Η βιομηχανία των γιοτ τα τελευταία χρόνια έχει ξεπεράσει πολλά μηχανικά, εργονομικά και τεχνολογικά εμπόδια, είτε για να μπορέσει να ικανοποιήσει τις επιθυμίες των σύγχρονων κροίσων είτε απλά για να τους δελεάσει να αγοράσουν ένα πανάκριβο νέο σκάφος.
Η νέα τάση στην κατασκευή γιοτ είναι αυτά να προσφέρουν στους ιδιοκτήτες τους εκτός από πολυτελείς ανέσεις και τη δυνατότητα να πραγματοποιούν ταξίδια εξερεύνησης, αν το επιθυμούν. Κατασκευάζονται γιοτ με τα οποία οι κάτοχοί τους θα μπορούν να κάνουν τον γύρο του κόσμου ή να επισκεφθούν τις αρκτικές περιοχές χωρίς να κινδυνεύουν να κολλήσουν στους πάγους.
Τα τελευταία χρόνια η βιομηχανία των γιοτ δέχεται παραγγελίες κατασκευής τέτοιων σκαφών είτε από ανθρώπους που θέλουν να ταξιδεύουν στη θάλασσα αλλά να αποφεύγουν την πολυκοσμία είτε από νεαρής ηλικίας μεγιστάνες του πλούτου που διψούν για περιπέτεια. Ετσι κατασκευάζονται γιοτ με πολύ ισχυρότερο σκαρί, μεγαλύτερης χωρητικότητας δεξαμενές καυσίμων και οικολογικά συστήματα διαχείρισης απορριμμάτων σε σχέση με εκείνα που διαθέτουν τα… συμβατικά γιοτ. Φυσικά η τιμή αυτών των γιοτ είναι κατά πολύ υψηλότερη από αυτή των άλλων γιοτ.
Για να αποκτήσει κάποιος ένα γιοτ εξερεύνησης θα πρέπει να καταβάλει ένα τίμημα αυξημένο κατά τουλάχιστον 60 εκατ. ευρώ σε σχέση με εκείνο που θα κατέβαλε αν αγόραζε κάποιο άλλο γιοτ.
Οπως αναφέρουν σε δημοσίευμά τους οι βρετανικοί Times πριν από λίγες εβδομάδες η εταιρεία του διάσημου σχεδιαστή γιοτ Κουρτ Στραντ, η Strand Craft, παρουσίασε τα σχέδια ενός γιοτ 122 μέτρων που κινείται με φιλικές στο περιβάλλον κυψέλες υδρογόνου το οποίο είναι ιδανικό για την εξερεύνηση της Αρκτικής. Το σκάφος έχει έξι επίπεδα, διαθέτει 48 καμπίνες, έχει πισίνα, κινηματογραφική αίθουσα και ελικοδρόμιο.
Η αμερικανική εταιρεία Gill Schmid Design παρουσίασε τα σχέδια του Taboo, ενός σκάφους 90 μέτρων σχεδιασμένο και αυτό για εξερευνήσεις. Μια βρετανική χρηματιστηριακή εταιρεία πουλά ένα γιοτ που έχει στην κατοχή της, το 82 μέτρων Kilkea το οποίο ήταν αρχικά ένα εμπορικό πλοίο το οποίο τροποποιήθηκε έτσι ώστε να γίνει γιοτ αλλά διατηρεί την ικανότητα να μπορεί να ταξιδεύει σε αχαρτογράφητα νερά και να ταξιδεύει για διάστημα 30 ημερών χωρίς να χρειάζεται να υπάρξει ανεφοδιασμός.
Εκείνος που ξεκίνησε τη μόδα αυτών των γιοτ ήταν ο συνιδρυτής της Microsoft Πολ Αλεν, με το 126 μέτρων μέγα γιοτ Octopus που απέκτησε πριν από 15 χρόνια. Ο σερ Ιαν Κολέτ, διευθυντής της Ward & McKenzie Yacht Consultancy, αναφέρει ότι η ζήτηση για αυτού τους είδους τα γιοτ έχει αυξηθεί πολύ τα τελευταία 3-5 έτη από πλούσιους αυτού του κόσμου που θέλουν να κάνουν πιο μοναχικές διακοπές και εξερευνήσεις. «Υπάρχουν ιδιοκτήτες γιοτ που δεν θέλουν να επισκεφτούν το Σαν Τροπέ, το Πορτοφίνο και άλλα δημοφιλή θέρετρα, αλλά να κάνουν μακρινά θαλάσσια ταξίδια, να πάνε στην Αρκτική ή να δούνε τον Αμαζόνιο» αναφέρει ο Κολέτ.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News