Σε ηλικία 87 χρόνων άφησε την τελευταία του πνοή ο Μάικλ Χερτζ, ο άνθρωπος που σχεδίασε το χάρτη του υπόγειου σιδηροδρομικού δικτύου της Νέας Υόρκης.
Ήταν πριν από σαράντα και πλέον χρόνια που η εταιρεία του Χερτζ, η Michael Hertz Associates, ανέλαβε από τους αρμόδιους φορείς του «Μεγάλου Μήλου» τον επανασχεδιασμό του χάρτη, σε μια προσπάθεια να ανακτήσει τη χαμένη του δημοφιλία το νεοϋορκέζικο μετρό.
Τότε, στα τέλη της δεκαετίας του ’70, η εγκληματικότητα ήταν σε έξαρση και η χρήση του υπόγειου σιδηροδρόμου στο απόλυτο ναδίρ: και εδώ ακριβολογούμε, βρισκόταν όντως στο χαμηλότερο σημείο από τα τέλη της δεκαετίας του 1910!
Γέννημα θρέμμα του Μπρούκλιν, ο Χερτζ είχε συμβάλει στην δημιουργία ανάλογων χαρτών μέσων μαζικής μεταφοράς για το Χιούστον και την Ουάσινγκτον, προτού αναλάβει το μεγάλο έργο της Νέας Υόρκης, αναφέρει το CNN.
Η ομάδα του πρόσθεσε δρόμους, επανασχεδίασε πλατείες και γειτονιές, έδωσε κίνηση και «καμπύλες» στο σιδηροδρομικό δίκτυο, κάνοντας το πιο θελκτικό και «γοητευτικό» για τους χρήστες του.
Όπως μάλιστα αναφέρει το BBC, «σε μία προσπάθεια να αφαιρέσει τις ίσιες γραμμές που δεν άρεσαν στους επιβάτες, ο Χερτζ προσέλαβε έναν ιάπωνα σχεδιαστή που μετακινήθηκε με κλειστά τα μάτια του σε κάθε μία από τις γραμμές για να μπορέσει να περιγράψει τις στροφές και τις καμπύλες του σιδηροδρομικού δικτύου».
Ο χάρτης που κυκλοφόρησε το 1979, υπέστη από την σχεδιαστική ομάδα διάφορες μικροαλλαγές, ωστόσο το βασικό του σχέδιο παρέμεινε το ίδιο.
Το 2004 ο ίδιος παραδεχόταν πως μέσα του ένιωθε περήφανος κάθε φορά που έβλεπε τουρίστες να χρησιμοποιούν και να συμβουλεύονται το χάρτη που ο ίδιος δημιούργησε.
«Ακόμα χαίρομαι όταν σε ένα σταθμό βλέπω κάποιον να συμβουλεύεται το χάρτη» είχε πει χαρακτηριστικά.
«Τα σχέδια του Μάικ έχουν κατευθύνει εκατομμύρια από τους πελάτες μας και η κληρονομιά του συνεχίζεται έως σήμερα με τον χάρτη του μετρό που βασίζεται στη δική του δουλειά, την οποία διαρκώς επικαιροποιούμε» τόνισε ο επικεφαλής μάρκετινγκ και διαφήμισης της Μητροπολιτικής Αρχής Μεταφορών (MTA) της Νέας Υόρκης, Τσακ Γκορντανίερ.
Ο Χερτζ ήταν ακόμα γνωστός για τη δουλειά του στα στούντιο της Ντίσνεϊ, αλλά και για τα γραφικά που έκανε για τους Ολυμπιακούς της Ατλάντα, το 1996.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News