489
|

After sex selfies

Εύα Στάμου Εύα Στάμου 8 Απριλίου 2014, 00:21

After sex selfies

Εύα Στάμου Εύα Στάμου 8 Απριλίου 2014, 00:21

Η σεξουαλική μας ζωή, σε αντίθεση με την επαγγελματική και την κοινωνική, κινείται ανάμεσα στην ιδιωτική και τη δημόσια σφαίρα. Είμαστε προσεκτικοί σε όσα επιλέγουμε να προβάλλουμε δημόσια για τις σεξουαλικές προτιμήσεις, φαντασιώσεις και επαφές μας. Μιλάμε ανοιχτά για τους φίλους, τους γνωστούς ή τους συνεργάτες μας αλλά οι περισσότεροι από εμάς είχαμε ή έχουμε εραστές που για διάφορους λόγους (μεγάλη διαφορά ηλικίας, κοινωνικής ομάδας, ακόμα και εμφάνισης) δεν θα καλούσαμε στο κυριακάτικο οικογενειακό μας τραπέζι.

Η μυστικότητα βέβαια αυτή καθιστά ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και ερεθιστική τη σεξουαλική ζωή μας για τους άλλους.

Τι συμβαίνει όμως στην εποχή των after sex selfies, που κατακλύζουν το Instagram; Η νέα μόδα έχει πάρει έκταση ανάμεσα στους νέους που προφανώς επηρεασμένοι από τα sex videos διασημοτήτων, που κυκλοφορούν κατά καιρούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την υπερσεξουαλική ατμόσφαιρα των μουσικών video clips, και φυσικά την πορνογραφία, φωτογραφίζονται αμέσως μετά την ερωτική επαφή και ανεβάζουν τις φωτογραφίες στο Instagram. Στην πλειοψηφία τους γλυκές, χαριτωμένες ή αδιάφορες φωτογραφίες συνηθισμένων νέων, τίποτα ακραίο ή πρόδηλα ερεθιστικό.

Έχω την εντύπωση ότι ο σκοπός δεν είναι κυρίως η πρόκληση αλλά η επιθυμία των χρηστών να ανήκουν, η επιβεβαίωση της «φυσιολογικότητάς» τους. «Είμαι νέος», «είμαι ερωτευμένος» ή απλά «ποθώ κάποιον για ένα βράδυ», «νιώθω ερωτικά» και ιδού η απόδειξη. Και για όποιον νομίζει ότι όλα αυτά είναι αυτονόητα, πιστεύω ότι δεν είναι τόσο απλό κι εύκολο να αντιλαμβάνεται κάποιος τον εαυτό του ως ερωτικό υποκείμενο και να το εκφράζει, ακόμα και με τόσο ανώριμο και τυποποιημένο πλέον τρόπο.

Η άποψή μου είναι ότι αυτά τα selfies εiναι κυρίως άλλη μια έκφραση της ανάγκης αρκετών νέων να ανήκουν, να «φαίνονται» και να γίνονται αποδεκτοί από την κοινωνική τους ομάδα. Υπάρχει και μια άλλη άποψη που συναντάται τις τελευταίες μέρες στον διεθνή τύπο, σύμφωνα με την οποία η επιφανειακότητα των σχέσεων και η επιπολαιότητα των νεαρών χρηστών, δείχνουν απουσία σεβασμού για την ιδιωτικότητα της σεξουαλικής πράξης, παραβίαση των ηθικών ορίων και γι αυτό η νεα μόδα είναι κατακριτέα.

Γεγονός είναι ότι ζούμε σε μια σωματική κοινωνία, όπου ο καθένας από μας χρησιμοποιεί πρωτίστως το σώμα του για να εκφράσει την ταυτότητά του. Στους νέους κάτω των τριάντα το χαρακτηριστικό αυτό είναι εντονότερο καθώς η πτώση του επιπέδου της παιδείας -και η συνακόλουθη αδυναμία πολλών να εκφράσουν με λόγια ό,τι νιώθουν- όπως και η άνοδος της ρητορικής της βίας που συχνά εμπλέκεται ή διαμορφώνει τις σεξουαλικές συνήθειες, επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο που εκδηλώνεται και η αποτύπωση της σεξουαλικότητας.

Αυτό όμως που δεν μπορεί να συλλάβει καμία φωτογραφία είναι η σκέψη που κάνει την πράξη ερωτική. Ακόμα κι αν απαθανατίζει τις πιο προσωπικές στιγμές, κανένα selfie δεν μπορεί να αποτυπώσει τη φαντασία των εραστών και τον τρόπο που αυτή εκδηλώνεται μέσα από τα λόγια που ψιθυρίζουν και τα όσα ζητούν, ρωτούν ή υπόσχονται, κατά την σωματική επαφή. Ίσως αυτό που δεν καταλαβαίνουν ακόμα κάποιοι, που βλέπουν τον αντικατοπτρισμό τους στα προϊόντα της τεχνολογίας, είναι ότι στον έρωτα, όπως λέει ο ποιητής, «το κορμί μου είναι μόνο η αφορμή».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News