225
|

Todd Schorr: μοντέρνος εικονοκλάστης

Αρης Μαλανδράκης Αρης Μαλανδράκης 9 Ιανουαρίου 2011, 08:00

Todd Schorr: μοντέρνος εικονοκλάστης

Αρης Μαλανδράκης Αρης Μαλανδράκης 9 Ιανουαρίου 2011, 08:00

«Τα παιδικά μου χρόνια ήταν βουτηγμένα στη λαϊκή κουλτούρα, όπως και εκατομμυρίων άλλων παιδιών στην Αμερική του '50. Εκτός από τα αναρίθμητα καρτούν, ταινίες τρόμου και επιστημονικής φαντασίας που ξεπηδούσαν από την ασπρόμαυρη οθόνη της τηλεόρασης, είχα επίσης μια μεγάλη συλλογή κόμικς που απασχολούσαν το ανώριμο μυαλό μου». Με αυτά τα λόγια περιγράφει τις πηγές της έμπνευσής του, ένας από τους πιο διάσημους εκφραστές του ποπ σουρεαλισμού στη ζωγραφική και την εικονογράφηση.

Ο Todd Schorr (γεν. 1954) συνδυάζει στα έργα του το οπτικό «λεξιλόγιο» των κόμικς, με διδάγματα μεγάλων δασκάλων της κλασικής ζωγραφικής. Τον έχουν χαρακτηρίσει ως «μοντέρνο εικονοκλάστη με ανθρωπολογική οπτική», επειδή υφαίνει συναρπαστικές, όσο και αλλόκοτες εικαστικές συνθέσεις που σχολιάζουν ειρωνικά την ανθρώπινη μοίρα.

Ξεκίνησε το 1976, σχεδιάζοντας -μεταξύ άλλων- εξώφυλλα για δίσκους των AC/DC, αφίσες ταινιών των Τζορτζ Λούκας και Φράνσις Φορντ Κόπολα, καθώς και εξώφυλλα του περιοδικού Time που σήμερα βρίσκονται στη συλλογή του Smithsonian National Portrait Gallery. Από το 1985 αφοσιώθηκε στη ζωγραφική, δίνοντας μια νέα δυναμική στο κίνημα Pop Surrealism. Προκαλώντας, παράλληλα, σκάνδαλο με τη δουλειά του! Το 2002 (για να αναφέρουμε ένα), οι αρχές της Φλόριδας τον μήνυσαν για «βλασφημία» εξαιτίας ενός πίνακα που παρουσίασε στο Πολιτιστικό Κέντρο του Χόλιγουντ: στο «Clash of Holidays» (Σύγκρουση των Εορτών), ο Αϊ-Βασίλης και ένα κουνέλι μονομαχούσαν μέχρι θανάτου: εκείνος κράδαινε ένα τσεκούρι και το κουνέλι βαστούσε μαχαίρι…

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News