1304
|

Η μάχη της επικοινωνίας: από τα σκουπίδια του Ψωμιάδη στον ράπερ του Ποταμιού

Protagon Team Protagon Team 15 Μαΐου 2019, 07:30

Η μάχη της επικοινωνίας: από τα σκουπίδια του Ψωμιάδη στον ράπερ του Ποταμιού

Protagon Team Protagon Team 15 Μαΐου 2019, 07:30

Χιουμοριστικά ή προβοκατόρικα. Παραδοσιακά ή μοντέρνα. Τα επικοινωνιακά επιτελεία κομμάτων αλλά και υποψηφίων στην αυτοδιοίκηση έδωσαν από την αρχή τη δική τους μάχη για προσέλκυση ψηφοφόρων μέσα από διαφορετικά προεκλογικά σποτ. Τα νέα μέσα βολεύουν. Τα σποτ δεν χρειάζονται την τηλεόραση για να φτάσουν στον δέκτη —τα social media κάνουν τη «δουλειά» και έτσι ορισμένα διαφημιστικά γίνονται viral, όχι πάντα βέβαια για τους σωστούς λόγους.

Νέα Δημοκρατία

Ξεκινώντας από την κεντρική πολιτική σκηνή, πριν από λίγες ημέρες κυκλοφόρησε το πρώτο προεκλογικό σποτ της Νέας Δημοκρατίας για τις ευρωεκλογές.

Το βίντεο που δημιούργησε το επιτελείο του Κυριάκου Μητσοτάκη θα μπορούσε κάλλιστα να έχει κυκλοφορήσει και για εθνικές εκλογές καθώς στοχεύει ευθέως στο αντι-ΣΥΡΙΖΑ θυμικό.

Πρωταγωνιστής του σποτ, ένας άνδρας που κάθεται στον καναπέ του και ακούει τους λόγους και τις ομιλίες του Αλέξη Τσίπρα. Η κάμερα κάνει ζουμ στον άνδρα που ακούει για προεκλογικές παροχές και μετεκλογικές δικαιολογίες. Κάποια στιγμή αγανακτεί και λέει «ως εδώ».

Είναι προφανές ότι στην Πειραιώς επιχειρούν με έξυπνο τρόπο να συσπειρώσουν τη μεγάλη μερίδα των ψηφοφόρων που είναι αγανακτισμένοι από τους πολιτικούς τακτικισμούς της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και του Αλέξη Τσίπρα. Το μινιμαλιστικό αλλά δυναμικό σποτ της αξιωματικής αντιπολίτευσης σίγουρα θα έχει ιδιαίτερη απήχηση σε μία εποχή που η εναντίωση στις κυβερνητικές πολιτικές είναι από μόνη της ικανή να συσπειρώσει μία μεγάλη μερίδα ψηφοφόρων.

Το σποτ κλείνει με το σύνθημα της Νέας Δημοκρατίας: «Αξίζουμε καλύτερα».

Στην συνέχεια, η Νέα Δημοκρατία δημοσίευσε μία σειρά από μικρά σποτ αλλά και ένα δεκάλεπτο τηλεοπτικό βίντεο. (δείτε τα εδώ)

ΣΥΡΙΖΑ

Το κόμμα του Αλέξη Τσίπρα άργησε να δώσει στην δημοσιότητα το πρώτο δικό του προεκλογικό βίντεο. Και το χειρότερο για το επιτελείο του Αλέξη Τσίπρα είναι ότι οι δημιουργοί του σποτ αποδείχτηκαν εξαιρετικά απρόσεκτοι. Το βίντεο που παρουσίαζε προσωπικότητες και ιστορικές στιγμές της χώρας και έφερε τον τίτλο «Η δύναμη των Ελλήνων» συμπεριλάμβανε μεταξύ άλλων και τον φασίστα δικτάτορα Ιωάννη Μεταξά, γεγονός που κανείς δεν το πρόσεξε όταν ετοιμαζόταν το διαφημιστικό (δείτε περισσότερα εδώ).

Ετσι, μετά τις έντονες συζητήσεις που προκάλεσε το πρώτο σποτ, το κυβερνών κόμμα έδωσε στη δημοσιότητα ένα νέο προεκλογικό βίντεο.

Το νέο σποτ του ΣΥΡΙΖΑ για τις ευρωεκλογές περιλαμβάνει πλάνα από την ομιλία του Αλέξη Τσίπρα στο Γαλάτσι, στην εκδήλωση για την Προοδευτική Συμμαχία. «Πατρίδα είναι εκεί όπου οι πολλοί μπορούν να ζουν με αξιοπρέπεια, οι εργαζόμενοι μπορούν να έχουν δικαιώματα. Η παιδεία και η υγεία είναι καθολικό δικαίωμα, όχι προνόμιο των λίγων», λέει μεταξύ άλλων σε αυτό. (δείτε το εδώ).

Από την Κουμουνδούρου βέβαια, δεν έχασαν ευκαιρία και κυκλοφόρησαν την Τρίτη, 12 ημέρες πριν τις εκλογές, ένα  προπαγανδιστικό βίντεο με συρραφή αποσπασματικών δηλώσεων του Κυριάκου Μητσοτάκη ώστε να τον περιγράψουν ως πολιτικό που στρέφεται κατά των «πολλών», σε μια προσπάθεια να παρουσιαστεί ο Αλ. Τσίπρας δήθεν ως προστάτης τους. Χοντροκομένη προπαγάνδα αλλά το βίντεο συζητήθηκε και ως δείγμα τους πώς διαξάγεται η πολιτική αντιπαράθεση στην εποχή του ΣΥΡΙΖΑ (δείτε το εδώ).

Κίνημα Αλλαγής

Δύο σποτ έχει κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα το Κίνημα Αλλαγής. Από το πρώτο σποτ (δείτε το εδώ) είναι εμφανής μία παρότρυνση της νεολαίας για συμμετοχή στις ευρωεκλογές της 26ης Μαΐου. Από το σύνθημα «κομμένη η πλάκα», μέχρι τον δυναμικό ρυθμό του, το συγκεκριμένο σποτ φαίνεται να απευθύνεται κυρίως στη γενιά του Διαδικτύου και των social media.

Παρουσιάζοντας την πρόσφατη κοκορομαχία Τσίπρα – Μητσοτάκη στη Βουλή, στο δεύτερο κατά σειρά σποτ, το Κίνημα Αλλαγής καλεί τους ψηφοφόρους να μην ανεχθούν φαινόμενα όπως η έντονη αντιδικία των αρχηγών του ΣΥΡΙΖΑ και της ΝΔ στη Βουλή, αλλά να στείλουν την απάντησή τους στην κάλπη.

Ποτάμι 

Το Ποτάμι -μέχρι σήμερα- έχει κυκλοφορήσει τέσσερα προεκλογικά σποτ. Στο πρώτο (δείτε το εδώ) εμφανίζεται ένα παιδί να ακούει τις υποσχέσεις δύο παλαιοκομματικών νονών ενώ στο κάδρο πίσω τους βρίσκονται δύο δεινόσαυροι (ένας κόκκινος και ένας μαύρος) – ο συμβολισμός εμφανής. Στο τρίτο κατά σειρά σποτ, το κόμμα του κ. Θεοδωράκη ουσιαστικά επιχειρεί να «χτυπήσει» την αποχή με έναν προβοκατόρικο τρόπο τοποθετώντας δύο φιγούρες ξιπασμένων που καλούν τον «απλό πολίτη» να… ξεκουραστεί και να αφήσει εκείνους να πάνε στην κάλπη και να καθορίσουν το μέλλον της χώρας (δείτε το εδώ).

Στο τέταρτο κατά σειρά σποτ, ο Σταύρος Θεοδωράκης μας γυρίζει πίσω στην «πολεμική» περίοδο του αντιμνημονίου. Η τότε θέση του Ποταμιού για παραμονή της χώρας στην Ευρώπη επανέρχεται μαζί όμως με τις… ιαχές για «γερμανοτσολιάδες» και «φιλελέδες» (δείτε το σποτ εδώ).

Αυτό όμως που συγκέντρωσε τα περισσότερα σχόλια είναι το δεύτερο σποτ που κυκλοφόρησε το Ποτάμι και στο οποίο πρωταγωνιστεί ένας ράπερ.

Στο διαφορετικό αυτό σποτ, η κάμερα ζουμάρει στο πρόσωπο του νεαρού που με τον δικό του… τραγουδιστό τρόπο καλεί τους νέους να το πάρουν προσωπικά και να ψηφίσουν σε αυτές τις ευρωεκλογές.

Το Ποτάμι -που αναμένεται να κυκλοφορήσει και άλλα σποτ μέχρι της ευρωεκλογές- επιχειρεί να στείλει ένα ισχυρό μήνυμα κατά της αποχής ενώ φαίνεται επίσης να θέλει να προσελκύσει μικρότερες ηλικίες.

Δημήτρης Τσιόδρας

Επηρεασμένος από τη θητεία του στο Ποτάμι φαίνεται πως είναι ο υποψήφιος βουλευτής με τη Νέα Δημοκρατία Δημήτρης Τσιόδρας. Ο πρώην δημοσιογράφος επίσης επενδύει στο προβοκατόρικο στοιχείο και στο χιούμορ στο δικό του σποτ. (Ο Κωστής Χατζιδάκης που βλέπετε εδώ μην σας ξαφνιάζει. Παίζει στο σποτάκι στηρίζοντας με τον τρόπο του τον κ. Τσιόδρα)

Στην αρχή, ο κ. Τσιόδρας ανακοινώνει την υποψηφιότητά ενώ στην συνέχεια εμφανίζεται κάποιος άνδρας που λέει: «Ρε Δημήτρη, μια χαρά δεν ήσουν στη δημοσιογραφία; Τι το ‘θελες να μπλέξεις με την πολιτική;». Ο υποψήφιος βουλευτής δίνει τις απαντήσεις του.

Βαγγέλης Μεϊμαράκης

Σε πιο παραδοσιακά μονοπάτια κινείται ο έτερος υποψήφιος ευρωβουλευτής της ΝΔ, Βαγγέλης Μεϊμαράκης. Με δυνατή μουσική και εικόνες από την πορεία του στην πολιτική, ο κ. Μεϊμαράκης ενημερώνει τους πολίτες για τον λόγο που ζητά την ψήφο τους.

«Οι ευρωεκλογές της 26ης Μαΐου είναι βαρύνουσας σημασίας και για τη χώρα μας και για την Ευρώπη. Δεν είναι η χαλαρή ψήφος. Για αυτό και αποδέχθηκα την πρόσκληση του Κ. Μητσοτάκη και συστρατεύθηκα στη μάχη των ευρωεκλογών, με σταυρό προτίμησης από όλη την Ελλάδα» αναφέρει μεταξύ άλλων ο ο πρώην πρόεδρος της ΝΔ.

Γιάννης Σγουρός

Μία σειρά από σποτ που αναδεικνύουν τη διαφορά ανάμεσα σε υποψηφίους που επενδύουν σε έργα και εκείνους που πορεύονται με ευχολόγια και ανέξοδες υποσχέσεις παρουσιάζει ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Αττικής Γιάννης Σγουρός.

Το πρώτο από τη σειρά των βίντεο που φέρουν τον τίτλο #to_pio_efkolo_pragma_gia_mena είναι αφιερωμένο στην Ανάπτυξη ενώ μιλά και για την θητεία του στην περιφέρεια Αττικής. Οπως σημειώνει σε αυτό ο κ. Σγουρός: «Δεν διαλέξαμε τον εύκολο δρόμο. Δεν ακολουθήσαμε το κύμα. Εμείς χαράξαμε πορεία. Πήραμε τις σωστές αποφάσεις για τους πολίτες όταν έπρεπε. Το έργο μας σε σύγκριση με τη σημερινή υστέρηση μιλάει από μόνο του».

Λίγες ημέρες αργότερα, ο κ. Σγουρός κυκλοφόρησε και το δεύτερο σποτ (δείτε το εδώ) που είναι αφιερωμένο στο μείζον ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων. «Το πιο εύκολο πράγμα για μένα θα ήταν στη διαχείριση των απορριμμάτων να μην κάνω τίποτα. Τόσα χρόνια αδράνειας, εγώ θα έβγαζα το φίδι από την τρύπα;» δηλώνει ο ίδιος στην αρχή του βίντεο.

Παναγιώτης Ψωμιάδης

Μπορεί εδώ και αρκετό καιρό να βρίσκεται στο περιθώριο της κεντρικής πολιτικής σκηνής, όμως ο Παναγιώτης Ψωμιάδης δείχνει ότι τουλάχιστον διατηρεί το ιδιαίτερο και μάλλον μπρούτο χιούμορ του. Ενα χιούμορ που δεν θα μπορούσε να λείπει και από το δικό του προεκλογικό σποτ.

Με ένα βίντεο που κοινοποιήθηκε στο Διαδίκτυο, ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Ψωμιάδης δεσμεύεται να αναλάβει προσωπικά τον τομέα της καθαριότητας παρουσιάζοντας τον εαυτό του ως «τιμωρό».

Αλέξανδρος Καταγής

Είναι για αρκετούς το πιο χιουμοριστικό σποτ των εφετινών ευρωεκλογών. Δημιουργός του, ο Αλέξανδρος Καταγής που ζει στα Ιωάννινα και είναι μέλος του κόμματος Πράσινοι-Αλληλεγγύη.

Και επειδή τα λόγια για το συγκεκριμένο σποτ είναι περιττά, αξίζει να το απολαύσετε:

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...