322
|

Για τον “Ορέστη” στην Επίδαυρο

Λίνα Παπαδάκη 5 Αυγούστου 2010, 07:16

Για τον “Ορέστη” στην Επίδαυρο

Λίνα Παπαδάκη Λίνα Παπαδάκη 5 Αυγούστου 2010, 07:16

Slide show: δείτε τις φωτογραφίες της Μαρίας Μαράκη.

Την Παρασκευή η Επίδαυρος είχε ζέστη. Το καφέ στην είσοδο ήταν γεμάτο. Όλη η ντριμ τιμ του ελληνικού θεάτρου είχε πιάσει από νωρίς στασίδι. Εννιά παρά κάθονταν ακόμη στις «θέσεις» τους οι Καραμπέτη και Φωτόπουλος, Ρήγος και Ματσούκα στα σκαλάκια υπερκινητικοί και χαμογελαστοί, όρθιοι κι αγχωμένοι οι γονείς, Τσαλίκη – Μπέζος που θα ‘βλεπαν την κόρη τους στη σκηνή και ο υπουργός Πολιτισμού Παύλος Γερουλάνος χωρίς σακάκι, κομψός και κοινωνικός, παρά το μέγα θέμα της ΕΡΤ που είχε σκάσει εκείνες τις ώρες.

Οι παρέες που ανέβαιναν αγκαζέ προς τις κερκίδες δεν σχολίαζαν χαμηλόφωνα τις ενδυματολογικές επιλογές των διασήμων και τις φιλίες των τραπεζιών .Η προηγούμενη Παρασκευή είχε το άγχος της βενζίνης και η απόσταση Αθήνα – Επίδαυρος δεν είναι αμελητέα.

Το αρχαίο θέατρο συγκέντρωσε περισσότερους από όσους περίμεναν. Ορέστης, Εθνικό, Χουβαρδάς, Κουρής, Γουλιώτη, Στέργιογλου, Καραζήσης στους πρωταγωνιστικούς “ρόλους”.

Περασμένες εννιά, τα φώτα δεν είχαν σβήσει, οι τελευταίοι ιδρωμένοι κάθονταν στο «γράμμα» τους και μια ομάδα νεαρών «τουριστών» εισβάλλει στο σκηνικό και παίζει με τη θυμέλη. Με σακίδια στον ώμο, προβάριζαν σκηνές και υποδύονταν τραγικούς ήρωες.

Τα παιδιά έμειναν στο χώρο και μετά την αναγγελία ότι η παράσταση αρχίζει. Άργησε το κοινό να καταλάβει ότι αυτό ήταν το εύρημα του σκηνοθέτη. Ο χορός. Η σύγχρονη ματιά στον αρχαίο μύθο. Κάποιοι αποδοκίμασαν φωνάζοντας δυνατά, λίγοι εγκατέλειψαν νωρίς, στο τέλος όμως οι πολλοί χειροκρότησαν παρατεταμένα προσκαλώντας τον θίασο να ‘ρθει κοντά τους και να υποκλιθεί αρκετές φορές. Οι φωνές των ηθοποιών ήταν βροντερές, η απόδοση προσεγμένη που δεν άφηνε κενά περιεχομένου και η πλοκή ξετυλιγόταν με αμείωτο ενδιαφέρον.

Ο νεωτερισμός του Χουβαρδά δεν αφαίρεσε τίποτα από τη σπουδαιότητα του δράματος και έσπρωξε κυρίως τους δύο κεντρικούς ήρωες, τον Ορέστη – Κουρή και την Ηλέκτρα – Γουλιώτη, σε δυνατές ερμηνείες, λόγου και κίνησης.
Ο πειραματισμός όταν δεν σε φοβίσει, σε εξελίσσει. Αρκεί να μη φύγεις νωρίς.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News