263
|

Ο ρόλος των ΜΜΕ στην εκλογή προέδρου

Τάσος Τέλλογλου Τάσος Τέλλογλου 30 Νοεμβρίου 2009, 07:44

Ο ρόλος των ΜΜΕ στην εκλογή προέδρου

Τάσος Τέλλογλου Τάσος Τέλλογλου 30 Νοεμβρίου 2009, 07:44

O κ. Αντώνης Σαμαράς νίκησε. Ήταν η 4η εκλογή αν υπολογισθεί και εκείνη του Σημίτη το 1996 όταν τα περισσότερα μέσα μαζικής ενημέρωσης (ΜΜΕ) υποστήριζαν τον Άκη Τσοχατζόπουλο, όπου η υποστήριξη των παραδοσιακών ΜΜΕ δεν έπαιξε τον παραμικρό ρόλο.

Στην εσωκομματική εκλογή της ΝΔ ήταν φανερό ότι η κα Μπακογιάννη διέθετε περισσότερα χρήματα και καλύτερη δικτύωση στα παραδοσιακά ΜΜΕ. Δεν την ωφέλησε. Σε ψηφοφορίες δημοψηφισματικού χαρακτήρα με έντονη τη διάθεση μιας μεγάλης μερίδας παλιών Καραμανλικών (σσ του θείου) να «μην πέσει το κόμμα στα χέρια του Μητσοτακεϊκου» η επιδίωξη θετικής ψήφου της κας Μπακογιάννη, πρέπει να της αναγνωριστεί ότι έπαιξε fair play σε όλη τη διάρκεια της καμπάνιας εξαντλώντας τα επιχειρήματα κυρίως στο τι είναι η ίδια και δευτερευόντως στο τι είναι ο αντίπαλός της, δεν αποδέχθηκε ασφαλής τρόπος πολιτικής επικράτησης. Αλλά ασφαλώς η μεγαλύτερη «φάπα» ήταν εκείνη στα διάφορα ΜΜΕ, που με εξαίρεση το συγκρότημα Μπόμπολα, στήριζαν τη λύση της Ντόρας χωρίς ωστόσο απ ό,τι έδειξε το αποτέλεσμα να μπορούν να καθορίσουν την έκβαση της αναμέτρησης. Το 2004 την είχαν «πατήσει» και πάλι στην αναμέτρηση Καραμανλή –Παπανδρέου όταν ομοθυμαδόν υποστήριζαν τον (ηττηθέντα) πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ και το 2007 επανελήφθη το ίδιο, όταν υποστήριξαν τον κ Ε .Βενιζέλο έναντι του Γ. Παπανδρέου.

Τα παραδοσιακά μέσα δεν παίζουν πια το ρόλο που έπαιζαν κάποτε, περιθωριοποιούνται όλο και περισσότερο. Το διαδίκτυο και το κουτσομπολιό παίζουν όλο και μεγαλύτερη ρόλο. Την επόμενη φορά όταν τα «παλιά» ΜΜΕ ξαναπάρουν θέση σε μία εκλογική αναμέτρηση όποιος θέλει να κερδίσει θα πρέπει μάλλον να τους πει «όχι ευχαριστώ, δεν θα πάρω…»

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News