308
Λουλούδια προς τιμή των θυμάτων αφήνει κάποιο πρόσωπο στο Σότσι | REUTERS/Maxim Shemetov

Βλάβη στα πτερύγια των φτερών του Τουπόλεφ δείχνουν τα πρώτα ευρήματα

Protagon Team Protagon Team 28 Δεκεμβρίου 2016, 12:41
Λουλούδια προς τιμή των θυμάτων αφήνει κάποιο πρόσωπο στο Σότσι | REUTERS/Maxim Shemetov

Βλάβη στα πτερύγια των φτερών του Τουπόλεφ δείχνουν τα πρώτα ευρήματα

Protagon Team Protagon Team 28 Δεκεμβρίου 2016, 12:41

Ενδείξεις ότι η πτώση του αεροσκάφους Τουπόλεφ στη Μαύρη Θάλασσα οφείλεται σε σοβαρό μηχανικό πρόβλημα προκύπτουν από την προκαταρκτική ανάλυση των δεδομένων από το πρώτο μαύρο κουτί.

Την Τετάρτη εντοπίστηκε και το δεύτερο μαύρο κουτί, αν και δεν κατέστη δυνατόν να ανασυρθεί, κάτι που αναμένεται να φωτίσει ακόμη περισσότερο τα αίτια της αεροπορικής τραγωδίας.

Ο ένας καταγραφέας βρέθηκε σε βάθος 17 μέτρων και σε απόσταση 1.600 μέτρων από την ακτή της Μαύρης Θάλασσας, κοντά στο Σότσι.

Από το ρωσικό υπουργείο Αμυνας επιβεβαιώνουν ωστόσο ότι εντοπίστηκε μόνο ένας καταγραφέας. Σε κάθε περίπτωση όμως η ανάλυση των στοιχείων θα γίνει στη Μόσχα.

Για την ώρα οι ρώσοι εμπειρογνώμονες  πιστεύουν ότι μια βλάβη στα πτερύγια των φτερών (flaps) προκάλεσε την πτώση του αεροσκάφους στη θάλασσα ελάχιστα λεπτά από την απογείωσή του το πρωί της Κυριακής στο Σότσι.

Ρωσική ειδησεογραφική ιστοσελίδα μετέδωσε μάλιστα και απομαγνητοφώνηση από τις τελευταίες στιγμές της πτήσης με τον έναν από τους δύο πιλότους να αναφέρει στον άλλο το πρόβλημα στα πτερύγια και να λέει: «κυβερνήτη, θα πέσουμε».

Το αποτέλεσμα ήταν το αεροσκάφος να μην καταφέρει να πάρει ύψος και να πέσει στη θάλασσα όπου και συνετρίβη.

Στο αεροσκάφος επέβαιναν 92 άτομα, τα οποία όλα έχασαν τη ζωή τους. Στην πλειοψηφία τους ήταν μέλη της χορωδίας του Κόκκινου Στρατού, ενώ μαζί τους υπήρχαν και δημοσιογράφοι και κάποιοι πολίτες. Μετέβαιναν στη Συρία όπου επρόκειτο να δώσουν συναυλία για τα ρωσικά στρατεύματα στη χώρα.

Μέχρι στιγμής έχουν ανασυρθεί οι σοροί μόλις 12 επιβαινόντων.

Τα αεροσκάφη Tu-154 πετούσαν για δεκαετίες σε αεροπορικές εταιρείες στην Σοβιετική Ενωση και τη Ρωσία, ωστόσο τώρα ο μόνος χρήστης τους είναι ρωσικές κρατικές υπηρεσίες.

Για προληπτικούς λόγους μετά από το ατύχημα καθηλώθηκαν όλα τα αεροσκάφη αυτού του τύπου.

Οπως σημειώνει το Reuters, το ενδεχόμενο η πτώση του Τουπόλεφ να οφείλεται σε μηχανική βλάβη στα πτερύγια θα θέσει εν αμφιβόλω το μέλλον των γερασμένων αεροσκαφών. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε κατασκευαστεί το 1983 και είχε επισκευαστεί εκτεταμένα το 2014.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...