Να μπεις στο μυαλό των Κυπρίων που προσβλήθηκαν από τη λέξη «κατεχόμενα» είναι σχετικά εύκολο. Ολοι όσοι ρώτησα μου είπαν σχεδόν το ίδιο: ότι είναι ασέβεια να θίγεις ένα τόσο ευαίσθητο θέμα. Βέβαια, αν το να τριγυρνάς στα Κατεχόμενα είναι πράγματι ένα είδος προδοσίας τότε δικαιώνεται ο στίχος «σκάρτη γκόμενα». Δηλαδή αν η εν λόγω γκόμενα μαζί με τον Παντελίδη έχει προδώσει και ολόκληρη τη Μεγαλόνησο, τότε προς τι η οργή εναντίον του τραγουδιστή; Ο Παντελίδης έχει δίκιο που την ξεφτυλίζει. Και οι Κύπριοι κάνουν λάθος που δεν συντάσσονται μαζί του.
Από την άλλη, αν τα Κατεχόμενα προκαλούν τέτοιους εθνικούς και συναισθηματικούς κραδασμούς (λογικό με τόσο αίμα και τόση Ιστορία), θα έπρεπε οι Κύπριοι να κατακλύζονται από ιερή αγανάκτηση και για όσους Ελληνοκύπριους «τριγυρνάνε» στα Κατεχόμενα για να επισκεφτούν κάποιο από τα αναρίθμητα καζίνο που ευδοκιμούν εκεί. Ομως από όσο γνωρίζω αυτό δεν έχει προκαλέσει τόσο καιρό εθνικό σάλο.
Επίσης, το να μπεις στο μυαλό συντάσσονται με το «ιερό κράξιμο» εναντίον του Παντελίδη επειδή τον σιχαίνονται είναι επίσης εύκολο. Ο θόρυβος που δημιουργήθηκε από το τραγούδι, είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία του τύπου «βλάκας τραγουδιστής επιτέλους κάνει την χοντράδα οπότε ευκαιρία να τον πετροβολήσουμε». Βέβαια και εκεί, το γεγονός ότι δίπλα στην ανάρτηση που εγκαλεί τον καλλιτέχνη («καλλιτέχνη»… λέμε τώρα) για έλλειψη εθνικού ήθους, εμφανίζονται συνήθως αναρτήσεις όπου η «τάδε τραγουδίστρια σαρώνει το Internet με την ημίγυμνη φωτογραφία της». Πράγμα που κάνει την ιερή ηθική αγανάκτηση για τον Παντελίδη λιγότερο πειστική. Αλλά πάλι ο καθένας ό,τι μπορεί πουλάει. Οπότε, κατανοητό και αυτό.
Στο ιδιόμορφο σύμπαν του Παντελίδη οι γυναίκες που αξίζουν τον χαρακτηρισμό «σκάρτες», είναι α) όσες δεν θέλουν να είναι πλέον μαζί του, πιθανότατα διότι έχουν βαρεθεί τη μίρλα του και β) όσες τον έχουν εγκαταλείψει για κάποιον που γουστάρουν περισσότερο και γκρινιάζει λιγότερο
Εκεί όμως που υπάρχει πραγματικό αδιέξοδο, εκεί που η λογική βρίσκεται σε κατάσταση πλήρους ομηρείας είναι όταν προσπαθήσεις να μπεις στο μυαλό του Παντελίδη του ίδιου. Να καταλάβεις τι ακριβώς περιγράφει με τον στίχο: «Με συγχωρείς για τα επόμενα μα έχω εξετάσει τα ενδεχόμενα / πλέον θυμίζεις σκάρτη γκόμενα που τριγυρνά στα Κατεχόμενα»
Κατ’ αρχήν, είναι σαφές ότι ο Παντελίδης δεν έχει καταλάβει γιατί είναι κακό να ομοιοκαταληκτείς το «γκόμενα» με τα «Κατεχόμενα». Eνας Kύπριος μου εξήγησε ότι είναι σαν να ομοικοαταληκτείς την περιγραφή ενός σεξουαλικού οργίου με την σφαγή του Διστόμου. Κατανοητό. Αλλά αν ξεχάσουμε όλα τα συμπαραμαρτούντα, ο στίχος αυτός καθεαυτός τι νόημα βγάζει;
Ας ξεκινήσουμε από τα εύκολα. Την ίδια την πέτρα του σκανδάλου, τη «σκάρτη γκόμενα». Στο ιδιόμορφο σύμπαν του Παντελίδη οι γυναίκες που αξίζουν τον χαρακτηρισμό «σκάρτες», είναι α) όσες δεν θέλουν να είναι πλέον μαζί του, πιθανότατα διότι έχουν βαρεθεί τη μίρλα του και β) όσες τον έχουν εγκαταλείψει για κάποιον που γουστάρουν περισσότερο και γκρινιάζει λιγότερο.
Αρα συμπέρασμα πρώτο: η γκόμενα τον έχει εγκαταλείψει (ως σκάρτη που είναι) και τριγυρνά στα Κατεχόμενα. Γιατί όμως ειδικά στα Κατεχόμενα; Τα έχει φτιάξει με κάποιον από αυτούς που παίζουν στα καζίνο και τριγυρνά μαζί του; Πάει μόνη της; Τον εγκατέλειψε για κάποιον Τουρκοκύπριο; Και για ποιό λόγο; Μήπως είναι διπλή πράκτορας; Τι ξέρει ο Παντελίδης; Και γιατί κρατάει το στόμα του κλειστό και δεν μας αποκαλύπτει (για δικό του καλό κυρίως) τι σκατά παίζει στα Κατεχόμενα με τη συγκεκριμένη;
Oμως στο σημείο αυτό έρχεται μια άλλη λεπτομέρεια να περιπλέξει ακόμα περισσότερο τα πράγματα: Το ρήμα «θυμίζεις» πριν το «σκάρτη γκόμενα». Αυτό αφήνει υπόνοιες ότι δεν είναι η ίδια που τριγυρνά στα Κατεχόμενα. Oτι πολλές γκόμενες (σκάρτες πάνταβρίσκονται στο συγκεκριμένο μέρος. Και όλες έχουν κοινά χαρακτηριστικά.
Ποια είναι όμως αυτά τα χαρακτηριστικά; Σε τι διαφέρουν οι σκάρτες γκόμενες που τριγυρνάνε στα Κατεχόμενα από τις σκάρτες που δεν τριγυρνούν στα Κατεχόμενα αλλά παραμένουν στην ελληνοκυπριακή πλευρά; Και κυρίως γιατί ο Παντελίδης δεν μας λέει πώς να τις ξεχωρίζουμε για να μην πέσουμε κι εμείς θύματα;
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News