-
La Repubblica (έντυπη έκδοση)
Αλήθεια, μπορούμε οι Ευρωπαίοι να μείνουμε μόνοι μας;
Η Ανγκελα Μέρκελ το είπε – «τώρα η Ευρώπη πρέπει να πάρει τη μοίρα της στα χέρια της». Είναι όμως ρεαλιστικός ο στόχος; Μπορεί η Ευρώπη να μείνει «μόνη στο σπίτι»; Η Repubblica άνοιξε τον φάκελο αναζητώντας μια απάντηση.
ΑΜΥΝΑ. Υπήρχε μια εποχή, μετά την πτώση του τείχους του Βερολίνου, όπου πολλοί σκέπτονταν την Ευρώπη ως μια «χορτοφάγο δύναμη» – να ασκεί δηλαδή μια ηγεμονία βασισμένη στο λεγόμενο soft power. Κι έπειτα ήρθαν ο πόλεμος της Γιουγκοσλαβίας, αλλά και η ρωσική επέμβαση στην Ουκρανία για να αποδείξουν στην πράξη ότι η Ευρώπη συνέχιζε να ζει υπό αμερικανική προστασία. Γιατί; Και επειδή μια αυτόνομη ευρωπαϊκή άμυνα θα στοίχιζε πολύ. Είναι έτοιμοι οι ευρωπαίοι φορολογούμενοι να πληρώσουν τον λογαριασμό;
ΕΝΕΡΓΕΙΑ. Ενώ η Αμερική οδεύει προς την ενεργειακή αυτάρκεια, η Ευρώπη (με την μερική εξαίρεση της πυρηνικοποιημένης Γαλλίας) εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη Ρωσία, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική. Επιπλέον, αυτός που εγγυάται την ασφάλεια των θαλάσσιων δρόμων, τόσο χάρις στη σχέση του με τη Σαουδική Αραβία όσο και με την παρουσία του Εκτου Στόλου στη Μεσόγειο και τον Περσικό Κόλπο, είναι και πάλι η Αμερική.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ. Δεν είναι μόνο ότι η κρίση του 2008 ανέδειξε το χάσμα ανάμεσα στον Βορρά και τον Νότο. Αντιμετωπίστηκε και με έναν τρόπο από το Βερολίνο, ο οποίος βύθισε τις μεσογειακές χώρες στην ύφεση. Θα εγκαταλείψει η γερμανική καγκελαρία το δόγμα της αυστηρής δημοσιονομικής πειθαρχίας; Εδώ να ληφθεί υπόψη ότι η Αμερική έχει ταχθεί υπέρ ενός πιο κεϊνσιανού μοντέλου που θα βοηθούσε τον Νότο να ανασάνει.
ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΕΜΠΟΡΙΟ. Η Γερμανία έχει εμπορικό πλεόνασμα που διαφυλάττει ως κόρη οφθαλμού και τα πηγαίνει καλά στον ανταγωνισμό με την Κίνα. Δεν μπορεί, ωστόσο, να ειπωθεί το ίδιο για τη Γαλλία ή την Ιταλία. Το πιο πιθανό σενάριο είναι ότι οι πιο αδύναμες οικονομίες της Ευρώπης θα μπουν στον πειρασμό να υιοθετήσουν τη γραμμή Τραμπ περί «αμοιβαιότητας» και «δίκαιου εμπορίου», ενώ η Γερμανία έχει συμφέρον να κινηθεί στην αντίθετη κατεύθυνση.
ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ. Εδώ τα πράγματα είναι φως φανάρι. Η προσφυγική κρίση αντιμετωπίστηκε τόσο ετεροβαρώς ώστε η Ευρώπη δείχνει κάθε άλλο παρά έτοιμη να «πάρει τη μοίρα της στα χέρια της» – τουλάχιστον σε αυτό το πεδίο.
ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ. Από τις τρομοκρατικές επιθέσεις στο Παρίσι, τις Βρυξέλλες, τη Νίκαια, το Βερολίνο, αλλά και το Μάντσεστερ, αποδείχθηκε η έλλειψη συντονισμού ανάμεσα στις αρχές ασφαλείας των κρατών μελών της ΕΕ. Πού σκάλωσε το πράγμα; Στην αμοιβαία δυσπιστία και την γραφειοκρατική δυσπραγία. Πώς και πόσο γρήγορα μπορούν να ξεπεραστούν αυτά;
BREXIT. Γίνεται να οδηγείς και παράλληλα να στέλνεις καβγατζίδικα sms στην πρώην σύζυγό σου; Οι διαπραγματεύσεις για το Brexit θα απορροφήσουν τόση ενέργεια ώστε μοιάζει σχεδόν ακατόρθωτο να μπορέσει να καταρτίσει παράλληλα η ΕΕ το σχέδιο «μόνος στο σπίτι».
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΣΟΚ. Αυτή λέει ότι η Ευρώπη θα υποχρεωθεί να κάνει το μεγάλο βήμα θέλοντας και μη εξαιτίας του απομονωτισμού των ΗΠΑ. Θα προσαρμοστεί δηλαδή στην πραγματικότητα. Θα μπορέσει, όμως, να αντιμετωπίσει επιτυχώς τους κλέφτες που θέλουν να μπουν μέσα και να τα κάνουν ρημαδιό; Η συνέχεια όχι στην οθόνη, αλλά την πραγματική ζωή.
Φωτό: Γηραιά αλλά με καρδιά μικρού παιδιού. Πηγή: youtube.com
-
The Times
Ιστορίες/ Από άστεγος, πλούσιος κληρονόμος (ξανά)
Είναι ο άνθρωπος που κοιμόταν τα τελευταία 12 χρόνια της ζωής του σε έναν σιδηροδρομικό σταθμό – κι αφού είχε φάει 250.000 ευρώ που είχε κληρονομήσει από τον πατέρα του στον τζόγο. Αλλά ο Τζάνι Ντι Ρόκο, 47 χρονών με σπουδές στο πανεπιστήμιο του Ουρμπίνο, είναι ένας τυχερός άνθρωπος. Γιατί μία ημέρα που καθόταν άστεγος και άφραγκος στον σιδηροδρομικό σταθμό του Ράπαλο, έμαθε ότι κληρονόμησε τη θεία του Ελιζαμπέτα, η περιουσία της οποίας υπολογίζεται σε μερικά εκατομμύρια ευρώ. Η θεία, γράφουν οι Times, πέθανε πριν από έναν μήνα, ενώ δυο μήνες νωρίτερα είχε χάσει τον μοναδικό της γιο.
Ο Τζάνι Ντι Ρόκο δεν είναι μόνο ένας τυχερός άνθρωπος. Είναι και ιδιαίτερος. Στους δημοσιογράφους δήλωσε ότι η πρώτη του νύχτα σε κρεβάτι έπειτα από όλα αυτά τα χρόνια στο παγκάκι ήταν εξαιρετικά άβολη. Και λίγο νοσταλγεί τις παλιές του νύχτες: «Ολοι προσπαθούν να επικοινωνήσουν μαζί μου, είναι σαν με χτύπησε μετεωρίτης. Ισως η ζωή μου να ήταν καλύτερη πριν». Λέει ακόμη ότι τα πλούτη ποτέ δεν τον ενδιέφεραν. «Ποιος έχει κοιμηθεί κάτω από τα αστέρια με θέα τον πύργο του Αϊφελ; Εγώ». Και ποιο είναι το όνειρό του τώρα; «Να φτιάξω μια βιβλιοθήκη με βιβλία όλων των ειδών. Λατρεύω το διάβασμα». Μα τι τύπος…
Φωτό: Πόσες πιθανότητες του δίνετε να γυρίσει πίσω; Πηγή: lastampa.it
-
The Verge
Τεχνολογία/ Ενας Νέστορας για τους αφηρημένους
Εως τώρα οι καθηγητές έπρεπε να περιφέρονται ανάμεσα στα θρανία για να τσακώνουν τους αφηρημένους φοιτητές. Στο εξής, όμως, θα έχουν τη βοήθεια του Νέστορα. Και τι είναι ο Νέστορας; Ενα σύστημα αναγνώρισης προσώπου που θα τοποθετηθεί στο γαλλικό PSB Business School για να συλλαμβάνονται τα φοιτητικά χασμουρητά. Σύμφωνα με το Verge, ο Νέστωρ χρησιμοποιεί μια webcam με τη βοήθεια της οποίας αναλύει την κίνηση των ματιών και τις εκφράσεις του προσώπου καταλαβαίνοντας εάν οι φοιτητές παρακολουθούν με προσοχή ή εάν έχουν αλλού το μυαλό τους. Το σύστημα θα εφαρμοστεί αρχικά σε δυο διαδικτυακά μαθήματα, ενώ κάποια στιγμή θα εγκατασταθεί και στην αίθουσα. Διδασκαλίας ή βασανιστηρίων;
Φωτό: Δήθεν μέσα στη δίψα για μάθηση αυτός. Πηγή: The Verge
-
Business Insider
Ιδιωτικά τζετ/ Ενα νέο παιχνιδάκι στη λίστα
Είναι μικρό αλλά και πολύ δυνατό, ενώ στοιχίζει μόλις 1,96 εκατομμύρια δολάρια – «μόλις» εάν λάβει υπόψη του κανείς ότι οι ανταγωνιστές του, HondaJet και Embraer Phenom 100, στοιχίζουν τα διπλάσια. Κι αυτός είναι ένας σοβαρός λόγος για να μπει το «Cirrus Vision Jet», το τελευταίο από τα αεροσκάφη που προορίζονται για ιδιώτες, στη λίστα με τα «παιχνιδάκια» των πλούσιων.
Για την ολοκλήρωσή του μέχρι βαθμού τελειοποίησης χρειάστηκαν δέκα χρόνια, η πρώτη δοκιμαστική πτήση πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2016, ενώ λίγους μήνες αργότερα ήρθε και η πιστοποίηση από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπλοΐας (FAA). Τα χαρακτηριστικά του; Οπως αναφέρει το Business Insider, είναι το πρώτο ιδιωτικό τζετ με αεροκινητήρα, μπορεί να φτάσει σε ύψος 28.000 ποδιών και η μέγιστη ταχύτητά του ξεπερνά τα 345 μίλια την ώρα. Επιπλέον, μπορεί να ταξιδέψει από τη μία άκρη της Αμερικής στην άλλη χωρίς διακοπή, ενώ η καμπίνα του μπορεί να φιλοξενήσει πέντε ενήλικες και δυο παιδιά.
Τι μας νοιάζουν όλα αυτά; Μα η εταιρία που κατασκευάζει αυτό το παιχνιδάκι έχει δεχτεί ήδη 600 παραγγελίες.
Φωτό: Και σε διάφορα χρώματα. Πηγή: Business Insider/ Cirrus Aircraft
Η Repubblica για τον ρεαλισμό μιας ευρωπαϊκής διακήρυξης ανεξαρτησίας / Οι Times για έναν πολύ τυχερό, αλλά και ιδιαίτερο άνθρωπο / Το Verge για το λογισμικό που μπορεί να γίνει φοιτητικός εφιάλτης / Και το Business Insider…