Αυτό που βλέπετε είναι ένα από τα πρώτα Audi A3 Sportback που πάτησαν πόδι στην Ελλάδα. Σε χρώμα Atoll Blue -για να θυμίζει κάτι από ατόλη του Ειρηνικού. Μόνο που σηματοδοτεί τον «πόλεμο» στην κατηγορία των γερμανικών hatchbacks.
Η αλήθεια είναι πως κατά καιρούς πολλοί ήταν αυτοί που προσπάθησαν να μπουν σφήνα στο γερμανικό πρίμιουμ. Ωστόσο, λίγοι το κατάφεραν. Η Volvo, για παράδειγμα, είναι μία φωτεινή εξαίρεση. Όμως, στα στενά όρια αυτής της ιδιότυπης Μπουντεσλίγκα, εκεί όπου για τον μέσο αγοραστή της κατηγορίας, ένα Audi A3, μία BMW Σειρά 1 ή μία Mercedes A-Class θεωρούνται αυτονόητες επιλογές, το παιχνίδι παίζεται σκληρά.
Τόσο σκληρά όσο επιβάλλει το γεγονός πως με δεδομένη την πανευρωπαϊκή ύφεση -όχι μόνο τώρα, στα απόνερα του κορονοϊού, αλλά και προγενέστερα αυτού- η κατηγορία των μικρομεσαίων πρίμιουμ έχει γίνει όλο το επίδικο.
Οι Eυρωπαίοι έχουν «κατέβει» κατηγορία, τα ακριβά σπορ μοντέλα είναι σε βαριά πτώση (έστω κι αν το κέρδος ανά μονάδα παραμένει υψηλό στην περίπτωσή τους) και η γερμανική τριάδα αντιπροσωπεύει πλέον για πολύ, πάρα πολύ κόσμο στη Γηραιά Ηπειρο, αυτό που λέμε «βασικό» τους αυτοκίνητο.
Όπως μας ενημέρωσε η επίσημη εισαγωγική στην Ελλάδα, το Α3 είναι εδώ. Για την ακρίβεια, από τα €22.340 που είναι μία ελκυστική τιμή βάσης για τους τέσσερις κύκλους στη μάσκα.
Αν είναι πρίμιουμ, ρώτησε κάποιος στο βάθος; Ούλτρα, θα απαντούσα. Είναι το βούτυρο στο ψωμί της Audi. Ήδη από τις προηγούμενες γενιές, είχαν καταφέρει με έναν τελειοθηρικό, σχεδόν ψυχαναγκαστικό τρόπο, να φτιάξουν μία καμπίνα τόσο μασίφ, τόσο λέιζερ κομμένη και ραμμένη που σχεδόν δεν χωρούσε ένα φύλλο χαρτί ανάμεσα στους επιμέρους μηχανισμούς. Διάκενο; Σχεδόν μηδενικό. Ανοχές εκεί όπου εφάπτονται τα μέρη της λαμαρίνας; Μία απ΄τα ίδια. Μιλάμε για ελάχιστα χιλιοστά – σε κάποιες περιπτώσεις είχες την εντύπωση πως βρίσκεσαι μέσα σε ένα αυτοκίνητο που κόπηκε από ένα κομμάτι γρανίτη.
Η αλήθεια είναι πως ο όρος «πρίμιουμ» κυκλοφορεί καταχρηστικά στην αγορά αυτοκινήτου. Και μπορεί να μη προσδιορίζεται ακριβοδίκαια αλλά αρκεί ένα γρήγορο μπες-βγες ανάμεσα σε ένα Audi A3 και σε ένα δήθεν πρίμιουμ για να αντιληφθείς τη διαφορά. Αλλά δε θέλω να γίνω κακός.
Επί της ουσίας, λοιπόν. Το Α3 έχει ένα κόκπιτ πλήρως εστιασµένο στον οδηγό. Χρησιµοποιεί στοιχεία από τα µεγαλύτερα µοντέλα της µάρκας και είναι εξοπλισµένο µε οθόνη αφής 10,1 ιντσών ως στάνταρ. Η οθόνη είναι ενσωµατωµένη σε τραπεζοειδές µαύρο πλαίσιο που καλύπτει την κεντρική περιοχή του πίνακα οργάνων. Δείχνει ωραίο, hi-tech και µινιµαλιστικό.
Στα δεξιά σας ο πρωτοποριακός επιλογέας ταχυτήτων µε τεχνολογία shift-by wire, µπορεί να ωθηθεί και να τραβηχτεί για να ελέγξει τις βασικές λειτουργίες του 7-σχέσεων S tronic. Για να σας πω την αλήθεια, θυµίζει κάτι από τον αντίστοιχο επιλογέα των νεότερων Porsche – αν σας προκύψει µία επίσκεψη, θα εντοπίσετε την οµοιότητα. Απορώ πώς δέχτηκε η µεγάλη κυρία του γκρουπ της VW να µπει κάτι που σχεδιαστικά παραπέµπει στις πανάκριβες Porsche σε ένα αυτοκίνητο της διπλανής πόρτας – του Α3, δηλαδή. Αλλά έτσι λειτουργεί η νέα στρατηγική στην τράπουλα του οµίλου.
Λανσάρισμα στην Ελλάδα – Τιμές
Το νέο Audi A3 Sportback λανσάρεται στην Ελλάδα αρχικά σε δύο εκδόσεις κινητήρων. Το αυτοκίνητο είναι άμεσα διαθέσιμο στην έκδοση 30 TFSI (καμία σχέση με τρίλιτρο…) με τον κινητήρα βενζίνης 999 κ.εκ. να συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6- σχέσεων και να αποδίδει 110 PS.
Επίσης, υπάρχει η έκδοση 35 TFSI MHEV, με κινητήρα βενζίνης 1.498 κ.εκ. με mild-hybrid τεχνολογία και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων S tronic 7-σχέσεων, με ισχύ 150 PS. Πιθανότατα είναι και η έκδοση που ταιριάζει περισσότερο με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Από €29,620.
Στην ήδη πλούσια έκδοση εξοπλισμού Basic, το Audi A3 Sportback 30 TFSI έχει προτεινόμενη τιμή λιανικής €22,430 Το ίδιο μοντέλο, με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων S tronic έχει προτεινόμενη τιμή λιανικής €25,690. Στην ίδια έκδοση εξοπλισμού, το A3 Sportback 35 TFSI MHEV S tronic έχει προτεινόμενη τιμή λιανικής €28,990 € ενώ το A3 Sportback 30 TDI S tronic, €27,800.
Την ίδια περίοδο αναμένεται και μικρότερη mild hybrid έκδοση, η 30 TFSI MHEV S tronic. Ενημερωτικά, προς το τέλος του έτους θα παρουσιαστεί η 30 TDI S tronic έκδοση ενώ στις αρχές του 2021, στην πλούσια γκάμα κινητήρων, θα προστεθεί και ένας φυσικού αερίου (CNG).
Τέλος, προγραμματισμένη είναι και μία έκδοση Α3 Sedan. Που, περί ορέξεως ουδείς λόγος, αλλά δείχνει ακόμα πιο ωραία από τη Sportback. Το σεντάν δεν πέθανε ακόμη. Αρκεί να είναι πραγματικά όμορφο.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News