Τη δυνατότητα να έχουν απευθείας διαπραγματεύσεις με το Facebook και τη Google ζητά η Ενωση Αμερικανικών Εφημερίδων, η οποία θεωρεί ότι αυτές οι δύο εταιρείες, λόγω της θέσης που κατέχουν, μπορούν επί της ουσίας να επιβάλλουν τους κανόνες τους.
Η Συμμαχία των Ειδησεογραφικών Μέσων (News Media Alliance), η οποία αντιπροσωπεύει περί τα 2.000 μέλη στις ΗΠΑ και Στον Καναδά, θεωρεί σε παρέμβασή της ότι οι κανόνες των δύο εταιρειών «έχουν μετατρέψει τις ειδήσεις σε εμπορικό προϊόν και έφεραν την άνοδο των ψεύτικων ειδήσεων που συχνά δεν είναι δυνατόν να διαφοροποιηθούν από τις πραγματικές».
Μέσα σε ένα περιβάλλον μειωμένης αναγνωσιμότητας και απώλειας διαφημιστικών εσόδων, λόγω του Διαδικτύου, τα μέλη της Συμμαχίας δηλώνουν ότι θέλουν πιο ισχυρή προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας και μεγαλύτερο μερίδιο στην ψηφιακή διαφήμιση, η οποία σήμερα ελέγχεται σε ποσοστό που φτάνει το 60% από τη Google και το Facebook.
Πέρα από το διαφημιστικό -και πολύ σημαντικότερο ίσως- είναι το ζήτημα της παρουσίασης των ειδήσεων που γίνεται από αυτές τις πλατφόρμες.
Oπως υποστηρίζουν τα μέλη της Συμμαχίας, οι πλατφόρμες εκμεταλλεύονται το «δύσκολο και δαπανηρό έργο των δημοσιογράφων» σε μια οικονομικά πιεσμένη αγορά.
Μόνο τρόπος αντίδρασης στην απειλή εναντίον τους είναι για τις εφημερίδες να συνενωθούν. «Αν ανοίξουν οι εκδότες – λένε σχετικά- ένα ενιαίο μέτωπο απέναντι στη Google και στο Facebook, πιέζοντας για πιο ισχυρή προστασία στα πνευματικά δικαιώματα, καλύτερη υποστήριξη στα μοντέλα συνδρομών και δίκαιη μοιρασιά σε έσοδα και δεδομένα, θα μπορούσαν να χτίσουν ένα πιο βιώσιμο μέλλον για τις επιχειρήσεις των ΜΜΕ».
Για τον λόγο αυτόν ζητούν να υπάρξει εξαίρεση από τον νόμο κατά των μονοπωλίων ώστε να διαπραγματευτούν σαν ομάδα, αν και το Κογκρέσο δεν είναι πολύ πιθανό να δώσει τη σχετική έγκριση.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News