Το βράδυ της Κυριακής ψιλόβρεχε στο Μοναστηράκι, αλλά έβρεχε για τα καλά μέσα στον σταθμό του ΗΣΑΠ. Η στέγη έσταζε από παντού και ο κόσμος συνωστιζόταν σε σημεία όπου μπορούσε να καλυφθεί και να μείνει στεγνός. Με σοκ και δέος παρατηρούσε τη βροχή στον χώρο αναμονής, στην αποβάθρα. Σήκωνε το κεφάλι, έβλεπε και τη στέγη η οποία έχει ξεχαρβαλωθεί και χάσει κάθε ίχνος αξιοπρέπειας.
Την ώρα που ο συρμός βρισκόταν στο Θησείο, ακούστηκε η φωνή του οδηγού αυστηρή. «Την προσοχή σας, παρακαλώ. Λόγω προβλήματος στον σταθμό του Ταύρου, δεν θα πραγματοποιηθεί στάση». Η γυναίκα δίπλα ρώτησε σε σπασμένα ελληνικά τι είπε ο οδηγός και κατόπιν το εξήγησε στα ρώσικα στο παιδάκι που συνόδευε. «Επαναλαμβάνω» επέμεινε σε λίγο ο οδηγός. «Δεν θα πραγματοποιηθεί στάση στον Ταύρο λόγω τεχνικού προβλήματος!» Λίγο πριν φτάσουμε στον Ταύρο, ένας επιβάτης σηκώθηκε και πλησίασε στην πόρτα. «Επόμενη στάση – Ταύρος, Next station – Tavros» είπε η ηχογραφημένη φωνή. Ο επιβάτης στην πόρτα έμεινε να κοιτάζει το τρένο να περνά από τον σκοτεινό σταθμό, χωρίς να σταματά. Κοίταξα γύρω: πολλοί από τους επιβάτες στο βαγόνι δεν ήταν Ελληνες, κάποιοι σίγουρα δεν καταλάβαιναν καν τη γλώσσα. Πόσο μάλλον μια βιαστική και αγχώδη ανακοίνωση του οδηγού.
Στον σταθμό όπου κατέβηκα η ηχογραφημένη γυναικεία φωνή προειδοποιούσε: «Προσοχή παρακαλώ! Ενημερώνουμε το επιβατικό κοινό ότι ο ανελκυστήρας στο Μοναστηράκι βρίσκεται εκτός λειτουργίας λόγω τεχνικού προβλήματος». Και μετά: «Προσοχή παρακαλώ! Ενημερώνουμε το επιβατικό κοινό ότι ο ανελκυστήρας στο σταθμό Πευκάκια βρίσκεται εκτός λειτουργίας λόγω τεχνικού προβλήματος». Είχε κι άλλο: «Προσοχή παρακαλώ! Ενημερώνουμε το επιβατικό κοινό ότι ο ανελκυστήρας στο Νέο Φάληρο βρίσκεται εκτός λειτουργίας λόγω τεχνικού προβλήματος».
Από το πρωί της Παρασκευής είχε παρουσιαστεί πρόβλημα λόγω υψηλής θερμοκρασίας στις γραμμές στις οποίες κινείται το μετρό από τη Δουκίσσης Πλακεντίας προς το αεροδρόμιο. Το βράδυ της Παρασκευής, η γυναικεία φωνή στον σταθμό του Κεραμεικού ενημέρωνε. «Προσοχή παρακαλώ! Ενημερώνουμε το επιβατικό κοινό ότι τα δρομολόγια από τον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας προς το αεροδρόμιο δεν πραγματοποιούνται προσωρινά, λόγω τεχνικού προβλήματος. Οι επιβάτες μπορούν να εξυπηρετούνται με το δρομολόγιο του λεωφορείου Χ95 από τους σταθμούς Σύνταγμα, Εθνική Αμυνα και Νομισματοκοπείο». Στο μεταξύ, όμως, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στις γραμμές της οποίας κινείται το μετρό από τη Δουκίσσης Πλακεντίας προς το αεροδρόμιο, είχε εκδώσει ανακοίνωση ότι το πρόβλημα είχε τακροποιηθεί, οπότε ο προαστιακός εκτελούσε τα δρομολόγια. Η γυναικεία φωνή, όμως, δεν το είχε μάθει, προφανώς.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από την άλλη, στην ανακοίνωσή της ευχαριστούσε το επιβατικό κοινό «για την κατανόηση και την ψυχραιμία που επέδειξε κατά τη διάρκεια της αναστάτωσης που προέκυψε από αστοχία στην υποδομή, για την οποία ουδεμία ευθύνη φέρει». Πράγματι, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν φέρει ευθύνη για την αστοχία υλικού των γραμμών, αν και δεν υπάρχει ούτε ένας επιβάτης στον πλανήτη ο οποίος να ταλαιπωρείται και να ενδιαφέρεται για το ποιος κρύβεται στο βάθος της ευθύνης. Την ευθύνη φέρει ο ΟΣΕ, πηγές από τον οποίο μας διαβεβαίωσαν ότι επρόκειτο για μια «αστοχία υλικού σε ένα κλειδί», η οποία εμφανίστηκε μόλις η θερμοκρασία έπιασε τους 38ο Κελσίου. Ωστόσο, αυτό δεν εμπνέει καμιά ανησυχία, ούτε φόβους για περαιτέρω βλάβες.
Ούτε στη ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε.) ανησυχούν για την κατάσταση των σταθμών του ΗΣΑΠ και του μετρό. «Εχουμε 60 σταθμούς» λένε στο protagon πηγές από την ΣΤΑΣΥ. «Είναι φυσικό να εκδηλώνονται βλάβες που, πάντως, αποκαθίστανται. Δεν υπάρχει κανένα απολύτως θέμα ασφαλείας» τονίζουν.
Εχει την πλάκα του, τελικά, να κινείσαι στην Αθήνα με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Αρκεί να μη βιάζεσαι και πολύ, να είσαι fit, να μην είσαι ΑμεΑ, να μην κουβαλάς καρότσι με παιδί και να μην έχεις βαλίτσες να μεταφέρεις, ώστε να μην επηρεάζεσαι και πολύ από τις ανακοινώσεις βλαβών «λόγω τεχνικού προβλήματος»…
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News