεγάλου δημιουργού, που τιμήθηκε φέτος στη Βενετία για το σύνολο του έργου του, από τους ίδιους ανθρώπους που του έπλεκαν το εγκώμιο όταν η Υπουργός Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ Μυρσίνη Ζορμπά είχε βιαστικά αναπαράγει την ψευδή είδηση του θανάτου του, ένα πράγμα δείχνει:
Δεν είναι το «Adults in the Room” το μοναδικό «ατόπημα» που χρεώνουν στο Γαβρά. Το «Ζ» ήταν που τους πόνεσε και τους πονάει ακόμα.
Στο θέμα, πάντως, επανήλθε ο κ. Μαστοράκης με νέα του ανάρτηση στην οποία επέμεινε στις καταγγελίες για τη χρηματοδότηση του φιλμ.
Σε κάθε περίπτωση, όλα αυτά είναι μια εξαιρετική διαφήμιση για την ταινία. Διότι ισχύει το γνωστό «there is no such thing as bad publicity». Ή το «δεν με νοιάζει τι λένε για μένα, αρκεί να λένε σωστά το όνομά μου»…
-
Πόσο ταιριαστό: Αντιδήμαρχος Πολιτισμού στο Περιστέρι θα είναι ο Γιώργος Τσαλίκης
Δεν μπορούμε παρά να παραδεχτούμε ότι υπάρχει κάτι το συμμετρικό στην είδηση ότι ο Γιώργος –«θα γίνω δυναμίτης απόψε στο κορμί της»– Τσαλίκης, αναλαμβάνει Αντιδήμαρχος Πολιτισμού στο Περιστέρι.
Ο 44χρονος τραγουδιστής που έκανε επιτυχίες τραγούδια με τίτλους όπως «Μαζί σου και στην κόλαση», «Αν ήμουνα παλιόπαιδο», «Μαζί σου τα σπάω» κ.ο.κ., είναι η επιλογή του επανεκλεγέντος (με ποσοστό 74,18% μάλιστα) δημάρχου Ανδρέα Παχατουρίδη για τον κρίσιμο τομέα του πολιτισμού στον δεύτερο πολυπληθέστερο δήμο της Αττικής.
Και δεν είναι μόνο αυτό. Ο κ. Τσαλίκης αναλαμβάνει και τον τομέα της Τρίτης Ηλικίας!
Τον διορισμό του ανακοίνωσε ο ίδιος ο τραγουδιστής με ανάρτησή του στο Instagram, δημοσιεύοντας φωτογραφία του με τον δήμαρχο κ. Παχατουρίδη και γράφοντας μεταξύ άλλων: «Αντιδημαρχος Πολιτισμού και Αντιδήμαρχος Κέντρων Φιλίας (για την τρίτη ηλικία) .
Δυο πολύ σημαντικοί τομείς , γεμάτοι δημιουργία και ευαισθησία. Αισθάνομαι μεγάλη τιμή, και ευθύνη». -
Γιάννης Τραγάκης, ένας ποιητής τού ton sur ton στη Βουλή
Είναι γνωστό ότι ο Ιωάννης Τραγάκης δεν είναι ένας συνηθισμένος βουλευτής.
Κατ’ αρχάς είναι ο αρχαιότερος του κοινοβουλίου. Αρκεί να σημειώσουμε ότι όταν ο κ. Τραγάκης εξελέγη για πρώτη φορά βουλευτής Β’ Πειραιώς, το 1974, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ήταν έξι χρονών και ο Αλέξης Τσίπρας μωρό τριών μηνών. Και, αν θυμάστε, ένιωσε τόσο τη βουλευτική έδρα της ΝΔ στη Β’ Πειραιώς ιδιοκτησία του, που προ διετίας τέτοιες ημέρες έφτασε στο σημείο να χρίσει διάδοχό του τον γιο του Παναγιώτη (εδώ), δηλώντας ότι είναι καιρός ο ίδιος να αποσυρθεί από την πολιτική–όταν δε ο κ. Μητσοτάκης τού το ακύρωσε, ο κ. Τραγάκης ήρε την απόφασή του να αποσυρθεί και διεκδίκησε την επανεκλογή του στις κάλπες της 7ης Ιουλίου.
Φυσικά επανεξελέγη. Και ευτυχώς!
Διότι είναι τέτοια η αυτοπεποίθηση του 75χρονου γαλάζιου βουλευτή που την Τετάρτη έδωσε μαθήματα ενδυματολογικού στιλ, όταν εμφανίστηκε στην Ολομέλεια με έναν υπέροχο συνδυασμό τού μπλε –προφανώς μια υφασμάτινη εικονογράφηση του τι σημαίνει ΝΔ. Ενα θαυμάσιο blue electric κοστούμι, με αραχνοϋφαντες ρίγες, μια πτι καρό μπλε γραβάτα στον ίδιο τόνο και ένα σκούρο μπλε πουκάμισο. Ενας ποιητής του ton sur ton!
Για την Iστορία, αυτή η εμφάνιση-γαλάζια ραψωδία του κ. Τραγάκη έγινε κατά τη διάρκεια συζήτησης για την τροποποίηση διατάξεων του Κανονισμού της Βουλής. Ενας ΚτΒ που μετά τα όσα ζήσαμε τα τελευταία χρόνια καλό θα ήταν να μπορούσε να επιβάλει και κάποιον ενδυματολογικό κώδικα…
-
Από πού παίρνουν... ντελίβερι στο Μαξίμου;
Πώς τρώνε στο Μαξίμου; Τόσες ώρες εκεί μέσα τα κυβερνητικά στελέχη και οι άλλοι παρατρεχάμενοι να μην φάνε κάτι;
Επειδή παρά τη χιλιοτραγουδισμένη επιστροφή στην κανονικότητα δεν φέρνουν όλοι αυτοί ταπεράκι από το σπίτι, έχει επιστρατευτεί το… πατροπαράδοτο delivery.
Οπως όμως έγινε γνωστό, με το που άλλαξαν οι ένοικοι της εξουσίας άλλαξε και ο προμηθευτής. Επί ΣΥΡΙΖΑ και Αλέξη Τσίπρα, η πρωθυπουργική βίλα της Ηρώδου Αττικού εφοδιαζόταν με μαγειρευτά και κοντοσούβλι (αγαπημένο του τέως Πρωθυπουργού) από τον «Νικήτα» του Ψυρρή – έκανε μεγάλη βόλτα, πρέπει να του το αναγνωρίσουμε.
Τώρα όμως, επί Κυριάκου Μητσοτάκη, το Μαξίμου τρώει από το Κολωνάκι. Οπως αποκάλυψε από tovima.gr ο «Βηματοδότης», τα ντελίβερι πήραν φωτιά το τελευταίο διάστημα στο πρωθυπουργικό μέγαρο. Πάνε κι έρχονται και τα φαγητά μπαίνουν από την πίσω πόρτα. Οι περισσότεροι προτιμούν τις… «Ορνιθες» στο Κολωνάκι για κοτόπουλο στη σούβλα και για μπιφτέκια από κοτόπουλο.
-
Ο Σίμος Κεδίκογλου προτείνει να γίνει ταινία «Η τελευταία μπλόφα»
Η λαμπερή πρεμιέρα τού ήδη πολυσυζητημένου φιλμ «Adults in Room» στη Βενετία προκαλεί ποικίλες αντιδράσεις. Αλλοι ενοχλήθηκαν απλώς από την παρουσία του Γιάνη Βαρουφάκη στο Λίντο, όπου σε αντίθεση με τις παλαιότερες δημόσιες παρουσίες του –όταν λόγου χάρη κρινόταν η τύχη της χώρας (βλέπε άλλη Βαβέλ πιο κάτω)– αποφάσισε να ντυθεί κάπως καλύτερα.
Αλλοι όμως ενοχλήθηκαν από την επιλογή του παγκόσμιου Κώστα Γαβρά να υιοθετήσει κινηματογραφικά το ομώνυμο βιβλίο του πρώην υπουργού Οικονομικών. Η ηρωοποίηση ενός πολιτικού που ευθύνεται για το τραγικό-εφιαλτικό πρώτο εξάμηνο του 2015, ενοχλεί πολλούς και όχι άδικα.
Μια περίπτωση πολιτικού που σχολίασε τα όσα έγιναν στη Βενετία είναι ο Σίμος Κεδίκογλου. Ο βουλευτής Ευβοίας της ΝΔ εμφανίστηκε στον ΣΚΑΪ και μολονότι αρχικά μπερδεύτηκε και μίλησε για φεστιβάλ των Καννών, ασχολήθηκε με το κοστούμι που επέλεξε ο κ. Βαρουφάκης. «Ακόμα και σε αυτό το στιλ ας πάρει ένα μάθημα σε αυτό από τον κ. Τσίπρα. Τουλάχιστον ο κ. Τσίπρας έμαθε να διαλέγει καλύτερα τα κουστούμια του», παρατήρησε ο κ. Κεδίκογλου, για να συνεχίσει:
«Το εντυπωσιακό ενδυματολογικά καθαρά είναι ότι ο κ. Βαρουφάκης θεωρεί πιο σημαντική υπόθεση το φεστιβάλ κινηματογράφου απ’ ό,τι τις συνόδους κορυφής ή τις επισκέψεις στους ηγέτες των ευρωπαϊκών χωρών».
Στην παρατήρηση ότι το βιβλίο του κ. Βαρουφάκη δεν διαψεύστηκε από κανέναν, ο κ. Κεδίκογλου κατέθεσε τη δική του πρόταση. «Εγώ θα ήθελα να δω να γυρίζεται ταινία και “Η τελευταία μπλόφα”, που επίσης δεν διαψεύστηκε από κανέναν», είπε, παραπέμποντας στο καλοκαιρινό best seller των Ελένη Βαρβιτσιώτη και Βικτωρίας Δενδρινού, στο οποίο αποδομείται η διαπραγμάτευση του κ. Βαρουφάκη.
Ιδού λοιπόν πεδίο δόξης λαμπρόν. Ισως για τον Γιάννη Σμαραγδή…
-
Ετσι εικονογράφησαν τη «γλυκιά μελαγχολία» ο Γιώργος και η Μαρίνα Πατούλη
Η εποχή Πατούλη –και η αισθητική της– στην Αττική είναι εδώ. Φροντίζει για αυτό η Μαρίνα Πατούλη, η πιστή σύντροφος του νέου Περιφερειάρχη Αττικής, η οποία ενημερώνει τους πολίτες μέσω των social media για το πώς νιώθει εκείνη και εκείνος.
Διότι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η κυρία Πατούλη είναι νεοεκλεγείσα δημοτική σύμβουλος Αμαρουσίου, εκεί όπου μέχρι πρότινος ήταν δήμαρχος ο καλός της.
Ετσι η πρώτη κυρία της Περιφέρειας έχει μια γλυκόπικρη γεύση τα τελευταία 24ωρα: εκείνη είναι με θεσμική ιδιότητα στον δήμο Αμαρουσίου, αλλά εκείνος πια λείπει. Γι’ αυτό και στη σχετική ανάρτηση στο Instagram έκανε λόγο για «γλυκιά μελαγχολία». Η οποία προφανώς τονίστηκε από το καυτό κίτρινο μίνι και το σκέρτσο στο βλέμμα προς τον γαλάζιο περιφερειάρχη.
-
To σόου του Βαρουφάκη στη Βενετία
Υπήρχε μια εποχή που ο Γιάνης Βαρουφάκης κυκλοφορούσε στην Ευρώπη ντυμένος σαν bouncer, πορτιέρης σε κλαμπ ή με πουκάμισο ναρκέμπορα των 90s (έτσι τον είχε περιγράψει ο Guardian, εδώ). Αλλά τότε εκπροσωπούσε μια ολόκληρη χώρα όχι τον εαυτό του.
Τώρα o πρώην υπουργός Οικονομικών που οδήγησε εκείνη τη χώρα στο χείλος του Grexit, εμφανίστηκε στο Λίντο ως ο συγγραφέας του βιβλίου «Adults in the room», που το έκανε ταινία ο Κώστας Γαβράς και προβλήθηκε στο πλαίσιο του 76ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας.
Ο Γιάνης δεν φόρεσε βέβαια παπιγιόν όπως ο Λούλης και ο Μπουρδούμης, οι κατενθουσιασμένοι κινηματογραφικοί Βαρουφάκης και Τσίπρας, πρωταγωνιστές του φιλμ το οποίο επιχειρεί να διηγηθεί το εφιαλτικό ελληνικό πρώτο εξάμηνο του ’15 σε ναΐφ όρους μιας μέχρις εσχάτων μάχης της καλής Αριστεράς με την κακή Ευρώπη.
Αλλά συνοδευόμενος από τη Δανάη Στράτου, υποψήφια βουλευτή του ΜέΡΑ25 και σύντροφό του, εμφανίστηκε φορώντας ένα μαύρο κοστούμι και χαμογελώντας πλατιά στους φωτογράφους.
Αν σκεφτείς τι τράβηξε η χώρα για να βρεθεί ο Γιάνης (και η Δανάη του) στο κόκκινο χαλί της Βενετίας…
-
H Ολγα Κεφαλογιάννη φτιάχνει και φανουρόπιτα!
Προκομμένη κοπέλα αν μη τι άλλο η βουλευτής Α’ Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας, Ολγα Κεφαλογιάννη. Οχι τίποτε άλλο, αλλά για να καταλάβει ο Κυριάκος Μητσοτάκης τι έχασε που δεν την έχει στο Υπουργικό — αν την είχε υπουργό θα έτρωγε μια φανουρόπιτα από τα χεράκια της.
Τέλος πάντων, ο Πρωθυπουργός τα ζύγισε —από τη μία οι υπερβολικές φιλοδοξίες της κυρίας Κεφαλογιάννη, από την άλλη η φανουρόπιτα— και πήρε τις αποφάσεις του.
Αλλά η βουλευτής της Α’ Αθηνών μάς υπενθύμισε την αξία της. Διότι δεν είναι μόνο καλή στην κουζίνα είναι και ιδιαίτερα δραστήρια, ως γνωστόν, στα social media. Ετσι, ανήμερα την 27η Αυγούστου του Αγίου Φανουρίου μεγάλη η χάρη του, δημοσιοποίησε στο Instagram μια σειρά φωτογραφιών με την ίδια να φτιάχνει την πίτα.
Οπως μάλιστα ενημέρωσε τους περίπου 40.000 ακολούθους της, έφτιαξε την παραδοσιακή συνταγή με τα εννέα (!) υλικά. Και για να μην ξεχνιόμαστε έγραψε και ένα #religion για να δούμε ότι είναι και θρησκευόμενη.
-
Ο Κυριάκος και η Μαρέβα έκαναν SUP στα Χανιά
Για όσους είχαν αγωνία, ο Πρωθυπουργός της χώρας πέρασε το Σαββατοκύριακό του πάλι στα Χανιά και αυτή τη φορά ο φωτογραφικός φακός —που σταθερά τον ακολουθεί εφέτος χωρίς να τον ενοχλεί— δεν τον συνέλαβε να απολαμβάνει το φαγητό του σε παραλιακή ταβέρνα, αλλά να ασκείται μαζί με τη σύζυγό του.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η Μαρέβα Γκραμπόφσκι φωτογραφήθηκαν από το τοπικό zarpanews.gr να κάνουν το ιδιαίτερα απαιτητικό SUP στο Μαράθι των Χανίων, αποδεικνύοντας πόσο γυμνασμένοι είναι και πόσο προσέχουν τη φυσική τους κατάσταση σε πείσμα των πειρασμών του καλοκαιριού.
Μάλιστα, το ρεπορτάζ ανέφερε ότι ο κ. Μητσοτάκης συνομίλησε και με άλλους λουόμενους.
Λογικά αυτό ήταν το τελευταίο μπάνιο του κ. Μητσοτάκη —και αν δεν ήταν τόσο fit σίγουρα κάποιος θα είχε μετρήσει εκτός από τα μπάνια και το πόσα παγωτά έφαγε εφέτος το πρωθυπουργικό ζεύγος.
Σε κάθε περίπτωση είναι μια καλή εικονογράφηση τού πόσο κουπί πρέπει να τραβήξει ο Πρωθυπουργός εν όψει και της κρίσιμης συνάντησης με την Ανγκελα Μέρκελ.
-
Ο Πατούλης ορκίστηκε στο Ζάππειο - και η Μαρίνα «έκλεψε» τα βλέμματα
H ορκωμοσία του νέου περιφερειαρχη και του νέου περιφερειακού συμβουλίου της Αττικής ήταν μια υπερπαραγωγή, αντάξια του ζεύγους Πατούλη.
Εντάξει, δεν έγινε στο ΟΑΚΑ, αλλά φιλοξενήθηκε στον εμβληματικό χώρο του Ζαππείου, όπου άνθισαν όλα τα λουλούδια: από την τέως πλέον περιφερειάρχη, Ρένα Δούρου ως τον νέο περιφερειακό σύμβουλο Χάρη Ρώμα.
Πέρα από τη λάμψη και τον φανταχτερό ενθουσιασμό, είχε βέβαια η όλη τελετή μια κάποια θεσμική δουλεία -η πολυπληθέστερη και πιο σημαντική περιφέρεια της χώρας είναι.
Ετσι, επιστρατεύτηκε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος για να τελέσει την ορκωμοσία, το «παρών» έδωσαν κορυφαίοι υπουργοί -Τάκης Θεοδωρικάκος, Αδωνις Γεωργιάδης, Νίκη Κεραμέως- ενώ με τον νέο περιφερειάρχη φωτογραφήθηκαν οι δήμαρχοι Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης και Πειραιώς Γιάννης Μώραλης.
Αλλά η βραδιά ανήκε δικαιωματικά στη Μαρίνα Πατούλη, τη γυναίκα πίσω από τον σπουδαίο άνδρα, τον στυλοβάτη, his Rock of Gibraltar, του νέου περιφερειάρχη της Αττικής. Η οποία εμφανίστηκε χρυσοποίκιλτη και αποκαλυπτική, μαγνητίζοντας τα βλέμματα.
-
Η Ελενα Ράπτη παντρεύτηκε - το sequel
H Ελενα Ράπτη, βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, παντρεύτηκε. Εν κρυπτώ αρχικά, αλλά μετά αποφάσισε να το κάνει ένα είδος λαϊκού αναγνώσματος μέσω των social media στα οποία η 44χρονη πολιτικός είναι ιδιαίτερα δραστήρια.
Ετσι, αφού πρώτα αποκάλυψε ότι όντως πριν από λίγο καιρό παντρεύτηκε τον καλό της, με τη βοήθεια και της Παναγίας (βλέπε άλλη Βαβέλ πιο κάτω), αλλά χωρίς πολλές άλλες λεπτομέρειες, τώρα επανήλθε αναρτώντας και φωτογραφίες από το μυστήριο.
Φυσικά στο Instagram όπου ευχαρίστησε τους δεκάδες χιλιάδες ακολούθους της για τις ευχές.
-
Οταν ο βουλευτής Τζαβάρας αποκάλεσε τον υπουργό Θεοχάρη «τουρίστα»
Η αλήθεια είναι ότι σε αρκετούς νεοδημοκράτες «ράτσας» αυτό το άνοιγμα του Κυριάκου Μητσοτάκη προς τους εξωκοινοβουλευτικούς και προς το Κέντρο δεν καλάρεσε —είχαν μάθει αλλιώς, το κόμμα να αλώνει το κράτος. Ετσι, η κριτική προς όσους υπουργούς και άλλους εξωκομματικούς κλήθηκαν να στελεχώσουν το επιτελικό κράτος είναι πιο εύκολη.
Δεν είναι σαφές ωστόσο αν πρέπει να δούμε την κριτική που άσκησε ο βουλευτής Ηλείας της ΝΔ, πρώην αν. υπουργός Πολιτισμού και δεινός ρήτορας, Κώστας Τζαβάρας, προς τον υπουργό Τουρισμού (και προερχόμενο από το πάλαι ποτέ Ποτάμι) Χάρη Θεοχάρη υπό αυτό το πρίσμα.
Διότι με τον κ. Θεοχάρη τα έχουν πολλοί στη ΝΔ και όχι απαραίτητα χωρίς λόγο. Π.χ. η εξαγγελία του για μειώσεις ΦΠΑ ενόχλησε το οικονομικό επιτελείο.
Ο κ. Τζαβάρας όμως είχε άλλο πρόβλημα με τον υπουργό Τουρισμού. Το περιγράφει tovima.gr, όπου στη στήλη «Βηματοδότης» αναφέρεται ένα πρόσφατο περιστατικό με πρωταγωνιστές τον υπουργό Τουρισμού και τον χαρισματικό βουλευτή Ηλείας.
Κατά τις περιγραφές, ο κ. Τζαβάρας είδε ξαφνικά, μεσούντος του θέρους, στην εκλογική του περιφέρεια να καταφθάνει ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης με λευκή βερμούδα, γαλάζιο πόλο φανελάκι και λευκά αθλητικά παπούτσια, ντυμένος δηλαδή σαν τουρίστας.
Οπως σημειώνεται χαρακτηριστικά, ουδείς θα είχε πρόβλημα με την τουριστική περιβολή του υπουργού Θεοχάρη εάν μετέβαινε στην Ηλεία για προσωπικούς–οικογενειακούς λόγους.
Αλλά ο κ. Τζαβάρας ενοχλήθηκε για την αμφίεση του κ. Θεοχάρη καθώς η επίσκεψη του τελευταίου στην εκλογική του περιφέρεια έγινε στα πλαίσια των υπουργικών του καθηκόντων. Ετσι, ο ρήτωρ κ. Τζαβάρας έφτασε στο σημείο να αποκαλέσει τον υπουργό Τουρισμού «τουρίστα».
Συγκεκριμένα είπε:
«Η Ηλεία δεν θέλει υπουργό τουρίστα αλλά υπουργό Τουρισμού, έτοιμο και ικανό να επιλύσει δύο ζωτικής σημασίας θέματα: πρώτον, το πρόβλημα της παρατεινόμενης παύσης της λειτουργίας των ιαματικών λουτρών του Καϊάφα. Ως γνωστόν, τα ιαματικά αυτά λουτρά, που είναι ονομαστά και εκτός των συνόρων της χώρας μας, προσελκύουν κάθε χρόνο χιλιάδες τουρίστες, που η παραμονή τους στην περιοχή τονώνει σημαντικά την τοπική οικονομία και ενισχύει την καλή φήμη του ελληνικού ιαματικού τουριστικού προϊόντος».