1085
Προκλητικό μίνι -με άλλοθι τα sixties- για την παρουσίαση του Fiat 500, στη Γενεύη, αλλά όχι εφέτος, το 2017 | Harold Cunningham/Getty Images

Γενεύη: Tα booth babes βγάζουν τα μίνι και βάζουν αθλητικές φόρμες

Σπύρος Σεραφείμ Σπύρος Σεραφείμ 7 Μαρτίου 2018, 09:00
Προκλητικό μίνι -με άλλοθι τα sixties- για την παρουσίαση του Fiat 500, στη Γενεύη, αλλά όχι εφέτος, το 2017
|Harold Cunningham/Getty Images

Γενεύη: Tα booth babes βγάζουν τα μίνι και βάζουν αθλητικές φόρμες

Σπύρος Σεραφείμ Σπύρος Σεραφείμ 7 Μαρτίου 2018, 09:00

Πρόκειται για μια εικόνα κλασική, η οποία αποτελεί μέρος κάθε έκθεσης: καλλίγραμμα, σέξι κορίτσια, με λιγοστά ρούχα, στήνονται μπροστά από το περίπτερο κάθε εταιρείας και καλωσορίζουν τους παρευρισκόμενους στον φανταστικό κόσμο της αυτοκίνησης.

Βασικά, «πουλάνε», προμοτάρουν κάθε αυτοκίνητο, δημιουργώντας όνειρα στους υποψήφιους αγοραστές. Ενίοτε, κερνάνε και ονειρώξεις, κάνοντας πολλούς να πάψουν να ενδιαφέρονται για το μοντέλο με τις τέσσερις ρόδες και τις γυαλιστερές λαμαρίνες και να εστιάζουν αποκλειστικά στο μοντέλο με τα λιγοστά ρούχα.

Τα booth babes, όπως καλούνται, σε κάθε έκθεση συγκεντρώνουν τα βλέμματα επάνω τους και, πολλές φορές, έχουν ακούσει την πιο κλισέ ερώτηση που συνοδεύει κάθε σαλόνι αυτοκινήτου, κάθε διεθνή έκθεση, σε κάθε καταγεγραμμένη γλώσσα: «Αποτελείς μέρος του βασικού εξοπλισμού;». Αντε στο καλό σου, ευθυμήσαμε, πάλι.

Τα κορίτσια της Lamborghini Huracan Performante Spyder πήγαν εφέτος στη Γενεύη σεμνώς ενδεδυμένα (REUTERS/Denis Balibouse)
Τα κορίτσια της Lamborghini Huracan Performante Spyder πήγαν εφέτος στη Γενεύη σεμνώς ενδεδυμένα (REUTERS/Denis Balibouse)

Είναι προφανές ότι εδώ δεν χωρά καθόλου χιούμορ, αφού μιλάμε για μια ξεκάθαρη εκδήλωση σεξισμού, ενώ δεδομένο είναι ότι αυτά τα κορίτσια δεν έχουν ακούσει μόνο την παραπάνω ερώτηση, αλλά και πολλές άλλες – ενδεχομένως και πιο χυδαίες. Η εποχή μας, όμως, και πολύ σωστά, δεν σηκώνει τέτοιες συμπεριφορές οι οποίες παραπέμπουν σε ανθολόγιο κάποιου ξεπεσμένου «καμακιού» από τη δεκαετία του ’80.

Ετσι κι αλλιώς, και προτού ξεσπάσει το τσουνάμι του σκανδάλου Γουάινσταϊν, υπήρχε ήδη η συζήτηση πως πρέπει να έρθει το τέλος των «booth babes» μοντέλων από τις μεγάλες εκθέσεις αυτοκινήτων. Μάλιστα, η αρχή έχει ήδη γίνει στις εκθέσεις της Σαγκάης, του Ντιτρόιτ, της Νέας Υόρκης, του Λος Αντζελες. Οχι ότι οι εν λόγω κυρίες εξαφανίστηκαν εντελώς από τα περίπτερα των εταιρειών αυτοκινήτων, αλλά ήταν σαφώς λιγότερες. Οπως το ίδιο συμβαίνει τώρα και στην έκθεση της Γενεύης, αφού τα γνώριμα babes απουσιάζουν.

Tο νέο Chelsea Civilian 6x6 πήγε και αυτό Γενεύη, μαζί με ένα επίσης… τριαξονικό πλάσμα. Αλλά, είπαμε, υπάρχει πάντα το #metoo (REUTERS/Denis Balibouse)
Tο νέο Chelsea Civilian 6×6 πήγε και αυτό Γενεύη, μαζί με ένα επίσης ελκυστικό πλάσμα. Αλλά, είπαμε, υπάρχει πάντα το #metoo (REUTERS/Denis Balibouse)

Για την ακρίβεια, την Τρίτη, σύμφωνα με το Bloomberg, άνοιξε το show car της Γενεύης και η Ssangyong Motor Co. της Νότιας Κορέας αντικατέστησε τα booth babes με άνδρες και γυναίκες μοντέλα τα οποία φορούν αθλητικά ρούχα για να προωθήσουν τη σειρά αυτοκινήτων της. Με άλλα λόγια, φόρμες, μπλούζες με κουκούλα και αθλητικό παπούτσι.

Ομως, η Ssangyong δεν είναι η μόνη που υποκύπτει στην πίεση του παγκόσμιου κινήματος #MeToo κατά της σεξουαλικής παρενόχλησης. Μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Toyota και η Nissan, δήλωσαν επίσης ότι θα μειώσουν τις «κοκέτες» στη Γενεύη, σηματοδοτώντας μια αλλαγή στη βιομηχανία. Μια αλλαγή στρατηγικής, πιο σωστά, αφού ανέκαθεν η αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθούσε να προσελκύσει άνδρες πελάτες, χρησιμοποιώντας ελκυστικές γυναίκες στην πώληση των οχημάτων τους.

Στο ελβετικό σαλόνι και η Nissan. Mε νέα μοντέλα, που κινούνται με ηλεκτρισμό - και όχι τακούνια (REUTERS/Mark Blinch/File Photo)
Στο ελβετικό σαλόνι και η Nissan. Mε νέα μοντέλα, που κινούνται με ηλεκτρισμό – και όχι τακούνια (REUTERS/Mark Blinch/File Photo)

«Οι καιροί έχουν αλλάξει» δήλωσε η Σάρα Τζένκινς, εκπρόσωπος της Nissan Ελβετίας, η οποία σταμάτησε από πέρυσι να χρησιμοποιεί μανεκέν. «Είναι πιο λογικό να χρησιμοποιούμε ειδικούς επειδή πουλάμε αυτοκίνητα». Ειδικούς που ξέρουν το προϊόν που διαφημίζουν και μπορούν να απαντήσουν στις ερωτήσεις των επισκεπτών αναφορικά με το εκάστοτε αυτοκίνητο. Και όχι, απλώς, να χαμογελούν σε όσους σταματήσουν μπροστά στο περίπτερο κάθε εταιρείας.

Αντίστοιχα και η Lexus, με τη σειρά της, επιβεβαίωσε πως δεν θα χρησιμοποιήσει εντυπωσιακές γυναίκες στο ελβετικό σαλόνι αυτοκινήτου, ενώ η Fiat έχει ακυρώσει τα συμβόλαια με αρκετά μοντέλα λόγω της ανησυχίας για επικρίσεις εξαιτίας του κινήματος #MeToo.

Από την άλλη, οι Maserati, Jeep και Alfa Romeo θα έχουν άνδρες και γυναίκες με περισσότερα ρούχα επάνω τους, δήλωσαν οι ιθύνοντές τους στο Bloomberg.

Να υπενθυμίσουμε ότι ήδη η εταιρεία Pirelli κυκλοφορεί τα κλασικά ημερολόγιά της με… ντυμένες γυναίκες, εστιάζοντας στην Τέχνη και όχι στη γυμνή, ωμή πρόκληση των μοντέλων που έχουν ποζάρει για αυτή την εταιρεία ελαστικών.

Ηταν δεδομένο ότι όλο αυτό το κίνημα κατά της σεξουαλικής παρενόχλησης θα έφτανε και στον χώρο του αυτοκινήτου. Εσχάτως, η Formula 1 πήρε τη μεγάλη απόφαση να μην υπάρχουν πλέον -και έπειτα από πολλά χρόνια- grid girls στους αγώνες. Τα όμορφα κορίτσια που ενίοτε κλέβουν την παράσταση στις εκκινήσεις και στο περιθώριο των αγώνων κρατώντας διαφημιστικές ομπρέλες δεν θα είναι, πια, εκεί, αλλά ούτε και στη Formula 2 ούτε και στις μάχες της GT3.

Grid girls πετάνε στα ουράνια - προφανώς, προ της σχετικής απόφασης της F1 (wikipedia commons)
Grid girls πετάνε στα ουράνια – προφανώς, προ της σχετικής απόφασης της F1 (wikipedia commons)

Οι διοργανωτές ανακοίνωσαν ότι κατέληξαν σε αυτή την απόφαση καθώς η εν λόγω πρακτική δεν συνάδει με τις νόρμες της κοινωνίας σήμερα. «Την περασμένη χρονιά επανεξετάσαμε αρκετούς τομείς που αισθανόμασταν ότι έπρεπε να εκσυγχρονίσουμε», εξήγησε ο επικεφαλής του εμπορικού τμήματος της F1, Σον Μπρέιτσις. «Αν και τα grid girls υπήρξαν ένα βασικό στοιχείο των Γκραν πρι για δεκαετίες, αισθανόμαστε ότι αυτό το έθιμο δεν απηχεί τις αξίες μας και ξεκάθαρα είναι σε δυσαρμονία με τις σύγχρονες κοινωνικές νόρμες. Δεν πιστεύουμε ότι αυτή η πρακτική είναι κατάλληλη ή σχετική με τη F1 και τους υποστηρικτές της σε όλο τον κόσμο», συμπλήρωσε ο ίδιος.

Τα grid girls αποτελούν, λοιπόν, παρελθόν και τη θέση τους θα πάρουν μικρά παιδιά! Ναι, όπως στο Champions League, όπου οι ποδοσφαιριστές τα παίρνουν από το χέρι μπαίνοντας στον αγωνιστικό χώρο.

Οι εποχές άλλαξαν και, πλέον, λέμε «αντίο, booth babes», «αντίο, grid girls». Για να λέμε την αλήθεια, βέβαια, δεν χρειάζεσαι καμία ωραία παρουσία για να αγοράσεις κάποιο αυτοκίνητο, δεν πρέπει να θαμπωθείς από άλλους λόγους πέραν των δυνατοτήτων του ίδιου του οχήματος που θέλεις να κάνεις δικό σου. Η αγνή μορφή του εμπορίου λέει ότι δεν έχεις κανέναν λόγο να εντυπωσιάζεσαι από κάτι άλλο, εκτός του αντικειμένου που θέλεις να αγοράσεις – και μόνο. Πουθενά δεν λέει για μίνι φούστες και δωδεκάποντα τακούνια-στιλέτο…

Εάν θα μας λείψουν αυτά τα κορίτσια από τις εκθέσεις; Είναι δεδομένο αυτό. Όχι για το κάλλος τους, αλλά επειδή αποτελούσαν μια καθεστηκυία τάξη κάτω από τους προβολείς κάθε παρουσίασης. Και επειδή, για πολλούς άνδρες, συναποτελούν τον απόλυτο συνδυασμό, ένα όνειρο ζωής: ωραίες γυναίκες και ωραία αυτοκίνητα, μαζί.
Αλλά αυτό, πια, μη λέμε τα ίδια, είναι πολύ πιθανό να διαβεί τα όρια του θαυμασμού και να περάσει στα χωράφια του σεξισμού και της παρενόχλησης.
Μακριά από εμάς…

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...