Η SsangYong επιστρέφει στο προσκήνιο μετά από χρόνια ουσιαστικής απραξίας. Η παλαιότερη κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία ανήκει πλέον στην ινδική Mahindra, η οποία δείχνει να ενδιαφέρεται πλέον για την παραμελημένη θυγατέρα της. Το αποτέλεσμα αυτής της μεταστροφής εκφράστηκε πέρυσι με το λανσάρισμα του Tivoli, ενός SUV με υπέροχες γραμμές και μοντέρνα τεχνολογία, ενώ εφέτος λανσάρει η SsangYong μία XXL παραλλαγή του με την ονομασία XLV.
Πρόκειται στην ουσία για το Tivoli με 24 εκατοστά μεγαλύτερο μήκος, τα περισσότερα από τα οποία προορίζονται για τον χώρο αποσκευών. Ο τελευταίος έγινε πλέον τόσο μεγάλος, ώστε να ακούς την ηχώ σου όταν είναι άδειος, καθώς ο όγκος του ξεκινά από 720 λίτρα και είναι –με διαφορά- ο κορυφαίος στην κατηγορία του. Ωστόσο, ένα νέο crossover πρέπει να διαθέτει πολύ περισσότερα προσόντα για να επιβιώσει με επιτυχία σε μια τόσο ανταγωνιστική κατηγορία και εμείς είχαμε την ευκαιρία να τα αξιολογήσουμε από πρώτο χέρι στην Ισπανία.
Η πρώτη, οπτική, επαφή με το ελαφρά υπερυψωμένο XLV ήταν ευχάριστη. Η μάσκα εντυπωσιάζει αισθητικά με τις λεπτές γρίλιες, τα διπλά στόμια των αεραγωγών και το σύγχρονο ντιζάιν των προβολέων LED. Απλά βρήκαμε λίγο υπερβολικά τα φουσκωτά πίσω φτερά, πρέπει όμως να ομολογήσουμε ότι το συνολικό σχεδιαστικό αποτέλεσμα είναι επιτυχημένο. Μάλιστα το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, θυμίζει αρκετά το πολυτελές και τρέντι Range Rover Evoque.
Ανάλογης φιλοσοφίας είναι και το εσωτερικό, όπου βέβαια το περιβάλλον διαμορφώνεται ανάλογα με τα επίπεδα εξοπλισμού. Οι Κορεάτες απέφυγαν να πλημμυρίσουν το κόκπιτ με διακόπτες και χειριστήρια, επέλεξαν καλής ποιότητας πλαστικά, σχεδίασαν ευανάγνωστα όργανα και τοποθέτησαν στην κεντρική κονσόλα μία οθόνη αφής επτά ιντσών για το σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης, αν και το XLV υστερεί απέναντι στους ανταγωνιστές του, όσον αφορά στη συνδεσιμότητα με το Διαδίκτυο.
Η μάσκα εντυπωσιάζει αισθητικά με τις λεπτές γρίλιες, τα διπλά στόμια των αεραγωγών και το σύγχρονο ντιζάιν των προβολέων LED. Απλά βρήκαμε λίγο υπερβολικά τα φουσκωτά πίσω φτερά, πρέπει όμως να ομολογήσουμε ότι το συνολικό σχεδιαστικό αποτέλεσμα είναι επιτυχημένο
Οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ ενός κινητήρα βενζίνης και ενός πετρελαίου. Αμφότεροι διαθέτουν χωρητικότητα 1,6 λίτρων, ο μεν πρώτος αποδίδει 128 ίππους και ο δεύτερος με 115, έχει όμως το προνόμιο να συνδυάζεται εκτός από εμπροσθοκίνηση και με τετρακίνηση. Στην Ισπανία επιλέξαμε την ντιζελοκίνητη έκδοση 4Χ4, που θεωρείται ίσως και η εμπορικότερη, αν και εκτιμάται ότι θα κοστίζει γύρω στις 25.000 με 26.000 ευρώ, ενώ η βασική βενζινοκίνητη θα ξεκινά λίγο κάτω από τις 20.000 ευρώ.
Το συγκεκριμένο μοτέρ εντυπωσιάζει με την εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία του και τραβά δυνατά από χαμηλά χάρη στην υψηλή ροπή στρέψης των 306 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. Αν μάλιστα το επιλέξεις σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων, αντί του εξατάχυτου μηχανικού, τότε ανεβαίνει η άνεση οδήγησης επίπεδο. Εννοείται, ότι και στο SsangYong XLV παρατηρήσαμε αποκλίσεις μεταξύ των εργοστασιακών και των πραγματικών τιμών κατανάλωσης, όπως εξάλλου σε όλα τα μοντέλα που έχουμε οδηγήσει. Ωστόσο είναι ήπιες, καθώς το εργοστάσιο δίνει ως μέση κατανάλωση τα 6,3 λίτρα ντίζελ ανά 100 χλμ. και εμείς χρειαστήκαμε στη Μαδρίτη γύρω στο ένα λίτρο περισσότερο για την ίδια απόσταση. Εκτιμούμε, ότι οι εμπροσθοκίνητες εκδόσεις θα είναι αισθητά οικονομικότερες, όμως οι πελάτες της SsangYong εστιάζουν κυρίως στα μοντέλα 4Χ4, που αποτελούν και τη… σπεσιαλιτέ των Κορεατών.
Με κάθε χιλιόμετρο που έγραφε το κοντέρ, γινόταν ολοένα και πιο ξεκάθαρο, ότι το XLV απευθύνεται στους οπαδούς των άνετων μετακινήσεων και τους δελεάζει με τα υπερυψωμένα καθίσματα, την άπλετη ευρυχωρία εμπρός και πίσω, την ποιότητα κύλισης, το αποτελεσματικό φιλτράρισμα των κραδασμών και την εξαιρετική περιμετρική ορατότητα. Επίσης βρίθει από μικρές, έξυπνες ιδέες, όπως είναι για παράδειγμα η πρίζα για την ταμπλέτα, ενώ τα 720 λίτρα –τιμή εκκίνησης, παρακαλώ- του χώρου αποσκευών συνιστούν ρεκόρ κατηγορίας.
Συμπερασματικά, το SsangYong XLV αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πρόταση στην κατηγορία των μικρομεσαίων crossover, αν και εμφανίζει ελλείψεις στο θέμα της συνδεσιμότητας με το Ιντερνετ και στον εξοπλισμό με σύγχρονα συστήματα υποστήριξης του οδηγού. Πάντως οι Κορεάτες υποσχέθηκαν, ότι θα καλύψουν σύντομα αυτά τα κενά, ώστε να γίνουν και σε αυτά τα κεφάλαια απολύτως ανταγωνιστικοί. Αν γίνει και αυτό, τότε θα έχουν ακόμη περισσότερους λόγους, για να αισιοδοξούν.
SsangYong XLV 1.6 D 4X4
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας, χωρητικότητας 1,6 λίτρων, μεγίστη ισχύς 115 ίπποι, μεγίστη ροπή στρέψης 306 Nm μεταξύ 1.500 και 2.500 σ.α.λ., τετρακίνηση, μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, μέση κατανάλωση 6,3 λίτρα πετρέλαιο ανά 100 χλμ., μήκος/πλάτος/ύψος 4,44/1,80/1,61 μ., όγκος χώρου αποσκευών 720 έως 1.294 λίτρα.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News