Hταν όντως ένας δύσκολος τοκετός. Η VW είχε αποκαλύψει το πρώτο Beetle Dune Concept το 2000 και χρειάστηκε να περάσει μία ολόκληρη δεκαπενταετία, πριν λανσάρει τελικά το μοντέλο παραγωγής. Και μπορεί να το χαρακτηρίζουν οι Γερμανοί ως συνεχιστή των θρυλικών μπιτς μπάγκις των sixties και seventies, στην ουσία όμως μιλάμε για μία crossover εκδοχή του νέου Σκαραβαίου με έντονα γονίδια lifestyle και σαφή προσανατολισμό προς το γυναικείο φύλο είτε μιλάμε για το ανοιχτό Cabrio είτε για το Coupe.
Το Dune καταφέρνει και διαφοροποιείται με επιτυχία από τα υπόλοιπα Beetle χάρη –μεταξύ άλλων- στη μάσκα όπου κυριαρχούν το μεγάλο στόμιο των αεραγωγών και τα διακοσμητικά από μαύρο πλαστικό. Παρατηρώντας το τρίθυρο αυτοκίνητο από τα πλάγια, ξεχωρίζουμε τα φαρδιά κατώφλια, την… ούγια Dune με μεγάλα γράμματα, τις καλαίσθητες ζάντες των 18 ιντσών και τα φουσκωτά φτερά με φρύδια από μαύρο πλαστικό. Σήμα κατατεθέν του πίσω μέρους αποτελούν η δίχρωμη αεροτομή και η ποδιά του πατώματος, με διακοσμητικό κυρίως χαρακτήρα.
Ο θάλαμος επιβατών δεν διεκδικεί βραβείο ευρυχωρίας, ιδιαίτερα στο πίσω μέρος κάθεσαι αρκετά στριμωγμένα και στο πορτ – μπαγκάζ βολεύεις τα απαραίτητα για την εκδρομή του Σαββατοκύριακου. Ωστόσο αποτελεί την επιτομή του lifestyle με τον εξωτερικό χρωματισμό να υιοθετείται σχεδόν παντού και στο σαλόνι του Dune. Αυτό αφορά από τις επενδύσεις του κόκπιτ και των πορτών έως τα όργανα και τις ραφές του δερμάτινου τιμονιού και των καθισμάτων.
Το σχήμα του αυτοκινήτου περιορίζει την ορατότητα προς τα πίσω και πλάγια, ευτυχώς όμως είναι στάνταρ το σύστημα παρκαρίσματος park pilot. Aπό την άλλη πλευρά κάθεσαι λίγο ψηλότερα, αφού το μοδάτο μοντέλο απέχει 10 χιλιοστά περισσότερο από το έδαφος σε σύγκριση με τους συμβατικούς Σκαραβαίους. Πάντως, το κεφάλαιο της ευρυχωρίας ενδιαφέρει ελάχιστα τους εν δυνάμει πελάτες των μοντέλων lifestyle, όπως είναι για παράδειγμα οι βασικοί ανταγωνιστές του VW Beetle Dune, δηλαδή το Mini Countryman ή το Fiat 500X.
Αντίθετα, ένα καθοριστικό κριτήριο αγοράς είναι η οδηγική αίσθηση. Το Dune παρουσιάζεται μεν σαν απόγονος των μπιτς μπάγκις και όντως αποτελεί ένα διασκεδαστικό αυτοκίνητο στον δρόμο, ιδιαίτερα μάλιστα με τον κινητήρα 1.4 TSI των 150 ίππων και σε συνδυασμό με το σαφές και εξατάχυτο, μηχανικό κιβώτιο (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,7’’, τελική ταχύτητα 203 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 5,7 lt/100 χλμ.). Όσοι είναι οπαδοί του cruising, θα είναι πάντως καλύτερα να στραφούν προς τις εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων τύπου διπλού συμπλέκτη. Το Dune πατά σε κάθε περίπτωση πολύ στιβαρά στην άσφαλτο και οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές παραμένουν περιορισμένες χάρη στο φαρδύτερο μετατρόχιο, που αντισταθμίζει έτσι το ελαφρά υψηλότερο κέντρο βάρος του αυτοκινήτου. Μην προσδοκάτε πάντως την ευελιξία των μπιτς μπάγκις του παρελθόντος, γιατί εκείνα ζύγιζαν κάτω από έναν τόνο και ο απόγονός τους περίπου 400 με 500 κιλά περισσότερα, ενώ είναι αυστηρά εμπροσθοκίνητος και δεν διατίθεται με τετρακίνηση.
Το lifestyle κοστίζει και αυτό επιβεβαιώνεται και στην περίπτωση του Beetle Dune των 150 ίππων, που ξεκινά από 26.400 ευρώ με το μηχανικό κιβώτιο των έξι ταχυτήτων και από 28.300 ευρώ με το αυτόματο επτατάχυτο. Μία οικονομικότερη επιλογή αποτελούν πάντως οι βενζινοκίνητες εκδόσεις των 1,2 λίτρων, που κοστολογούνται από 24.100 ευρώ.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News