Ενας πίνακας του Αντι Γουόρχολ του 1964, με τίτλο «Shot Sage Blue Marilyn», που απεικονίζει την Μέριλιν Μονρόε με φωτεινή μπλε σκιά ματιών σε γαλάζιο φόντο, βγαίνει σε δημοπρασία τον ερχόμενο Μάιο από τον Christie’s και αναμένεται ότι η τιμή πώλησης θα φτάσει στα 200 εκατ. δολάρια.
Πρόκειται για τον «πιο σημαντικό πίνακα του 20ου αιώνα που βγήκε σε δημοπρασία εδώ και μια γενιά. Η “Μέριλιν” του Αντι Γουόρχολ είναι η απόλυτη κορύφωση της Αμερικανικής Ποπ και υπόσχεση του Αμερικανικού Ονείρου, που περικλείει αισιοδοξία, ευθραυστότητα, διασημότητα και εικονογραφία, ταυτόχρονα», δήλωσε ο Αλεξ Ρότερ, πρόεδρος του οίκου Christie’s για την τέχνη του 20ου και του 21ου αιώνα.
Ο Ρότερ, όπως γράφει στους New York Times η Ρόμπιν Πογκρεμπίν, είπε ακόμη ότι είναι «ένας από τους σπουδαιότερους πίνακες όλων των εποχών» και τον παρομοίασε με τη «Μόνα Λίζα» του Λεονάρντο, τη «Γέννηση της Αφροδίτης» του Μποτιτσέλι και τις «Δεσποινίδες της Αβινιόν» του Πικάσο.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ο Γουόρχολ θεωρείται ο σημαντικότερος εκπρόσωπος της αμερικανικής ποπ αρτ και άρχισε να φτιάχνει μεταξοτυπίες τον Αύγουστο του 1962, με εκδοχές της Μονρόε, που μόλις είχε πεθάνει, του Ελβις Πρίσλεϊ, της Ελίζαμπεθ Τέιλορ, του Μάρλον Μπράντο και της Μόνα Λίζα.
Το πορτρέτο της Μονρόε, αναφέρει ο ανταποκριτής της βρετανικής εφημερίδας The Times στη Νέα Υόρκη Γουίλ Παβία, βασίστηκε σε μια φωτογραφία για την προώθηση του «Νιαγάρα» (1953), που τραβήχτηκε από τον σκηνοθέτη της ταινίας Χένρι Χάθαγουεϊ. Ο Γουόρχολ δημιούργησε πολλές εκδοχές με εξαιρετικά χρώματα, μερικές φορές με τα χαρακτηριστικά της σταρ ελαφρώς λοξά.
Υιοθέτησε μια γρήγορη, φθηνή, εμπορική τεχνική εκτύπωσης για να αποδώσει τις δικές του εκδοχές των εικόνων άλλων ανθρώπων, χρησιμοποιώντας τη φήμη των μοντέλων του «για να γίνει διάσημος», είπε ο Μπομπ Κολατσέλο, ο οποίος συνεργάστηκε με τον Γουόρχολ τις δεκαετίες του 1970 και του 1980.
Σύμφωνα με τον οίκο Christie’s, στη μπλε «Μέριλιν» ο Γουόρχολ χρησιμοποίησε μια πιο εκλεπτυσμένη τεχνική εκτύπωσης, που ήταν τόσο χρονοβόρα ώστε ο καλλιτέχνης την εγκατέλειψε, αφού έκανε μερικά πορτρέτα της διάσημης ηθοποιού.
Η συγκεκριμένη μεταξοτυπία ανήκει στη σειρά «Πυροβολημένη Μέριλιν», επειδή μια γυναίκα με πιστόλι μπήκε στο «Factory» το περίφημο ατελιέ του Γουόρχολ στη Νέα Υόρκη και πυροβόλησε μια στοίβα από τέσσερα πορτρέτα της Μόνροε. Το έργο απέκτησαν τα αδέλφια Τόμας και Ντόρις Αμαν, γκαλερίστες στη Ζυρίχη, που έκαναν εκθέσεις καλλιτεχνών του 20ου αιώνα.
Ο Τόμας Αμαν πέθανε το 1993 και η αδελφή του Ντόρις συνέχισε να διευθύνει την γκαλερί μέχρι τον θάνατό της πέρσι. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του οίκου Christie’s , το έργο ανήκει στο ίδρυμα Τόμας και Ντόρις Αμαν, και τα έσοδα από την πώλησή του θα διατεθούν εξ ολοκήρου «στη βελτίωση της εκπαίδευσης και της υγειονομικής περίθαλψης των παιδιών».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News