Η Μπάρμπι κουβεντιάζει με τις φίλες της σε ένα ροζ σαλόνι. Είναι όλες όμορφες, ψηλόλιγνες και ντυμένες με την τελευταία λέξη της μόδας. Είναι σα να βλέπεις κοινόβιο μοντέλων, κάτι σαν το σπίτι του Next Top Model, με τη διαφορά ότι η μοντελοπαρέα της Μπάρμπι που δείχνει το κινούμενο σχέδιο στο οποίο μ’ έριξε το ζάπινγκ, είναι πιο όμορφη κι απ’ τις θεές που διαγωνίζονται στο ριάλιτι.
Στην επόμενη σκηνή, τα αψεγάδιαστα Μπαρμποκόριτσα διασχίζουν ένα διάδρομο, που στο τέρμα του έχει μια πόρτα. Η αρχηγός Μπάρμπι την ανοίγει κι εκεί παθαίνω την πλάκα της ζωής μου. Η πόρτα κρύβει πίσω της μια ντουλάπα, που τέτοια δεν έχω ξαναδεί ούτε στα όνειρά μου: τεράστια, όσο 3 σπίτια μαζί, τίγκα στο ρούχο και το παπουτσικό. Τα Μπαρμποκόριτσα ξεχύνονται στην ντουλάπα-έπαυλη αλαλάζοντας από χαρά και αρχίζουν να δοκιμάζουν ρούχα πάνω στα εξωπραγματικά κορμιά τους.
Επαθα σοκ. Εγώ, η Λίλα, που είμαι 30φεύγα χρονών. Ξαφνικά, ένιωσα λαχτάρα και θλίψη μαζί. Λαχτάρα για κατανάλωση, να βγω στην αγορά και να πάρω 150 φορέματα και 250 μπλούζες και ταυτόχρονα, θλίψη, γιατί ακόμα κι αν μπορούσα να τ’ αποκτήσω όλα αυτά, δεν θα μπορούσα να τα βάλω πάνω στο σώμα μιας Μπάρμπι, θα τα έβαζα πάνω στο σώμα μιας Λίλας.
Το πραγματικό σοκ βέβαια, το παθαίνουν πολύ μικρότερα κοριτσάκια από μένα, κοριτσάκια που βλέπουν τέτοιες σκηνές στα, υποτίθεται, αθώα κινούμενα σχέδια. Και μετά, ντύνοντας και χτενίζοντας την Μπάρμπι τους, ονειρεύονται να γίνουν όπως κι αυτή. Αψεγάδιαστες πανομοιότυπες κούκλες.
Τα κορίτσια βλέπουν και περιοδικά και βίντεο κλιπ και εκπομπές και σχεδόν παντού, το κάλλος υπερέχει. Και όσο πιο εντυπωσιακό το κάλλος, τόσο πιο πολύ μας σκλαβώνει
Γι’ αυτό η απόφαση της Mattel, να λανσάρει νέους τύπους κούκλας με πιο ρεαλιστική εμφάνιση, είναι τόσο θετική. Μισό αιώνα μετά τη γέννηση της Μπάρμπι, η κούκλα αποκτά καμπύλες, μπορεί να είναι παχουλή, μικροκαμωμένη ή πολύ ψηλή, με ποικιλία στο σωματότυπο, στους τόνους του δέρματος και στο στιλ. «Είμαι μια γραμμή που αντικατοπτρίζει σε μεγαλύτερο βαθμό αυτό που βλέπουν γύρω τους τα κορίτσια σε ολόκληρο τον κόσμο» εξηγεί η Εβελιν Ματσόκο που ηγείται του τμήματος.
Βέβαια, τα κορίτσια βλέπουν και κινούμενα σχέδια όπως αυτό που περιέγραψα πριν. Βλέπουν και περιοδικά και βίντεο κλιπ και εκπομπές και σχεδόν παντού, το κάλλος υπερέχει. Και όσο πιο εντυπωσιακό το κάλλος, τόσο πιο πολύ μας σκλαβώνει, τόσο πιο πολύ το εκθειάζουμε.
Και οι επικριτές της Μπάρμπι δεν πείστηκαν: «Φυσικά και τα κορίτσια μπορούν να κάνουν τα πάντα. Εκτός από εκείνα που είναι παχουλά. Ή δεν είναι λευκά. Ή είναι ο,τιδήποτε διαφορετικό από τη κλασική, με τρομακτικά τέλειες αναλογίες Μπαρμπι» είπαν σχολιάζοντας τη διαφήμιση της εταιρείας.
Η αλήθεια είναι ότι ο ανταγωνισμός της ανθρώπινης Μπάρμπι με την υπέρ-γκόμενα αδελφή της θα είναι δύσκολος. Οπωσδήποτε όμως, είναι μια καλή εξέλιξη για μας, τα καρα-αγχωμένα με την εμφάνισή μας κοριτσάκια του κόσμου.
ΥΣ: Κοίτα όμως πόσο άσχημο είναι το αποτέλεσμα όταν ένας αληθινός άνθρωπος προσπαθεί να μοιάσει με ψεύτικη κούκλα. (Το τερατοκουκλάκι της φωτογραφίας το λένε Valeria Lukyanova. Είναι μια απ’ τις εκατοντάδες Human Barbie, τα κορίτσια δηλαδή που θέλουν να μοιάσουν στη γνωστή κούκλα.)
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News