432
|

Τα καλά της κρίσης ξεκινούν από το στομάχι

Avatar Βαγγέλης Γεωργίου 15 Οκτωβρίου 2011, 07:37

Τα καλά της κρίσης ξεκινούν από το στομάχι

Avatar Βαγγέλης Γεωργίου 15 Οκτωβρίου 2011, 07:37

Το μόνιμο πρόβλημα όλων: τι θα τσιμπήσω σήμερα. Οι περισσότεροι φεύγουν πρωί πρωί από το σπίτι και επιστρέφουν το βράδυ. Πάνω από τρείς στους δέκα δεν παίρνουν το πρωινό τους που θεωρείται το βασικότερο γεύμα της ημέρας. Βέβαια και αυτοί λένε ότι τρώνε πρωινό, εννοούν ένα κουλούρι και έναν καφέ.

Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρα Διατροφής, το ΚΕ.Π.ΚΑ. διεξήγαγε έρευνα, κατά τη διάρκεια του Σεπτέμβρη, για να διαπιστώσει τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης, στη διατροφή και στις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών. Στην έρευνα, συμμετείχαν 1250 καταναλωτές, από όλη την Ελλάδα.

Το ποσοστό των καταναλωτών που γευματίζουν συχνά (2-4 ανά εβδομάδα) εκτός σπιτιού μειώθηκε από 35,04% το 2006 σε 28,32% το 2011. Εδώ, φαίνονται, καθαρά, οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δεν υποχώρησαν, οι τιμές, στα καταστήματα εστίασης. Οι καταναλωτές, στη χώρα μας, λαμβάνουν, περίπου 2,5 γεύματα, ανά μέρα, ενώ θα έπρεπε να λαμβάνουν τουλάχιστον 3 γεύματα. Το καλό είναι ότι η κατανάλωση χοιρινού, αναψυκτικών, τηγανητών πατατών μειώνεται, ενώ η κατανάλωση γάλακτος, τυροκομικών, ψαριών και οσπρίων αυξάνεται. Η οικονομική κρίση φαίνεται ότι έκανε τους καταναλωτές της χώρας μας να επιστρέψουν, πιο κοντά, στη μεσογειακή διατροφή, που αποτελεί την παραδοσιακή μας διατροφή. Τα γλυκά, τα όσπρια, τα ζυμαρικά, το κοτόπουλο και τα αυγά καταναλώνονται λίγες φορές την εβδομάδα ενώ η κατανάλωση αρνιού και κατσικιού περιορίζεται, σε μια φορά το μήνα.

Όσον αφορά την αγοραστική μας «παιδεία», ενώ πριν 5 χρόνια το η ακρίβεια δεν ήταν τόσο σημαντικό πρόβλημα σήμερα σχεδόν το 45% των καταναλωτών δηλώνει ότι θεωρεί τα τρόφιμα ακριβά! Αυτό εξηγείται και με την αλλαγή διατροφικών συνηθειών στο 65,44% των καταναλωτών, λόγω της οικονομικής κρίσης. Βέβαια 7 και πλέον στους 10 καταναλωτές εξακολουθούν να αγοράζουν τις επώνυμες μάρκες που αγόραζαν και δεν έχουν κάνει το σημαντικό βήμα της αλλαγής της μάρκας των προϊόντων, για να δώσουν μήνυμα, στους προμηθευτές. Και σαν μην έφτανε αυτό ένα 40% προσθέτει, στο καλάθι του, προϊόντα, που δεν έχει ανάγκη. Οι μισοί δε, σχεδόν, όχι μόνο δεν τηρούν αρχείο τιμών, για να συγκρίνουν την αυξομείωση των τιμών αλλά ο χρόνος που δαπανούν για να ψάξουν τα σωστά προϊόντα είναι εξαιρετικά μικρός. Ειδικά αυτά τα μίνι-μάρκετ είναι απαγορευτικά! Οι άνθρωποι του ΚΕ.Π.ΚΑ με λύπης είδαν ότι ο ένας στους τρείς καταναλωτές δεν γνωρίζουν το Παρατηρητήριο Τιμών του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας. Δυστυχώς μόνο 1 στους 10 χρησιμοποιεί το Παρατηρητήριο Τιμών.

Τρώμε περισσότερο υγιεινά μεν αλλά και πάλι φαίνεται ότι δεν ξέρουμε να αγοράζουμε. Υπάρχει δουλειά ακόμα να γίνει. Ποιος να περίμενε όμως ότι τα «κιμπαριλίκια» του 80’ και 90’ θα μας έκαναν να εκτιμήσουμε την κουζίνα της μαμάς..

Για να δείτε τις δύο έρευνες αναλυτικά εδώ.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News